Vad gör vi? Del CCXXVII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Pecis haft medarbetar samtal. Nu väntar jag på att kollegan ska bli färdig sen ska vi åka och fixa lunch på bästa stället.

Sallader - alltid på lunchmenyn
  • Chèvre & rödbetssallad med chèvre-creme & picklad rödlök
  • Räksallad med ägg & citrondressing
  • Varmrökt lax med citrondressing
  • Caesarsallad med kyckling, bacon, parmesan & krutonger

Veckans Soppa
  • Nudelsoppa med röd curry, kokosmjölk, ägg 63, koriander, salladslök & grilled cheese sandwich

Veckans kött
  • Chicken Fingers med ranchdressing & rostad potatis
  • Trötafärsbiff med gräddsås, rårörda lingon & kokt potatis
  • Kycklingburgare med sweet chili, crème fraiche & pommes
  • Club sandwich med pommes
  • Råbiff med svartpepparmajo, picklad rödlök, chips, parmesanost & pommes 159:-
Vad hade ni valt? :D

Ceasarsalladen, Club sandwichen och kycklingburgaren är stående på menyn och grymt goda :D
Soppan är jag inte så förtjust o men deras grilled cheeze sandwich är att dö för så kanske tar soppan bara för den :rofl:
Jösses så sugen jag blev på röd curry nu! :arghh: :love: Fast helst från ett riktigt thaiställe förstås!

Helt otroligt hur mycket en semla gör att blodsockret går bananas. Sorbet och äpplen/klementiner går inte upp lika mycket och sjunker sedan snabbt till lågt. Dessutom blir jag otroligt gasig i magen, vilket inte är så roligt när man är ute bland människor.

Nu blir det absolut inte fler semlor i år!
du vet åtminstone varför :cry:
jag åt min sedvanliga frukost och sedvanlig dos
Efter en timme hade det skjutit i taket. Tog extra långtidsinsulin och en rejäl dos snabbdito.

Vid lunch tog jag lite mer än jag brukar. Hjälpte inte - socket gick i taket. Lunchdosen är 4-6 enheter. Jag kom upp i 24 enheter insulin innan det slutade höjas. Fick ner det till vettiga nivåer.
La mig en stund på soffan och vaknar en timme senare på 17 i bs.
Trött på detta. Sockret leker studsmatta utan att jag ätwer nåt.

Djävla kortison. :rage::rage:

Shit, shit, shit, shit!!!

Talade om för chefen att jag hade tagit kontakt med facket och bett om stöd.

Hen blev inte glad och skrev om att då handlar det om förhandlingshjälp och att det då handlar om att man inte kan fortsätta anställningen.

Fick skriva till HR i panik 😭

Sitter på bilparkeringen till mataffären och liper liksom. Hatar det.

Hen blev inte glad och skrev om att då handlar det om förhandlingshjälp och att det då handlar om att man inte kan fortsätta anställningen.

Vet inte vad jag ska skriva, men kram. ❤️

Vad är det för konstigt avtal?

Ja, att du inte skulle få jobba kvar för att du kontaktat facket. Kontakta facket igen och be dem titta på om din arbetsgivare kan säga upp dig på de grunderna.
Jag tror att hen tänker att man kontaktar dem och drar in dem bara när det har gått så långt att det handlar om förhandlingar.

Försökte förklara att det handlar om arbetsmiljöombud, inte en sån förhandling, men vet inte om hen förstår det.

Andas! Och gråt! Men Andas! Spara all konversation med honom och andra som håller på. Ta det vidare. Var den vuxna och ge igen på en vuxes vis=se på när de gräver gropen och trillar däri, det brukar ge allra mest tillfredsställelse.

Fina du! <3 Jag har varit på en arbetsplats där chefen var ett rövhål och där en anställd avskydde mig. Det är inte bättre i dag, hon hittar andra hackkycklingar när någon ger upp och slutar eller förlorar anställningen (de säger hellre upp provanställningar när hon inte fungerar med en person än säger upp henne, så undrar vad för hållhake hon har...), och förstår verkligen hur enormt tärande det kan vara!

All styrka och lugn åt ditt håll!

Chefen vill att jag, HR och hen har ett möte först.

"[...] Om vi då inte lyckas lösa problemen och komma överens så får du givetvis ta in en utomstående representant.."

Vet inte vad jag ska svara på det.
Det verkar som att hen vill ha ett möte först bara vi tre innan jag drar in något stöd.
Jag känner mig tveksam, jag har inte ens fått något skyddsombud tilldelat ännu då det skulle ta 5 arbetsdagar. Så jag har ingen som jag kan bolla med än.

Hen skrev att hen hoppades på imorgon eller senast på måndag.

Vet inte vad eller hur jag kan svara på det.

Chefen vill att jag, HR och hen har ett möte först.

"[...] Om vi då inte lyckas lösa problemen och komma överens så får du givetvis ta in en utomstående representant.."

Vet inte vad jag ska svara på det.

Fast nä. Du har rätt att ha med en facklig representant på möte med din chef. Och hen har ingen rätt att protestera eller straffa dig för det. Punkt. Fy sjutton vad arg jag blir!

Det verkar som att hen vill ha ett möte först bara vi tre innan jag drar in något stöd.
Jag känner mig tveksam, jag har inte ens fått något skyddsombud tilldelat ännu då det skulle ta 5 arbetsdagar. Så jag har ingen som jag kan bolla med än.

Hen skrev att hen hoppades på imorgon eller senast på måndag.

Vet inte vad eller hur jag kan svara på det.
Visst var HR chefens dotter? I så fall skriv att du vill avvakta tills en tredje part kan delta.
Vi har också på något bakvänt vis chefen/ägarens avkomma på plats som överhuvud på HR och jag skulle aldrig sätta mig i möte där utan en utomstående part. Kommer inte på fråga! <3
Generellt är det helt förkastligt och borde inte vara godkänt att ha en HR-representant som är partisk till företagsledningen.

Varit o taget blodprover idag, så får vi se om jag mår bra eller dåligt :nailbiting: Och eftersom att jag redan var halvvägs till Skövde så åkte jag dit o tog ett varv på Eko o willys.
På hemvägen slängde jag mig in på min verkstad, för att höra om dom möjligen har tid o byta däcken åt mig i morgon, så kan jag köra till skåne på sommardäck o hålla tummarna för att vintern är över där nere.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXIX

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund