Vad gör vi? Del CCXXVII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, jag vet absolut inte om chefen kan hålla sig tyst om arbetsmiljön fram till mötet 😬

Jag tänker att jag får svara att jag inte vill prata om det utan ta det på mötet. Men känns också som att hen kan ta det på vilket sätt som helst :cautious:
Plus att hen vill ta upp det snarast, typ imorgon eller på måndag... 😮‍💨
Du spelar in om chefen börjar gå på dig om det trots att du sagt att du inte ville prata om det. Säg det tydligt på inspelningen.

Ja, jag vet absolut inte om chefen kan hålla sig tyst om arbetsmiljön fram till mötet 😬

Jag tänker att jag får svara att jag inte vill prata om det utan ta det på mötet. Men känns också som att hen kan ta det på vilket sätt som helst :cautious:
Plus att hen vill ta upp det snarast, typ imorgon eller på måndag... 😮‍💨
Säger som andra redan sagt, HR är inte på din sida. Ha inget samtal utan någon från facket med dig.

Om du spelar in, så tänk på att du inte behöver något medgivande. Det är lagligt att spela in samtal man själv är delaktig i utan att berätta att man spelar in det.

Det knepiga är att vi är ett litet företag och sitter alla i samma rum 😬
Bara tur att chefen är sjuk och har varit borta hela veckan. Jag hoppas att hen är borta imorgon också så hinner jag prata med HR, hon kan ta samtalet med henom om skyddsombudet och ev att jag inte vill ha ett möte utan en :angel:
Har ni ens ett skyddsombud på en så liten arbetsplats?

Och varför skulle ett skyddsombud vara med? Vad skulle hen bidra med? :confused: Förstår inte riktigt.

Är det inte bättre med ett fackligt ombud?

Har ni ens ett skyddsombud på en så liten arbetsplats?

Och varför skulle ett skyddsombud vara med? Vad skulle hen bidra med? :confused: Förstår inte riktigt.

Är det inte bättre med ett fackligt ombud?
Nej det har vi inte, och det handlar om det regionala arbetsmiljöombudet. Vilket är vad facket tilldelade till mig.
Men det kanske inte är samma sak som ett skyddsombud?

Ser väldigt svullet ut där du har ringen, kan du ta av den?

Jag tänkte samma sak, det ser smärtsamt ut @sthu.
Hela jag är svullen som en jag vet inte vad. Benen, armarna, fötterna, händerna.. På morgonen är det bra, framåt eftermiddagen inte så värst.
Men det värsta är att jag inte kan röra fingrarna. De låser sig i konstiga lägen. Oberoende ring eller ej.

Kom på att jag skulle kunna göra dagens kvart nu utöver det vanliga som görs. Men har redan smort in mig. Jag tror hallmattan överlever utan att bli borstad på.

Edit: undrar om det blev fel tråd nu eller var det meningen posta här 🤔

Nej det har vi inte, och det handlar om det regionala arbetsmiljöombudet. Vilket är vad facket tilldelade till mig.
Men det kanske inte är samma sak som ett skyddsombud?
Aha!
Regionala arbetsmiljöombud har större verksamhesområde än ett lokalt. Sannolikt även god utbildning och kanske störe befogenhet.
Då är det toppenbra!

(ja, officiella titeln är arbetsmiljöombud. I dagligt tal hänger gamla beteckningen kvar)

https://www.av.se/arbetsmiljoarbete-och-inspektioner/skyddsombud-och-arbetsmiljoombud/

Jag vill ha fredag nu.

Faktiskt tagit ledigt imorgon så jag hinner med stallet och att rida innan jag rör mig och hämtar upp @Islandshästryttare och drar mot Västerås.

Så fredagskänsla redan idag :bump: :bump:

Och totalt ovidkommande så testade jag räksalladen som var gudomligt god + att jag snattade några pommes från chefens club sandwich

Härligt! Ser så mycket fram emot vår resa 🥰 själv ska jag jobba halv dag imorgon och sen tar jag tåget till Skövde efter lunch!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXIX

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund