Vad gör vi? Del CCXXV

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
I min region kostar det 100 kr att förnya recept utanför läkarbesök eller samtal med läkare man har ändå. Har läkaren missat att skriva ut recept så man får be om det efter samtalet eller besöket kostar det inget trots att det så att säga är utanför , men annars kostar det. Går på högkostnadskortet. Nytt sedan 2025 har jag för mig.
Aha! Aldrig betalat för det så därför undrar jag. Då kanske inte min region har det så.

Barnet har provat min balklänning. Det märks att hon är nästan en decimeter kortare än jag :rofl:
Hon vill dock helst ha en egen, solgul eller smaragdgrön. Bara att börja leta då!

1000035575.webp

Barnet har provat min balklänning. Det märks att hon är nästan en decimeter kortare än jag :rofl:
Hon vill dock helst ha en egen, solgul eller smaragdgrön. Bara att börja leta då!
Hon vill inte ha en sån här? Jag ska sälja den. Aldrig använd, uppsydd i Thailand, thaisilke. Bild i annat inlägg, har problem.
Men jag är ju större än henne också så. (Den är varken gul eller smaragdgrön :rofl: )

Jag älskar klänningen! Den är designad av mig i samarbete med sömmerskan.
Hennes hår är fantastiskt men hon funderar på att klippa av lite. Vilket iofs gör det lättare att sätta upp :D
Den är jättefin! Har sett bild på dig och tror att den passar dig bra, men jag håller med din dotter att smaragdgrön är snäppet bättre till henne (solgul är modigt- och vackert, älskar solgula klänningar, men just smaragdgrön där tror jag alla färgerna, hennes och klänningen kommer till sin rätt).

Synd att klippa håret men förstår behovet av att sätta upp :D Hade en gång i tiden lika långt, men så klippte jag mig. Det växer tyvärr inte ut efter det, når inte längre än strax under axelhöjd knappt, om ens det. Håret förändrades också senare och blev babytunnt, så det är väl därför. Så avis, men inte missunnsam :)

Känner igen fenomenet eftersom jagju med är från och bor på landet men visst är det mindre kul!
Jag har också bott på landet med egen (grävd) brunn, men har aldrig varit med om det faktiskt. Däremot att brunnen sinade varje sommar, nästan. Skönt med lägenhet, tänker jag ibland även om jag saknar att bo på landet, i hus, mitt i en åker, elda med ved osv.

Är lite orolig över Räv. Tycker inte han springer i hjulet lika mycket som tidigare. Har försökt titta för att se om han är halt eller har något sår eller något sånt, men inte lyckats hitta något. Nojar över att något ska vara fel, är ju svårt att ta en fluffig liten hamster på hältutredning liksom.

Eller så har han ledsnat på hjulet, att han är smart nog att inse att han faktiskt inte kommer någon stans?
Jag vet inte..

Ätit sista lammsteken. Megara fick benet, hon äter inte upp det som Misty så det är säkert. Gnager så man hör hur det gnisslar Bra för tandrengöring.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund