Vad gör vi? Del CCXXVII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Googlar restauranger i Stockholm. Jag älskar mat och har så svårt för att välja en enda att testa men har tyvärr bara en kväll att testa på. Vill någon pma sin favorit är det välkommet. Jag gillar det mesta i matväg☺️

Tagit en lång, varm, skön dusch och tvättat håret, nu börjar jag känna mig som människa. Äter ett äpple - jag har nog fått skörbjugg, har inte ätit något grönt öht om man inte räknar med ceasarsalladen.

Jag och min syster har slitit som bävrar hela helgen, plus mån-tis. Tredje gången vi var nere. På måndagen kom de och hämtade 35 kubik skräp och vi kommer behöva minst en runda till. Vi har två enorma vindsförråd som också är proppade med möbler och mer skräp. Problemet är att bland all bråte finns det saker som gustavianska silverljusstakar, stora 1800-tals mässingsljustakar och ett otroligt fin och rolig kanna, jugend, med en sjöjungfru som handtag, och ett fint guldarmband. Så vi måste gå igenom allt.

Min kusins barn har gjort lite och plockade på sig en del trots att vi kommit överens om att vi skulle märka upp allt och sedan fördela det. Min kusin åkte och köpte grejer på Biltema och satte upp lampor, samt åkte och köpte kartonger. Det var liksom allt. Blir rejält irriterad, han ärver mest och gör i särklass minst. Jag avundas honom absolut inte! Men hans attityd att det ordnar sig alltid blir irriterande. Nej, det ordnar sig inte om inte någon gör något.

Jag vet, jag känner mig girig och gnidig och bitter. Men jag blir frustrerad när folk inte gör det de ska och sedan bryter överenskommelse. Med stor sannolikhet skulle kusinbarnet ha fått sin kanna, men tja.

Jag hade bokat in sex mäklare på tre dagar och tre hantverkare för att få offerter. Nu snurrar det lite i skallen. Några mäklare går bort, särskilt han som såg ut som en harlequin hjälte. Och det var han mycket medveten om. En hantverkare har lämnat offert. En kom in och sa direkt. Jag tycker inte ni ska göra något alls! Eh ok. Ja vi säljer det som renoveringsobjekt men när det hänger plast i delar av taket där det varit en vattenläcka ser vi nog gärna lite innertak.

Jag hittade en nykläckt liten pinne i sovrummet idag! Mycket märkligt! Också rätt söt. :love: :D
20260224_225627.webp

På jobbet. Inte kommit in nånting sen igår. Ska ut på tillsyn idag så det blir ju kul. Kommer bli mycket efterarbete i eftermiddag. Kanske rent av räcker ända till imorgon!

Kommer förmodligen få en arbetsuppgift jag inte vill ha. Den kommer hamna på mig för jag är mest senior i gruppen och den är ganska krånglig.
Nåja, det blir bra. Jag kommer ha nått att göra några gånger i månaden.

Ätit en macka och druckit en kopp kaffe.
Ska fylla på den nu.
Sista arbetsdagen för den här veckan.
Färre på lovskolan i dag men hoppas att de dyker upp.
Före jobbet ska driftchefen komma förbi.

Googlar restauranger i Stockholm. Jag älskar mat och har så svårt för att välja en enda att testa men har tyvärr bara en kväll att testa på. Vill någon pma sin favorit är det välkommet. Jag gillar det mesta i matväg☺️
Östgötakällaren - rekommenderar typ allt på menyn
Sin Ramen - älskar atmosfären, och maten!
Har ätit lunch på Nationalmuseum en gång, och det var riktigt gott, oklart hur länge de har öppet
Sjätte tunnan - är otroligt kräsen när det gäller kött, men här har jag ätit oxfilé med sked!

Dricker te och har knaprat i mig en knäckemacka. Försöker genomlida tiden det tar för värktabletterna att mota bort den förbannat vidriga mensvärken. 😩

Tittar på småfåglarna som hittat min nya plexiglasmatare, har satt den på vardagsrumsfönstret så kan sitta i min bästa fåtölj och titta på dem! 😍
Det är en hiskelig trafik, så borde ha köpt en matare till. Får fixa!

Sambon är fortsatt sjuk, inne på vecka 3 trots avslutad pencillinkur förra veckan. VC säger bara att han ska fortsätta vila. Inga nya prover trots att det blivit värre igen. Tycker så synd om honom som har så ont.

Har legat i sängen sedan kl 7 så det är väl dags att kliva upp och äta frukost.

Ledig och fått dille på att fönstershoppa kjolar att ha i sommar. Inser att det nog betyder att jag börjar få vårkänslor :D

Meeen jag tycker raka benen är ett jäkla trökigt meck, och orkar inte riktigt gå emot normen där, så jag funderar på om jag borde kosta på mig att vaxa benen istället. Eller chansa och göra hemma? har aldrig gjort det så det är verkligen en chansning.

Lagomt stora funderingar just nu :laugh:

Dricker te och har knaprat i mig en knäckemacka. Försöker genomlida tiden det tar för värktabletterna att mota bort den förbannat vidriga mensvärken. 😩

Tittar på småfåglarna som hittat min nya plexiglasmatare, har satt den på vardagsrumsfönstret så kan sitta i min bästa fåtölj och titta på dem! 😍
Det är en hiskelig trafik, så borde ha köpt en matare till. Får fixa!
Så mysigt <3 är det en sån med sugproppar som man sätter fast mot glaset?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXIX

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund