Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hamstern som vi hade sist, han lessnade på hjulet ganska fort.Är lite orolig över Räv. Tycker inte han springer i hjulet lika mycket som tidigare. Har försökt titta för att se om han är halt eller har något sår eller något sånt, men inte lyckats hitta något. Nojar över att något ska vara fel, är ju svårt att ta en fluffig liten hamster på hältutredning liksom.
Eller så har han ledsnat på hjulet, att han är smart nog att inse att han faktiskt inte kommer någon stans?
Jag vet inte..
Räv är på tok för stor för de där tyvärr, han är ovanligt stor för att vara en guldhamster. Fick köpa ett marsvinshus till honom för att han skulle få plats.Hamstern som vi hade sist, han lessnade på hjulet ganska fort.
Däremot så älskade han den här;
Visa bifogad fil 180028
Men jag fick linda den med silvertejp till slut, för han kom på hur han kunde öppna den - och det var ÄNNU roligare
Han var smart han![]()
Jag sov ofta på bussen med Två hundar i knät när jag bussade till jobbet varje morgon. De väckte mig när de hoppade ned vid vår hållplats.Hur kan man sova sittande hållande i en hund?! Jag hade ju rasat omkull och tappat hunden om jag somnade.![]()
Vi hade sådan till dotterns hamster innan han blev för stor för den. Snacka om att han älskade att fara omkring i den, och fort gick det att styra för honom. Lite bumpar här och där men han lärde sig jättefort hur han skulle göra. Skitkul att se! Katten Nisse vi hade då var mindre imponerad av att bli jagad av hamster i en boll så att satte sig på köksbordet och surade över att rollerna var ombytta! Märkligt nog var han rätt nöjd annars med att ha en hamster i hemmet, bara han inte jagade honom så var det ok.Hamstern som vi hade sist, han lessnade på hjulet ganska fort.
Däremot så älskade han den här;
Visa bifogad fil 180028
Men jag fick linda den med silvertejp till slut, för han kom på hur han kunde öppna den - och det var ÄNNU roligare
Han var smart han![]()
Hotellet jag jobbar på får samma problem, det är vatten från naturkälla. Som sagt inte farligt men visst ser det lite trist ut!Jaa.. vet ju att det inte är farligt, blir alltid så här på landet med egen brunn, men det är ändå otrevligt.![]()
Mitt vatten färgar toaletten knallblå och annat som vattnet står i blir också blåfärgat, det hände efter att jag blåste ett nytt hål i åsen efter att ha flyttat brunnen, jag bor på en grusås och tar vatten direkt ur åsen. När jag blåste ner nya filterröret sa det "kling", inte "klånk" som när man träffar berget utan detta var ett metalliskt ljud och det första som pumpades upp innehöll metallpartiklar som enligt en geolog jag känner inte kommer från vår planet. Vattnet är annars kristallklart och fritt från bakterier och föroreningar men blåfärgar porslinet i toan rejält, samt vaser och annat där det står en längre stund.Jaa.. vet ju att det inte är farligt, blir alltid så här på landet med egen brunn, men det är ändå otrevligt.![]()
Mycket koppar?Mitt vatten färgar toaletten knallblå och annat som vattnet står i blir också blåfärgat, det hände efter att jag blåste ett nytt hål i åsen efter att ha flyttat brunnen, jag bor på en grusås och tar vatten direkt ur åsen. När jag blåste ner nya filterröret sa det "kling", inte "klånk" som när man träffar berget utan detta var ett metalliskt ljud och det första som pumpades upp innehöll metallpartiklar som enligt en geolog jag känner inte kommer från vår planet. Vattnet är annars kristallklart och fritt från bakterier och föroreningar men blåfärgar porslinet i toan rejält, samt vaser och annat där det står en längre stund.
Så du dricker utomjordiskt vatten?Mitt vatten färgar toaletten knallblå och annat som vattnet står i blir också blåfärgat, det hände efter att jag blåste ett nytt hål i åsen efter att ha flyttat brunnen, jag bor på en grusås och tar vatten direkt ur åsen. När jag blåste ner nya filterröret sa det "kling", inte "klånk" som när man träffar berget utan detta var ett metalliskt ljud och det första som pumpades upp innehöll metallpartiklar som enligt en geolog jag känner inte kommer från vår planet. Vattnet är annars kristallklart och fritt från bakterier och föroreningar men blåfärgar porslinet i toan rejält, samt vaser och annat där det står en längre stund.
Nej men däremot en del löst bundet järn, det är det enda som skulle kunna färga porslinet men då skulle porslinet ju bli brunt istället för blått. I övrigt är vattnet ganska mineralfattigt så varifrån det blåa kommer är en gåta och vad som döljer sig under silspetsen är en ännu större gåta då det är nåt metalliskt. Marken där brunnen är var helt orörd och silspetsen sitter på dryga 15 meters djup.Mycket koppar?
Mitt vatten färgar toaletten knallblå och annat som vattnet står i blir också blåfärgat, det hände efter att jag blåste ett nytt hål i åsen efter att ha flyttat brunnen, jag bor på en grusås och tar vatten direkt ur åsen. När jag blåste ner nya filterröret sa det "kling", inte "klånk" som när man träffar berget utan detta var ett metalliskt ljud och det första som pumpades upp innehöll metallpartiklar som enligt en geolog jag känner inte kommer från vår planet. Vattnet är annars kristallklart och fritt från bakterier och föroreningar men blåfärgar porslinet i toan rejält, samt vaser och annat där det står en längre stund.
Mycket möjligt, kanske det kommer från min hemplanet?Så du dricker utomjordiskt vatten?![]()
Både ock, geologen kunde inte hitta nåt som stämde någonstans och den geologen litar jag på, det är ingen nybörjare.Jag hade tagit det utlåtandet med rätt mycket salt. Tittade hen på partiklarna i ett mikroskop och/eller gjorde en analys av partiklarna?
Mycket möjligt, kanske det kommer från min hemplanet?Så du dricker utomjordiskt vatten?![]()
Mycket möjligt, kanske det kommer från min hemplanet?
Både ock, geologen kunde inte hitta nåt som stämde någonstans och den geologen litar jag på, det är ingen nybörjare.