Jag hade en stalker i flera år som följde efter även när jag bytte orter, adresser och telefonnr. Det gick så långt att jag en period ringde innan jag gick till jobbet, ringde när jag kom fram, ringde när jag lämnade jobbet och ringde när jag kom hem. Jag hade nycklarna mellan fingrarna i ena knytnäven i jackfickan och hade mantrat ögon - hals- skrev - knän. Maximal skada.
Det var då jag skaffade skyddat telnr men jag svarar på okända nr. Jag har inget insta, en gammal profil på Linkedin som inte innehöll några personuppgifter, en falsk Fb som inte används eller uppdateras, utan personuppgifter och dessutom är dold så det går inte att söka på mitt alias.
Jag har inget som helst intresse av att bli mer offentlig än vad jag är här på buke och jag skiter i om en del som skyltar med sitt liv på nätet och lämnar över kontrollen på sina smartphones via diverse appar tycker jag är konstig. Jag delar med mig till de jag tycker behöver veta, t ex om jag hyr stallplats, boende, köper häst/hund/katt eller söker nytt jobb. Andra behöver inte veta mer
Det finns tyvärr gott om kvinnor och barn som lever med hot och bor på skyddades adresser med skyddade telnr. Det hjälper inte alltid. Nu är inte jag en av dem, men att göra sig lustig över att folk inte har något behov av att alla ska hitta dem ger då mig en mycket dålig smak i munnen.