Vad gör vi? Del CCXXVI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fruktansvärt sugen på semlor, varit det sedan förra veckan. Men på tisdag är det fettisdagen! Funderar om jag ska mig in till Odengatan och konditoriet som fått utmärkelsen bästa semlan i Stockholm. Iofs kommer det säkert vara kö långt utanför butiken på tisdag.

Det här ska vara uträknat av någon kommunnisse och något bostadsbolag använder det för att räkna ut åtgång av varmvatten som ingår i hyran , utöver det får de betala. Tydligen är 4 minuter lagom tid, man stänger ju av medan man tvålar in sig (jag gör ju också det). Men ja, mina vanliga tar ju lite längre tid än så, duschar på 10 minuter som snabbast inklusive på- och avklädning också. Vanligast är nog en kvart till 20 minuter inklusive det utan att stressa dock. Nu var det 20 minuter i bara duschen. Och med temperaturen på det varmaste! <3 Så jo, lite dåligt samvete har jag, men det är ju inte vardagsmat.
Och jag stänger INTE av medan jag schamponerar. Det är kallt i vårt badrum (då kan vi ju säga att jag sparar el genom att inte ha elementet på) och jag vill inte förstöra min dusch genom att stänga av vattnet och bli kall mitt i.

Fruktansvärt sugen på semlor, varit det sedan förra veckan. Men på tisdag är det fettisdagen! Funderar om jag ska mig in till Odengatan och konditoriet som fått utmärkelsen bästa semlan i Stockholm. Iofs kommer det säkert vara kö långt utanför butiken på tisdag.
Ja, eller så åker du dit idag och köper din semla och äter den idag. Det finns ju ingen anledning att vänta tills trängseln imorgon.

Har ingen lust att vara på jobbet idag. Sov ganska kasst och har ont. Har heller ingen fast arbetsuppgift just nu utan ska "övervaka" de två som lär upp sig vilket innebär att jag mest sitter mest och glor. Tråkigt och ännu mindre motiverade att gå hit. Känner mig som ett spöke som bara väntar på att bebisen ska komma ut.

Bilen är inlämnad. Risken är att jag inte får den förrän i slutet av veckan men jag håller tummarna.
Har gått en frisk promenad till en busshållplats längre bort men jag slipper byten. Tyvärr blåser det, även med skånska mått mätt, så det var lite segt.

Telefonkö till Transportstyrelsen. Går ganska fort nedåt ändå just nu har jag plats 56.

Ingen lust till något idag, Håller tumarna för att kopplingen kommer idag så jag får igång mitt avlopp igen

Alldeles för lite att göra idag på förmiddagen. Det är inte bra så här en måndag, då behöver jag liksom lite fart för att komma igång.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund