Skulle egentligen vika kläder som jag tvättade och torkade för någon dag sedan. Ligger i tvättkorgen och väntar på mig. Nu har jag förflyttat den från toaletten till köket där jag brukar vika (vid/på bordet).
Har dock istället för vikning ordnat lite bland kryddpåsar jag har så att de ligger snyggare i korgen samt lagt dit alla påsar med kryddmixen till min sky, flyttade hela korgen från ovanpå micron till diskbänken bredvid kylskåpet. Gillar inte att ha det "uppställt" eller saker framme så min kartong med dospulver mot förstoppning skulle egentligen behöva plockas in i medicinskåpet men då glömmer jag ju förstås att ta den. Där står även Dentan fluorskölj, sköljer ju varje kväll när jag borstat tänderna, så ut från toa och sköljer medan jag pysslar lite i köket. Annars glömmer jag den också känns det som. Men gillar inte att ha det där ändå.
Nu står dock bara min visseljohanna och snurrkryddhyllan på micron. Snurrgrejen är skitirriterande att damma av... och används sällan, bara saltburken används av dem så funderar på om jag ska ha det bredvid spisen och ha andra kryddor i burkarna istället. Där i sin tur står en pepparkaksburk i plåt som innehåller några kryddburkar, en pepparkvarn, collorit samt en lite trevlig tredelad grej med oljor jag köpt för några år sedan på Lidl men aldrig använt. Kan oljor bli gammal? Olja med en chili i, en är olivolja och en minns jag inte, de är nog 6-7 år gamla och oöppnade.
Har fått ta fler värktabletter igen pga värken i min axel och arm/hand. Får väl se värken som vårtecken... För, NU är det väl ändå vår, hoppas jag. Jättefint väder i dag, skönt att vara ute med hundarna. Träffade på en trevlig kvinna som skulle till affären med sin dramaten och hon berömde mina hundar (inte den enda i dag), blev jätteglad när det sker för när det är jobbigt känns det liksom tufft, då är det skönt när någon annan bara liksom berömmer sådär. Och hundarna betedde sig väl också. Hon berättade att hon åkt hundsläde efter huskysar och att det var en häftig känsla. Tror det får stå på min Bucket List att göra faktiskt. Det var många ute, men annars kändes det skönt med en runda utan att behöva fokusera på is, halka och kyla! Sol, värme så jag fick knäppa upp både jacka och fleecetröja och fåglar!