Vad gör vi? Del CCXXVII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Polisen ringde för kompletterande förhör idag. På en lördag!
Var lite skeptisk till en början men det verkade seröst så jag svarade på frågorna.

Det verkar vara utredning på gång. Gissar att de har fler bedragna att företräda. Kvinnan frågade om jag ville kräva på mina förlorade pengar + ränta - ifall det går till åtal. Självklart.

Trodde detta bara skulle läggas längst ner i nåt arkiv. Tydligen inte.
Fick bekräftande mess som jag skrev ut. Namn och ärendenummer är bra att ha tillgängliga.

Polisen ringde för kompletterande förhör idag. På en lördag!
Var lite skeptisk till en början men det verkade seröst så jag svarade på frågorna.

Det verkar vara utredning på gång. Gissar att de har fler bedragna att företräda. Kvinnan frågade om jag ville kräva på mina förlorade pengar + ränta - ifall det går till åtal. Självklart.

Trodde detta bara skulle läggas längst ner i nåt arkiv. Tydligen inte.
Fick bekräftande mess som jag skrev ut. Namn och ärendenummer är bra att ha tillgängliga.
Nämen, har missat detta. Vad har hänt? ☹️

Härlig ledig dag som började med stallet och ridtur I alla gångarter och sista galoppen hann jag knappt ge pållan galoppskänkel innan hon explodera framåt 😂, härliga häst 😍❤️. Blev varmt I pälsen av halvtimmen vi höll igång, blev ju plötsligt så milt ju så nu har fällningen tagit fart efter den ordentliga vintern 😊. Under tiden roade sig sambon med sitt innan vi sedan åkte tillbaka tillsammans och fixade insläpp 😊. Sen himla gott med tacos även idag och cider och så mello, lördagsmys 🥰.

Tittar egentligen på The Rookie, men det är ett litet tråkigt avsnitt så jag fastnade vid Peter Bences pianomusik. Alltså! sanna mina ord vad han kan! Han är för övrigt med i Guinness rekordbok som den snabbaste pianisten, flest tangenter per tid alltså.

1000026617.webp

Härlig födelsedagsmiddag! Smärtstillande och glatt humör vann över munblåsan 😅

hemma igen från Nya Zeeland, en sån resa 🤩

Hemresan tog närmare 30h och innebar (med undantag för några tio-minuters sömnpauser) 48h vaken för mig. Hade hoppats på att hålla mig vaken till 20 eller 21 igår, men fick se mig besegrad redan tjugo i åtta 😅 vaknade 04:40 vilket får vara godkänt i sammanhanget. På ditresan var jetlagen värre för sömnen andra natten, så räknar med att vakna tidigt även imorgon 🙈

Äter frukost. Dagen till ära inviger jag mitt fynd från mellandagsrean - en liten Dulce Gusto kapselmaskin (köptes för typ 300:-). Så just nu njuter jag av en latte (med en skvätt "riktig" mjölk i också) med toner av nötter och toffee. :)

Äter frukost. Dagen till ära inviger jag mitt fynd från mellandagsrean - en liten Dulce Gusto kapselmaskin (köptes för typ 300:-). Så just nu njuter jag av en latte (med en skvätt "riktig" mjölk i också) med toner av nötter och toffee. :)
Jag har också en sån, bästa! Tipsar om att beställa billiga kapslar på kaffek.se, deras egna kapslar som passar i dolce gusto är bra.

Hoppas att det inte regnar när vi ska rida ut med ponnyn. Efter gårdagens inomhusterräng ska han få skritta asfalten runt, en runda på 3 km, alldeles lagom! Ska försöka flytta om hölådan i hagen också. Den är tung men som den står nu försöker hästen i hagen bredvid äta ur den (trots korridor mellan hagarna) så vi kan inte använda den. Och nu när det blir gegga ute så vill man ju använda den. Sen i em ska vi på 8-årskalas för dotterns kusin 🥳

Är igång i tvättstugan. Dags att tvätta de nya sängkläderna! Mina kuddar och täcken ska också tvättas och torktumlas, känner att jag vill göra det innan nya sängen bäddas.
Har också plockat fram ett gammalt underlakan (som blir snäppet för litet till nuvarande sängen) och de få örngott/påslakan som jag har kvar från innan jag och sambon flyttade ihop - tänker att jag ska lägga ut det till försäljning för en billig slant (helt men välanvänt).

Oj, så blåsigt vi har det idag! Jag blev riktigt förvånad när jag kom ut till hästarna. Regnar lite grann också, och bara 3 grader varmt, så det känns rätt ruskigt. Ska nog ta och elda lite :up:!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXIX

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund