Vad gör vi? Del CCXXVII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter på bussen hem. Har tänkt hela eftermiddagen att "jomen det börjar ju släppa", "om en stund mår jag nog bra igen". Njae. Får nog inse fakta. Jag mår ju klart bättre än igår kväll, men bra mår jag inte. Huvudet är fortfarande märkbart påverkat och jag är inte hungrig (har ätit ändå, men lätt - har lärt mig av mina försök att äta "som vanligt" vid migrän tidigare..) - däremot känns kroppen klen (no shit). Great :meh::down: . Jag ville träna idag, så nu är jag tjurig.

Mina fingrar låser sig :arghh:
IMG20260305182027.webp

Kan inte räta ut dem..

Ska till tandläkaren och göra en rotfyllning imorgon bitti. Som vanligt är jag sjukt nervös. Men jag går dit nu i alla fall, det gjorde jag inte på många år tidigare. Så känns inte så illa som det gjorde förut.
Får lustgas när jag är där som vanligt, så det kommer nog gå bra.
Hur känns det att få lustgas där? Blir du mindre rädd eller hur fungerar det? Försvinner det snabbt när du tar av masken sedan?

Har bara testat när jag skulle föda barn X 3 och ingen av gångerna har det varit effektivt, bara blivit sjukt illamående och värkarna har känts exakt lika mycket, bara det att jag varit för yr att kunna ta mig samman att hantera smärtan på ett bra sätt. Så jag har avstått det direkt igen. Tänker att vid tandläkarbesök borde det fungera annorlunda?

Hur känns det att få lustgas där? Blir du mindre rädd eller hur fungerar det? Försvinner det snabbt när du tar av masken sedan?

Har bara testat när jag skulle föda barn X 3 och ingen av gångerna har det varit effektivt, bara blivit sjukt illamående och värkarna har känts exakt lika mycket, bara det att jag varit för yr att kunna ta mig samman att hantera smärtan på ett bra sätt. Så jag har avstått det direkt igen. Tänker att vid tandläkarbesök borde det fungera annorlunda?
Den mesta ångesten försvinner och jag kan slappna av med lustgas. Känns som att tiden går snabbare också. Jag får den ju inte som smärtlindrande utan det får jag sprutorna för, får den som lugnande.
Mår inte illa av den alls och det trappar ur effekten under några minuter.

Den mesta ångesten försvinner och jag kan slappna av med lustgas. Känns som att tiden går snabbare också. Jag får den ju inte som smärtlindrande utan det får jag sprutorna för, får den som lugnande.
Mår inte illa av den alls och det trappar ur effekten under några minuter.
Ja jag tänker också att den inte är smärtlindrande, förstår inte varför man får den som det när man ska föda...

Bra att det fungerar för dig, måste ändå vara skönt att klara av det!

Ja jag tänker också att den inte är smärtlindrande, förstår inte varför man får den som det när man ska föda...

Bra att det fungerar för dig, måste ändå vara skönt att klara av det!
Jag fick lustgas i ambulansen när jag brutit armen. Både för att de skulle kunna sätta droppnålen och ge morfin (jag vägrade i början) och för att de skulle kunna hantera brottet. Det var ett rätt fult brott och spretade ben hit och dit. 😅
Jag både förstod och upplevde det mer som en distraktion än att det på något vis skulle ge sig på den fysiska smärtan.

Hos tandläkaren har jag fått lugnande i vätskeform, men då har jag inte kunnat ta mig hem sedan utan behövt skjuts och lite översyn.

Stöd?
De är två och du är ensam. Klart du måste få upp det på mer jämnbördig nivå.

Skyddsombud jobbar med arbetsmiljön på ett jobb. Både sånt som kan vara farligt och med den psykosociala arbetsmiljön. Det är ingen stödperson bara för dig.

Googla gärna skyddsombud.
Vill absolut inte stöta mig med HR heller som upprepar att hon är opartisk. Men jag håller med, de är ju egentligen två.

Hon föreslog också ett möte med bara vi tre först men jag tror att hon är mera öppen för ett ombud om jag vill det.

Jag fick lustgas i ambulansen när jag brutit armen. Både för att de skulle kunna sätta droppnålen och ge morfin (jag vägrade i början) och för att de skulle kunna hantera brottet. Det var ett rätt fult brott och spretade ben hit och dit. 😅
Jag både förstod och upplevde det mer som en distraktion än att det på något vis skulle ge sig på den fysiska smärtan.

Hos tandläkaren har jag fått lugnande i vätskeform, men då har jag inte kunnat ta mig hem sedan utan behövt skjuts och lite översyn.
Då föredrar jag att distrahera mig själv när jag föder barn än att någon kemisk grej ska göra det, mycket enklare att hantera smärtan faktiskt.

Förstår om man behöver använda det som lugnande dock, speciellt i en ambulans och vid armbrott och liknande och om man som du är rädd för nålar osv. :)

Jag har fått lustgas hos tandläkaren och blev sjukt illamående. Pratade sen med min mamma och hon reagerar på samma sätt, har kompisar som tycker att lustgas är kul och blir fnissiga. Så tror det är personberoende.

Sätt dig själv i första rummet här och ha inte ett möte med arbetsgivare och HR utan en till med dig.
Det knepiga är att vi är ett litet företag och sitter alla i samma rum 😬
Bara tur att chefen är sjuk och har varit borta hela veckan. Jag hoppas att hen är borta imorgon också så hinner jag prata med HR, hon kan ta samtalet med henom om skyddsombudet och ev att jag inte vill ha ett möte utan en :angel:

Då föredrar jag att distrahera mig själv när jag föder barn än att någon kemisk grej ska göra det, mycket enklare att hantera smärtan faktiskt.

Förstår om man behöver använda det som lugnande dock, speciellt i en ambulans och vid armbrott och liknande och om man som du är rädd för nålar osv. :)
Ja barnafödande kan jag inte uttala mig om, jag höll mest med om att det absolut inte är smärtlindrande utan påverkar på andra sätt!

Vilket gör det hela till en bättre sits för dem maktmässigt.
Ja, jag vet absolut inte om chefen kan hålla sig tyst om arbetsmiljön fram till mötet 😬

Jag tänker att jag får svara att jag inte vill prata om det utan ta det på mötet. Men känns också som att hen kan ta det på vilket sätt som helst :cautious:
Plus att hen vill ta upp det snarast, typ imorgon eller på måndag... 😮‍💨

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXIX

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn