Hur ska vi komma tillrätta med elproblem, vattenproblem, klimatproblem och allt sådant om ingen vill offra sig? Det är lite så jag tänker. Duschar är inte njutbara när man stänger av kranen och skyndar sig igenom, men vad ska jag säga, livet suger tycker jag. Men jag kan i alla fall stänga av kranen och ta snabba duschar, och försöka spara på det jag kan, inte använda så mycket lampor, inte tvätta och diska i onödan osv. Borde bli bättre på att inte använda torktumlaren dock. Där är jag slarvig. Torkar allt utom handdukar.... Har inte haft torktumlare på en hel del år så jag är van att hänga allt, så jobbigt är det inte egentligen, och ändå orkar jag inte. Det ger mig dåligt samvete! Borde anstränga mig mer.
Men det var verkligen befriande skönt i dag, avslappnande på ett sätt jag inte upplevt på länge. Stod där dock och funderade på hur klimatvänliga badhus är. Där är bubbelpool tex, den är varm och skön och avslappnande, funderade på om den är bättre att använda men kom på att duscharna innan och efter inte kan vara det så det blir ju inte så klimatvänligt i slutändan, jag tänkte att fler ju använde den än bara en, det är ju bara en i ett badkar hemma när man badar. Det enda klimatvänliga skulle i så fall vara hav och sjö och bada där, och det är kallt och trist.