Vad gör vi? Del CCXXVII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vaknade på bra humör, gjorde oss iordning för skola/jobb.
Kommer till nämnda skola. Låst. Blir till slut insläppta men inte en jäkla personal i syne.
Letar runt, hittar ingen. Fritids är låst. (Studiedag, så sonen ska vara på fritids hela dagen).
Ser att de är ute. Ser att de ser oss. Ingen kommer. Barnet får panik över att ingenting är rätt och det slutar med att jag får ta med honom hem igen. Fortfarande helt utan att någon personal visat sig.

Mitt barn har autism. Rutinbryteri är det värsta som finns och han kämpar HÅRT för att klara sådana här dagar. Men det förutsätter - vilket skolan VET - att han får lämnas av mig inne och tas emot av personal. Landa en stund och sedan gå ut. Det är liksom en grundförutsättning för att en sådan här dag ska gå att genomföra.
Men inte ens det kan skolan alltså lösa. Så nu missar JAG en arbetsdag. IGEN. För att hans skola är helt inkompetenta.

Och ja. Jag grinade en skvätt i bilen i ren uppgivenhet.

(Undanber mig tips, råd, pekpinnar whatever. Today is not the day. )

Vaknade på bra humör, gjorde oss iordning för skola/jobb.
Kommer till nämnda skola. Låst. Blir till slut insläppta men inte en jäkla personal i syne.
Letar runt, hittar ingen. Fritids är låst. (Studiedag, så sonen ska vara på fritids hela dagen).
Ser att de är ute. Ser att de ser oss. Ingen kommer. Barnet får panik över att ingenting är rätt och det slutar med att jag får ta med honom hem igen. Fortfarande helt utan att någon personal visat sig.

Mitt barn har autism. Rutinbryteri är det värsta som finns och han kämpar HÅRT för att klara sådana här dagar. Men det förutsätter - vilket skolan VET - att han får lämnas av mig inne och tas emot av personal. Landa en stund och sedan gå ut. Det är liksom en grundförutsättning för att en sådan här dag ska gå att genomföra.
Men inte ens det kan skolan alltså lösa. Så nu missar JAG en arbetsdag. IGEN. För att hans skola är helt inkompetenta.

Och ja. Jag grinade en skvätt i bilen i ren uppgivenhet.

(Undanber mig tips, råd, pekpinnar whatever. Today is not the day. )
Usch vad frustrerande :( :heart Hoppas dagen rättar sig till

Haft avstämning med chef och kräkts lite över allt som var skit i fredags, fick full stöttning och sen den fullt rimliga frågan "nu har du fått prata av dig, hur vill du att vi löser problemet?" :D Så sen bokade jag möte med ansvariga för angränsande processer och hade en jättebra diskussion. Med andra ord en bättre start på veckan än den förra slutade :up:

Nu ska jag sätta mig i min läsfåtölj och ta mig an en bok om ledarskap innan nästa möte.

Har min semesterdag idag ändå, trots att jag inte kom iväg. Rätt skönt!
Vi fick sovmorgon och lämnade barnet på skolan vid 9-tiden, sen handlade jag. Har legat på soffan en stund.
Ska köpa mig något gott till lunch och sen hämtar jag barnet vid halv två ungefär.

Imorgon blir det lite jobbigare när ”alla” på jobbet ska fråga hur konserten var. Som jag aldrig åkte på 🙃

Har varit på Ikea och köpt ett gäng grenuttag
Åt lunch på Chop Chop så nu är jag proppmätt
Ska hem så morsan kan åka iväg till stan och Willys

Det var underbart med en lunchpromenad i skogen med hundarna. Solen kom också! Lunchade hästarna och plockade av den helklippta hästen täcket så han får gå naken i solen resten av dagen :) Förberedde även köttet för att snart sättas in i ugnen. Bara att jobba på några timmar till nu!

Lite sur här nu faktiskt.
Fått tillbaks från försäkringen och jag har tydligen en självrisk som måste betalas på 10 120,-kr som betalas för att de sedan sen efter att de tagit beslut som kan ta månader betalar tillbaks..

Fått tid på verkstan om 2 månader. hade det enbart varit plåtskaor så hade jag väntat men vill gärna ha tillbaks höger sidospegel :mad:

Ja ja det löser sig

Gick en promenad i det vackra vädret och hämtade ett paket från apotea hos ica. Det skulle åkt tillbaka imorgon så det var tur att jag kollade mailen där det var ett påminnelse eftersom det inte plingade till i PostNord appen.

Köttet klart och står och vilar och gratängen precis instoppad i ugnen. Ska jobba klart det sista för idag sen blir det middag och efter det ska jag åka på styrelsemöte :)

Livet :love:
IMG_5335.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXIX

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok