Vad gör vi? Del CCXXVII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Justja! Synd att det är vaniljkräm i alla såna bakelser och tårtor - gillar verkligen inte det! :(

Oj! Vad tråkigt.

Vaniljkrämen är ju det godaste tycker jag 😊 och jag tycker det är synd att de börjar snåla med den :( . Är knappt någon vaniljkräm alls ibland här, vi har slutat köpa från ett ställe pga det.

Gottigaste ju :D har ingen bakelse, men så är jag ingen smålänning så jag får vara utan. Min morfars föräldrar var dock, min mormor från Blekinge. Jag är en salig röra :D
Oj! Vad tråkigt.

Vaniljkrämen är ju det godaste tycker jag 😊 och jag tycker det är synd att de börjar snåla med den :( . Är knappt någon vaniljkräm alls ibland här, vi har slutat köpa från ett ställe pga det.
Trist att du inte gör det och att det är så (inte annan fyllning alltså)

Jag får kväljningar av konsistensen på vaniljkräm, så nä - inget för mig. Kan äta om det är mycket grädde och lite vaniljkräm, alt ta bort typ hälften, men köper inte själv utan det är om det bjuds. Hade gärna köpt en med bara sylt och grädde i, dock. Tycker att det är vaniljkräm i en stor andel av tårtor, generellt jag.. :cautious:

Jag är dock inte smålänning alls, gillar bara att fika :D

Pecis haft medarbetar samtal. Nu väntar jag på att kollegan ska bli färdig sen ska vi åka och fixa lunch på bästa stället.

Sallader - alltid på lunchmenyn
  • Chèvre & rödbetssallad med chèvre-creme & picklad rödlök
  • Räksallad med ägg & citrondressing
  • Varmrökt lax med citrondressing
  • Caesarsallad med kyckling, bacon, parmesan & krutonger

Veckans Soppa
  • Nudelsoppa med röd curry, kokosmjölk, ägg 63, koriander, salladslök & grilled cheese sandwich

Veckans kött
  • Chicken Fingers med ranchdressing & rostad potatis
  • Trötafärsbiff med gräddsås, rårörda lingon & kokt potatis
  • Kycklingburgare med sweet chili, crème fraiche & pommes
  • Club sandwich med pommes
  • Råbiff med svartpepparmajo, picklad rödlök, chips, parmesanost & pommes 159:-
Vad hade ni valt? :D

Ceasarsalladen, Club sandwichen och kycklingburgaren är stående på menyn och grymt goda :D
Soppan är jag inte så förtjust o men deras grilled cheeze sandwich är att dö för så kanske tar soppan bara för den :rofl:

Jag hade tagit kycklingburgaren :d

Årets första löprunda på lunchen i underbart vårväder :love: Väldigt kletigt på vägarna än och lite is kvar. Hundarna fick duschas i källaren innan dom fick komma upp i huset 😅

Nu sitter jag nyduschad på kontoret med kaffe och ett äpple och ska ta tag i resten av dagens jobb.

Ägg 63? 🤔🤪

Jag hade fått ta nudelsoppan, fast jag inte är så förtjust i nudlar. Men kunde ju vart gott eftersom jag så sällan äter det dock. Utan sandwich.

// vegetarian
Ägg 63 kokat och snurrat/cirkulerat på något visst sätt enliigt kollegan som är kock (+ att hans fru jobbar där)

Men såg nu vad konstigt de har alltid ett vegetariskt alternativ.

Nu måste jag ju fråga nästa gång. :)

Jag går regelbundet in i stolpar, dörrar och liknande. Varit lite jobbigt när jag behövt gå till VC och hör mig själv babbla att jag gått in i en dörr, snubblat över skosnören eller trillat i badrummet. Mycket trovärdigt.

Du och jag. Jag kommer med nya blåmärken överallt och sambon bara Nä ni får du ge dig känner man dig inte kan man ju tro att du blir misshandlad :rofl:

Inte länge sen jag kom gående med en blåklocka från ena hästen och nu när shortsperioden igång är det nästan pinsamt att visa alla konstiga blåmärken :D

Ägg 63? 🤔🤪

Jag hade fått ta nudelsoppan, fast jag inte är så förtjust i nudlar. Men kunde ju vart gott eftersom jag så sällan äter det dock. Utan sandwich.

// vegetarian

Den perfekta temperaturen för en äggula.
1772717177022.webp

Kul chef 🙄
Hen blir sur för att jag säger att jag tycker att något kan uppfattas som att man försöker kringgå reglerna. Kollegan säger att det är nog pga hen tycker att jag då säger att hen vill göra något som bryter mot reglerna.

Jag skrev att om hen ger mig en skriftlig beordran så gör jag det och att jag har sagt mina betankar.
Det är nog då hen blev sur (talade först in en ljudfil trots att han vet att jag är hörselskadad) och skrev att hen inte beordrar någon att göra något och att om jag inte vill samarbeta med henom så är det upp till mig.

Ville sååå gärna skriva att jag ville samarbeta men inte i att kringgå reglerna. Men pratade lite med kollegan och beslutade mig för att vara den vuxne och säga att vi får prata om det på ett möte 😅

Pecis haft medarbetar samtal. Nu väntar jag på att kollegan ska bli färdig sen ska vi åka och fixa lunch på bästa stället.

Sallader - alltid på lunchmenyn
  • Chèvre & rödbetssallad med chèvre-creme & picklad rödlök
  • Räksallad med ägg & citrondressing
  • Varmrökt lax med citrondressing
  • Caesarsallad med kyckling, bacon, parmesan & krutonger

Veckans Soppa
  • Nudelsoppa med röd curry, kokosmjölk, ägg 63, koriander, salladslök & grilled cheese sandwich

Veckans kött
  • Chicken Fingers med ranchdressing & rostad potatis
  • Trötafärsbiff med gräddsås, rårörda lingon & kokt potatis
  • Kycklingburgare med sweet chili, crème fraiche & pommes
  • Club sandwich med pommes
  • Råbiff med svartpepparmajo, picklad rödlök, chips, parmesanost & pommes 159:-
Vad hade ni valt? :D

Ceasarsalladen, Club sandwichen och kycklingburgaren är stående på menyn och grymt goda :D
Soppan är jag inte så förtjust o men deras grilled cheeze sandwich är att dö för så kanske tar soppan bara för den :rofl:

Färs- eller råbiff :d

Helt otroligt hur mycket en semla gör att blodsockret går bananas. Sorbet och äpplen/klementiner går inte upp lika mycket och sjunker sedan snabbt till lågt. Dessutom blir jag otroligt gasig i magen, vilket inte är så roligt när man är ute bland människor.

Nu blir det absolut inte fler semlor i år!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXIX

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund