Vad gör vi? Del CCXXVII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter på jobbet men luften gick nyss ur mig.
För typ 6e gången sedan årsskiftet fick vi nu mail från de som kommer och hämtar våra sopor att det slängts fel i soprummet igen.
Hur ska man få folk att slänga rätt? Det står alltså med stoooora bokstäver vad som ska slängas i varje kärl på både svenska och engelska. Under själva "rubriken" står exempel på vad som ska slängas i kärlet. Vi har till och med kompletterat med bilder.

man undrar ju verkligen var mänskligheten är på väg i bland :cautious:
Har du testat att göra en liten serietidning av det? Pelle och Stina slänger sopor, kan den heta.

För typ 6e gången sedan årsskiftet fick vi nu mail från de som kommer och hämtar våra sopor att det slängts fel i soprummet igen.
Hur ska man få folk att slänga rätt? Det står alltså med stoooora bokstäver vad som ska slängas i varje kärl på både svenska och engelska. Under själva "rubriken" står exempel på vad som ska slängas i kärlet. Vi har till och med kompletterat med bilder.

Alltså, jag har gett upp på folk. Drog upp plast ur wellpappbingen i ett soprum idag. Det är inte ovanligt.

Kommit hem från jobbet. Dricker kaffe och halvligger i soffan. Letar efter en bra serie men just nu är det hopplöst.

Helt slut på idag. 😣
Sovit för lite flera dygn, jobbigt samtal med chefen på mitt initiativ, tränade på lunchen och tog i så jag hade både huvudvärk och mådde illa, ÖT en timme pga möte, kom på när jag var ute och skulle gå skogspromenaden med vov att jag hade helt fel kläder på mig, det är kallt att gå i klänning och tights i -9 i skogen. Inga hästar som stog och väntade på mig när jag kom, men det värmer verkligen hjärtat att se dem komma i galopp när jag ropar. 😍

Inne och kikade lite på tradera. Skrattar lite gott åt att mullevykortet (sån där enkelt för 5 kr lixom) är nedsatt nu till 99 spänn. Från början 129 sen 115. Kom igen 😂😳

Alltså, jag har gett upp på folk. Drog upp plast ur wellpappbingen i ett soprum idag. Det är inte ovanligt.
När jag hyrde i andra hand en brf så hade vi soprum. Ett ordnat område, ordentliga människor, mest pensionärer. Eller i stort sett då pensionärer och så jag med mina barn. Ändå var det tydligen skitsvårt för dem att sopsortera vettigt i soprummet. Jag älskade att ha ett soprum! Skulle vilja ha det igen, så himla smidigt. Men ständigt dessa brev "Kan ni pressa kartongerna? Kan ni sortera rätt? Plast är inte kartong!" osv. Varför är folk inte rädda om det de har?!

Hos en släktings BF lämnades all möjlig bråte i soprummet trots lappar etc. Till slut sattes kamera upp och man debiterade de som typ lämnade trasiga elsaker på golvet etc. Det gick på ett kick att få det att funka efter kamerorna sattes upp.

Pratat med min norska vän. Nämnde att barnet åt blodpudding igår.
”BLODPUDDING?! Äter han blodpudding men inte Grandiosa pizza?!”

Chockad som bara en äkta norrman kan bli :rofl:

För sammanhang:
Grandiosa är Norges absolut populäraste frysta pizza, lanserad 1980 och ofta kallad landets "inofficiella nationalrätt.
Över 20–25 miljoner enheter säljs årligen i Norge.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXIX

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund