Vad gör vi? Del CCXXVII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är otroligt lättad, pratade just med mamma som låter mycket bättre. Hon kan nu äta och har fått dropp. Hon behöver inte längre ligga på intensiven utan kommer flyttas till ett slags mellanting.

Själv har jag varit hos läkare. 90% var att hen plöjde mina journaler. Det är en hel del gott och blandat om vi säger så. Jag hade ju 'glömt' avföringsprov men efter påminnelse via sms så hann jag ta blodproverna igår. HB har gått ner till 90, men järn och b12 är jättebra så det är inte kosten. Ska ta mer prover och visar det ingenting blir det eventuell gastroskopi och sedan remiss till hematologen. Suck.

Började kolla på filmen G som i gemenskap, men den var så trist så jag bytte kanal. Är inte det typ en kultfilm? Tycker den var … trist.
för dom som var tonåringar när den kom är den väl lite av en kultfilm, jag var nog något år för gammal men tyckte väl att den var OK har jag för mig. Lite nostalgikult kan jag se hos den men hade jag sett den för första gången nu hade jag garanterat tyckt som du.

Pratade just med facket och de stöttade mig. De föreslog stöd från det regionala arbetsmiljöombudet vid ett möte om detta.
Pga tidigare liknande situationer så tackade jag ja.

Grät lite i början men nu är jävlar anamman uppe igen. Jag vill sätta ned foten ordentligt, oavsett om jag börjar på ett annat jobb eller inte, att detta inte är okej. Om det kan förbättra arbetsmiljön för mina kollegor, även om jag skulle börja på ett annat jobb, så är det viktigt.

Chefen råkade nog vidareskicka mina meddelanden till fel grupp (till hela arbetsgruppen istället) och skrev "Ser du vad hon håller på med?"

Wow.
Nu känns det plötsligt bättre att jag har ansökt till andra jobb :meh:
Btw, henoms ursäkt är att hen inte alls skickade av misstag utan "ett försök att få dig förstå".

Jag finner detta mycket otroligt då hen bokstavligen skrev Ser DU samt vad HON skriver.... :cautious::meh:
Hann tyvärr inte ta en bild av det dock.

Frågade facket om det hade varit okej även om det gick till så som hen säger och de svarade nej, verkligen inte.
Så det känns bra.

Tog en promenad i solen som blev lite för lång för vad min kropp orkar just nu. Var inte långt ifrån att ringa och be om skjuts hem efter 1,5 km. Jisses.

Btw, henoms ursäkt är att hen inte alls skickade av misstag utan "ett försök att få dig förstå".

Jag finner detta mycket otroligt då hen bokstavligen skrev Ser DU samt vad HON skriver.... :cautious::meh:

Frågade facket om det hade varit okej även om det gick till så som hen säger och de svarade nej, verkligen inte.
Så det känns bra.
Det skulle ju göra det hela ännu mer orimligt för att inte tala om oprofessionellt.

Är otroligt lättad, pratade just med mamma som låter mycket bättre. Hon kan nu äta och har fått dropp. Hon behöver inte längre ligga på intensiven utan kommer flyttas till ett slags mellanting.

Själv har jag varit hos läkare. 90% var att hen plöjde mina journaler. Det är en hel del gott och blandat om vi säger så. Jag hade ju 'glömt' avföringsprov men efter påminnelse via sms så hann jag ta blodproverna igår. HB har gått ner till 90, men järn och b12 är jättebra så det är inte kosten. Ska ta mer prover och visar det ingenting blir det eventuell gastroskopi och sedan remiss till hematologen. Suck.
Du är diabetiker. Diabetes frestar på njurarna. Dåliga njurar ger dåliga blodvärden. *vet*

Så det känns bra.
Så för stt DU ska förstå sänder han dina meddelanden till hela orgaqnisationen.

Ser inte logiken. :mad:

Så det känns bra.

Det var bland det sjukaste och mest oprofessionella jag hört.

Så för stt DU ska förstå sänder han dina meddelanden till hela orgaqnisationen.

Ser inte logiken. :mad:
Var inga orimliga meddelanden heller, jag kan stå för dem utan problem. Om hen hade velat att jag vidareskickade dem till hela gruppen så hade jag inte haft några problem alls. (Om än lite obegripligt då det var svar på henoms frågor.)

Tror inte att någon annan hade begripigt heller då det var helt ur det blå.

Hade hen istället skrivit att hen är sjuk och att vi tar det på ett möte när hen är tillbaka så hade jag förstått det till 120%. Enkelt att skriva så tänker jag.

Så det känns bra.
Bra att du pratat med facket och bra att du stöttar dig! Det din chef gjort, och "ursäkten" är inte ok alls.

Hoppas du snart har nytt jobb oavsett vad som händer med detta.

Var inga orimliga meddelanden heller, jag kan stå för dem utan problem. Om hen hade velat att jag vidareskickade dem till hela gruppen så hade jag inte haft några problem alls. (Om än lite obegripligt då det var svar på henoms frågor.)

Tror inte att någon annan hade begripigt heller då det var helt ur det blå.

Hade hen istället skrivit att hen är sjuk och att vi tar det på ett möte när hen är tillbaka så hade jag förstått det till 120%. Enkelt att skriva så tänker jag.

På mitt förra jobb erbjöds jag ett utökat ansvarsområde under tiden jag var föräldraledig, och jag tackade ja. När jag kom tillbaks och vi hade lönesamtal togs inte hänsyn till att ansvaret var betydligt mer omfattande, ungefär det dubbla, och jag frågade hur de tänkte då. Jag fick svar från min chef att i lönerevisionen togs enbart hänsyn till det underlaget som finns i lönepolicyn, och gällande mina nya ansvarsområden ville de att jag skulle arbeta på tjänsten något halvår för att sedan utvärdera hur det går och om det går bra fanns det chans att höja lönen efter det. Jag tyckte att det lät konstigt, så efter mötet så mailade jag till HR för att fråga om det är så processen ska gå till. Fick svar från HR-chefen, med min chef som kopia, att alla lönefrågor ska diskuteras med min chef 🙃 Usch vad jag kände mig sviken då, både av chefen som ville att jag skulle arbeta mer utan lön för det och av HR-chefen som inte bara kunde svara till mig utan dessutom var tvungen att visa upp mitt mail för min chef.

På mitt förra jobb erbjöds jag ett utökat ansvarsområde under tiden jag var föräldraledig, och jag tackade ja. När jag kom tillbaks och vi hade lönesamtal togs inte hänsyn till att ansvaret var betydligt mer omfattande, ungefär det dubbla, och jag frågade hur de tänkte då. Jag fick svar från min chef att i lönerevisionen togs enbart hänsyn till det underlaget som finns i lönepolicyn, och gällande mina nya ansvarsområden ville de att jag skulle arbeta på tjänsten något halvår för att sedan utvärdera hur det går och om det går bra fanns det chans att höja lönen efter det. Jag tyckte att det lät konstigt, så efter mötet så mailade jag till HR för att fråga om det är så processen ska gå till. Fick svar från HR-chefen, med min chef som kopia, att alla lönefrågor ska diskuteras med min chef 🙃 Usch vad jag kände mig sviken då, både av chefen som ville att jag skulle arbeta mer utan lön för det och av HR-chefen som inte bara kunde svara till mig utan dessutom var tvungen att visa upp mitt mail för min chef.
Vad tråkigt!
Vad gjorde du efter det?

Vad tråkigt!
Vad gjorde du efter det?

Skrev "kan vi ringas?" till min chef, vi bokade ett telefonmöte senare på dagen och pratade ut. Jag förklarade att det är en märklig gångordning för mig, att man ska behöva bevisa att man klarar av en ny tjänst ett halvår innan lönen justeras. Han förstod, skyllde delvis på HR och delvis på att jag nyligen varit borta nästan två år. Men förstod, och skulle ta allting en vända till. En månad senare återkom han med en ganska symbolisk lönehöjning, men jag var nöjd. Passade på att säga att jag är väldigt tacksam över att ha fått en befordran, och förtroende, trots att jag varit borta och att en symbolisk höjning därför går bra. Vi har alltid haft en bra relation, och lappade ihop det där ganska snabbt. Men HR-chefen fick jag aldrig förtroende för igen. Jag tycker verkligen att det är under all kritik att man som HR-chef vidarebefordrar ett mail från en medarbetare till dennes chef, när ämnet är känsligt.

Sen.. höll jag ändå på att bränna ut mig på det jobbet. Jag var yr och åt ångestdämpande inför många möten. Det var ett speciellt år. Jag bytte i april förra året.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXIX

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund