Vad gör vi? Del CCXXVII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jäklar vad jag har grejat i trädgården! Det ser ju inte så "fint" ut just nu men vänta bara tills det börjar växa! :)
Några liljelökar behövde flyttas och några tulpaner också. Tulpanerna bör klara sig men liljorna får jag nog täcka på nätterna då de kom närmare ytan nu och det fortfarande kan bli flera minus.

Gah, ibland blir jag trött på mig själv. Tog insulin, lite mer än vanligt, eftersom jag tänker frossa i snabbmakaroner. Broder ringde, jag glömde bort att jag tagit insulin och nu är jag nere på 2.7 Men makaronerna kokar så snart kan jag äta.

Skickade ett spontanansökan för sommarjobb på ett café idag. Fick svar lite senare att de höll på med intervjuer den här veckan och gärna ville träffa mig i morgon eller på onsdag. Jättebra! Problemet är att jag inte får ihop det den här veckan, men det känns så oseriöst att svara det när det var jag som frågade om jobb. 🤔

Sov dåligt efter natthelgen, trots att jag orkade sätta upp gardinstängerna och gardinerna så det är ganska mörkt i sovrummet numera. Krånglade mig fram med bara en köksstol men det fungerade iaf även om det var ganska jobbigt. Jösses vad jag tappat i styrka efter min långa konvalecens!

Åkte till hästarna vid lunchtid och passade även på att gå en långpromenad med hundarna, nu när tokfia inte löper längre. Så skönt att kunna ha dem lösa i vetskapen att de inte drar efter vilt och jag hade kopplena med mig, men skönt att de håller sig hos mig och de ändå är lite friare att stanna till och äta lite hästskit, bajsa eller bara lukta lite extra på någon fläck och vi kan gå i vår egen takt alla tre. Än så länge ligger snön och isen kvar, men när det börjar spira mer blir det koppel då jag upplever att jag inte har samma koll pga vegetationen och det blir fler djurungar som störs.

Måde inget vidare efter sockerdippen. Gick och la mig och sov till kvart i tolv. Oh joy. Så nu sitter jag och är klarvaken. Grävde fram melatonin och tagit det och ska snart försöka hoppa i säng igen.

Väntar på meddelande från chefen att jag kan vara med på teams istället för att vara på plats. Vill verkligen inte köra i Göteborg utan sidospegel och har ingen annan bil att tillgå för närvarande.

Medans jag skrev detta plingade det till och yepp jag fick lov att vara med på teams. Missar god lunch med kollegorna men det är helt ok :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXIX

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund