Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har du testat att göra en liten serietidning av det? Pelle och Stina slänger sopor, kan den heta.Sitter på jobbet men luften gick nyss ur mig.
För typ 6e gången sedan årsskiftet fick vi nu mail från de som kommer och hämtar våra sopor att det slängts fel i soprummet igen.
Hur ska man få folk att slänga rätt? Det står alltså med stoooora bokstäver vad som ska slängas i varje kärl på både svenska och engelska. Under själva "rubriken" står exempel på vad som ska slängas i kärlet. Vi har till och med kompletterat med bilder.
man undrar ju verkligen var mänskligheten är på väg i bland![]()
Alltså, jag har gett upp på folk. Drog upp plast ur wellpappbingen i ett soprum idag. Det är inte ovanligt.Sitter på jobbet men luften gick nyss ur mig.
För typ 6e gången sedan årsskiftet fick vi nu mail från de som kommer och hämtar våra sopor att det slängts fel i soprummet igen.
Hur ska man få folk att slänga rätt? Det står alltså med stoooora bokstäver vad som ska slängas i varje kärl på både svenska och engelska. Under själva "rubriken" står exempel på vad som ska slängas i kärlet. Vi har till och med kompletterat med bilder.
När jag hyrde i andra hand en brf så hade vi soprum. Ett ordnat område, ordentliga människor, mest pensionärer. Eller i stort sett då pensionärer och så jag med mina barn. Ändå var det tydligen skitsvårt för dem att sopsortera vettigt i soprummet. Jag älskade att ha ett soprum! Skulle vilja ha det igen, så himla smidigt. Men ständigt dessa brev "Kan ni pressa kartongerna? Kan ni sortera rätt? Plast är inte kartong!" osv. Varför är folk inte rädda om det de har?!Alltså, jag har gett upp på folk. Drog upp plast ur wellpappbingen i ett soprum idag. Det är inte ovanligt.
Hos en släktings BF lämnades all möjlig bråte i soprummet trots lappar etc. Till slut sattes kamera upp och man debiterade de som typ lämnade trasiga elsaker på golvet etc. Det gick på ett kick att få det att funka efter kamerorna sattes upp.Sitter på jobbet men luften gick nyss ur mig.
Jag tycker om mitt jobb och det blir kul att komma tillbaka imorgon. Samtidigt så är det 2,5 år till nästa OS-lov
Det är lättare när det går åt andra hållet för då är det bara 1,5 år![]()