Vad gör vi? Del CCXXVII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Wohoo! Googlade och fick vänta i en timme after att jag stängt av elen. Fick upp luckan, naturligtvis var allt plaskblött så slängde in den i den andra maskinen för att centrifugera. Det tar tydligen en timme och sedan ska jag köra dem i torkskåpet. Jag vet att tvättiden är slut klockan tio men som tur är så stänger de inte av elen då.

Full fart idag; drog av ett fitnesspass igen; tredje passet på fyra dagar är rekord 😄. Hade sedan två boxar att fixa, fylla höpåsar åt tre hästar och lite annat så tänkte först hoppa över promenixen med pållarna men nä! Så underbart vinterväder så det blev en skön promenad I solskenet med 😍. Tog ju en stund I stallet så medan hästarna åt lunch i sina boxar åt jag min; högrevsgryta med massa vitlök, potatismos och kokta morötter 😋. Sen ett kvällspass på jobbet och nu hög tid att soooova 😴.

Suck, mattorna är fortfarande lite fuktiga så satt dem på en och en halv timme till. Kommer kunna sova halv tre. Tack och lov kan jag sova lite i bilen på väg ner till Göteborg.

Spenderade de två sista dagarna på sydön med att utforska en enorm nationalpark. Min resekompis har varit suverän på att ta fram kul ställen att stanna på längs vägen mellan våra mål, så nu tänkte jag det var min tur att bidra. Såg en cool grotta på Google maps, och att det bara var 2km att gå - perfekt tänkte jag. Jag var bara inte lika noggrann som henne i att kolla svårighetsgraden på vandringen före 😂

Vad vi fick klättra. Jisses! Ca 200m på 1km promenad, så brant var det. Men väldigt häftig grotta och vacker utsikt. När vi på kvällen kollade var det vist svårighetsgrad: expert på den vandringen 🙈

IMG_7191.webp

Dagen efter paddlade vi kajak i en annan del av reservatet, och med guide. Mycket trevligt det med!

Nu har vi åkt över sundet till Wellington ☺️

Ledig idag och vaknar naturligtvis vid 04. Legat och läst lite, tittat film och nu varit ute och kissat hundarna samt ställt om timern på motorvärmaren. Är -17 ute och snöar, ska bli mildare framåt lunch så jag åker till hästarna lite senare än först planerat. Ska ta en långpromenad som vanligt med hundarna när vi är ute i stallet och det är trevligare att vara ute och gå i -10 än -17. 🙂

1000004231.webp

Det blev tre olika (två olika men tre olika sorters choklad), nu ligger allihop i frysen igen. Blev tre burkar. Jag är för lat för att hålla på och temperera choklad etc, så lärde mig den hårda vägen att antingen lär jag smälta lite choklad i taget - typ 50-100g åt gången - eller så funkar det bäst att hälla choklad över de frysta bitarna. Oh well. De blev inte snyggast i världen, men smakar gott och är lagom stora! Använde isformar i silikon för att frysa yoghurt/fruktblandningen, de som ser ut som klunsar på bilden är alltså blomformade under chokladen :rofl: .

Jag har också hunnit diska undan, och fixa kattlådorna.

Ugh. Bara 13 grader inne 🥶. Den stackars värmepumpen låter som ett tröskverk. Den uppskattar inte -17 grader... Så på med elementet i köket och få igång kaminen. Snart måste jag ut och sätta på barfotaboots. Arma fingrar... :meh: Men från och med imorgon väntas BETYDLIGT mildare temperaturer :) !! Som i plusgrader!

Helt slut efter gårdagen men allt gick bra🎉
Här är det -18 som vanligt, börjar slita lite känner jag, har bara en termobar och det räcker inte till 4 hästar så jag springer och fyller på stup i kvarten.
Ska jobba några timmar och sen ta helg.

Godmorgon

Jag vill starta dagen med kakor och choklad. För det är jag värd. (ok inte helt men lite) Problemet är att jag inte har några kakor eller choklad och inget var öppet på vägen in hit till jobb.

Så blev en pepsi max i bilen på väg in istället. Inte riktigt samma.

Gillar inte den varma chokladen i maskinen så den kan jag heller inte snatta av.

Bajs-Fredag

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXIX

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn