Vad gör vi? Del CCXXVII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skulle ha sovmorgon idag. Men strax innan 9 ringde det på dörren. Då stod någon Schenker-gubbe, så klart 🙄, där och tyckte att han skulle hämta en försändelse från mig. Nej, vi skulle inte skicka något.
Jag kollar på lappen för försändelsen. Där står tydligt att han ska hämta från en firma som har Specialglas i namnet och försändelsen väger flera ton. Det är två bostadshus på gården och flera enorma företagslokaler som är tända och fulla av rörelse. Och han går till ett nedsläckt bostadshus för en leverans på flera ton. ”Jo, vänta.. Det står här på köksbordet” liksom.. 🙄
Verkligen inte första gången just Schenker kommer hit för sånt. Inte ett annat transportföretag gör det.

Precis landat på kontoret. Massor att trixa med. Idag tryter orken men det löser sig.

Iallafall glad att jag inte beställt bil via jobbet än. Igår släppte de på 2 nya editionbilar varav Volvo ex60 P10 kom med så den har jag bett om underlag för nu.

Chefen har varit på mig för att jag inte gjort klart ännu. jag har hållt ut så länge som möjligt för jag vill egentligen inte ha elbil

Även nya audi a6 sportback med 75 mil har kommit men jag gillar inte audis. Iallafall inte a6 lite för låg och jag känner mig rejält kort i den. Vill hellre ha 4-hjulsdrivet

dagens i-landsproblem

Barnet ringde nu att hon var på väg hem. Hon hade redan innan provet frågat läraren om hon fick lov att gå när hon var klar. Han sa att om hon var tyst så var det okej.
Hon hade ändå haft massor av dödtid eftersom frågorna inte delades ut förrän efter en timme och hon hade läst klart på 20-25 minuter. Hon sa att hon tog en liten nap under tiden hon väntade :rofl:
Det är inte alltid så lätt att vara supersnabb.
Frukosten hade iaf varit utsökt och både frallor och vetelängd var fortfarande varma vid servering. Silviakakan smakade diabetes så det var också mycket bra :D

Det var en väldig tur att jag tog en tidigare buss. Alltid broöppning när man har det lite stressigt 😅

Idag har jag inte kunnat vakna förens nu. Inte kunnat hålla ögonen öppna, svag i kroppen och somnat sittandes ☹️
Hade saker att göra imorse men det blev ju inte av

Jättetrött ännu men hoppas kunna komma igång när jag är hemma från mitt vårdbesök

Även unghästen gick superfint så det blev en skön avslappnande promenad med två av mina underbara hästar 🥰 Hundarna får sin promenad efter middagen. Dom fick vara med ute och leta lite godis som jag slängde ut medan jag hämtade hästar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXIX

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund