Vad gör vi? Del CCXXVII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter och funderar på om en oblekt/beige linneklänning är okej på ett bröllop eller ej.. ingen klädkod, men jag funderar på om den är för lik en vit klänning för att vara okej... Den är alltså absolut inte vit utan....beige-grå men ljus

Elen är orimligt dyr, brist på nötfärs märks också på ökade priser. Handlade precis i närbutiken (86 kr för 500 g och i köttomaten för hela 100 kr/500 g!!). Visst kan man handla billigare men utländskt kött kommer INTE in över vår tröskel- vi behöver verkligen gynna våra svenska bönder så långt det finns möjlighet! Tacksam för att det åtminstone inte kostar skjortan att tanka bilen så det lönar sig att åka till arbetet...!

Det måste väl vara rätt kattsäkert? Jag skulle så gärna vilja mata fåglar men vågar inte pga kattmarodören! Men fönsterglas kan han väl ändå inte klättra på, tänker jag...
Jo men det borde det ju vara! Så vida inte katten är någon slags akrobat och hoppar väldigt högt? 😁

Elen är orimligt dyr, brist på nötfärs märks också på ökade priser. Handlade precis i närbutiken (86 kr för 500 g och i köttomaten för hela 100 kr/500 g!!). Visst kan man handla billigare men utländskt kött kommer INTE in över vår tröskel- vi behöver verkligen gynna våra svenska bönder så långt det finns möjlighet! Tacksam för att det åtminstone inte kostar skjortan att tanka bilen så det lönar sig att åka till arbetet...!
Det går också att byta köttet mot veganska alternativ. T ex ärtfärs gjord på ärtor odlade i Sverige.

Helt slut i huvudet efter den här arbetsdagen, tur den snart är slut 😅 Det jag håller på med nu är definitivt en sån grejj jag behöver sova på för att kunna lösa enkelt.

Ska ta en långpromenad med hundarna direkt jag slutat.

Fördel Ryanair; de är onekligen bra på att pusha på folk så att det går att komma iväg i tid...

1000015081.webp

Gaah.
Inte haft kramp på jättelänge, typ 6månader (otroligt!).
Igår tänkte ag att äh, b-vitmain ska väl vara bra för naglarna?
Tog B- och D-vitamin och magnesium.

Idag, megakramp i händerna. Men what O_o

Nåja, nu har jag iaf gjort en laxpudding som står i ugnen!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXIX

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund