Vad gör vi? Del CCXXV

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag syr och syr och syr. Nu är det paus för att välja nästa projekt. Borde egentligen laga lite kläder också. Men då måste jag gå ner och in i rummet där sonen sover, omständligt värre! Bättre att börja på något nytt :D

Är lite orolig över Räv. Tycker inte han springer i hjulet lika mycket som tidigare. Har försökt titta för att se om han är halt eller har något sår eller något sånt, men inte lyckats hitta något. Nojar över att något ska vara fel, är ju svårt att ta en fluffig liten hamster på hältutredning liksom.

Eller så har han ledsnat på hjulet, att han är smart nog att inse att han faktiskt inte kommer någon stans?
Jag vet inte..
Hamstern som vi hade sist, han lessnade på hjulet ganska fort.
Däremot så älskade han den här;
1768585753803.webp

Men jag fick linda den med silvertejp till slut, för han kom på hur han kunde öppna den - och det var ÄNNU roligare :D
Han var smart han :love:

Visa bifogad fil 180028
Men jag fick linda den med silvertejp till slut, för han kom på hur han kunde öppna den - och det var ÄNNU roligare :D
Räv är på tok för stor för de där tyvärr, han är ovanligt stor för att vara en guldhamster. Fick köpa ett marsvinshus till honom för att han skulle få plats. 😅

Visa bifogad fil 180028
Vi hade sådan till dotterns hamster innan han blev för stor för den. Snacka om att han älskade att fara omkring i den, och fort gick det att styra för honom. Lite bumpar här och där men han lärde sig jättefort hur han skulle göra. Skitkul att se! Katten Nisse vi hade då var mindre imponerad av att bli jagad av hamster i en boll så att satte sig på köksbordet och surade över att rollerna var ombytta! Märkligt nog var han rätt nöjd annars med att ha en hamster i hemmet, bara han inte jagade honom så var det ok.

Är redo för att gå och lägga mig sådär tre timmar för tidigt. Känns som klockan är betydligt mer.
Vill se gårdagens debatt men orkar nog inte engagera mig.

Jaa.. vet ju att det inte är farligt, blir alltid så här på landet med egen brunn, men det är ändå otrevligt. ☹️
Mitt vatten färgar toaletten knallblå och annat som vattnet står i blir också blåfärgat, det hände efter att jag blåste ett nytt hål i åsen efter att ha flyttat brunnen, jag bor på en grusås och tar vatten direkt ur åsen. När jag blåste ner nya filterröret sa det "kling", inte "klånk" som när man träffar berget utan detta var ett metalliskt ljud och det första som pumpades upp innehöll metallpartiklar som enligt en geolog jag känner inte kommer från vår planet. Vattnet är annars kristallklart och fritt från bakterier och föroreningar men blåfärgar porslinet i toan rejält, samt vaser och annat där det står en längre stund.

Mitt vatten färgar toaletten knallblå och annat som vattnet står i blir också blåfärgat, det hände efter att jag blåste ett nytt hål i åsen efter att ha flyttat brunnen, jag bor på en grusås och tar vatten direkt ur åsen. När jag blåste ner nya filterröret sa det "kling", inte "klånk" som när man träffar berget utan detta var ett metalliskt ljud och det första som pumpades upp innehöll metallpartiklar som enligt en geolog jag känner inte kommer från vår planet. Vattnet är annars kristallklart och fritt från bakterier och föroreningar men blåfärgar porslinet i toan rejält, samt vaser och annat där det står en längre stund.
Mycket koppar?

Så du dricker utomjordiskt vatten? 😅

Funderar på att poppa lite popcorn... Blir nog en tidig kväll, i morgon kommer före detta pojkvännen och hämtar sina saker. Känns otroligt konstigt att efter snart tre år inte ha någon att prata med varje dag, hänga med utan nu är man själv igen. Skönt på vissa sätt, konstigt och ensamt på andra.

Mycket koppar?
Nej men däremot en del löst bundet järn, det är det enda som skulle kunna färga porslinet men då skulle porslinet ju bli brunt istället för blått. I övrigt är vattnet ganska mineralfattigt så varifrån det blåa kommer är en gåta och vad som döljer sig under silspetsen är en ännu större gåta då det är nåt metalliskt. Marken där brunnen är var helt orörd och silspetsen sitter på dryga 15 meters djup.

Jag bor mitt på en stor magnetisk anomali, går jag i rak nord-sydlig riktning pendlar kompassnålen några grader åt både öst och väst vartefter jag går samt att här är så höga jordströmmar så det är meningslöst att försöka odla något mer än kvickrot och buskar som självsått sig.

Jag gjorde ett potatisland bakom logen, det är påfylld åkerjord, i ena änden blir det pyttesmå potatisar och i andra änden upp till halvkilot och skorviga som bara den trots att landet aldrig gödslats, det som möjligen gror om jag sår nånting växer väldigt konstigt för att sen dö så jag har gett upp.

Jag hade tagit det utlåtandet med rätt mycket salt. Tittade hen på partiklarna i ett mikroskop och/eller gjorde en analys av partiklarna?

Mycket möjligt, kanske det kommer från min hemplanet?:D

Både ock, geologen kunde inte hitta nåt som stämde någonstans och den geologen litar jag på, det är ingen nybörjare.

Vad såg hen i mikroskopet som gjorde att hen antog att det inte var från vår planet? Och hur mycket material gjordes analysen på och vilken typ av analys?

Jag är heller ingen nybörjare som geolog...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund