Vad gör vi? Del CCXXVIII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick mess av Skatteverket om att jag behöver logga in och godkänna deklarationen igen, pga tekniskt fel när jag gjorde det.
Blev såååå misstänksam. Vågade inte ens logga in på mina sidor och kolla ... så ringde deras växel och frågade. Blev kopplad till den som skickat messet och det stämde. Puh!
Det mystiska var att jag ju fick kvittens när jag deklarerade den 17e, men det har inte gått igenom ändå. 🤔

Nu ringde hyresvärden.
Har oroat mig lite iom det varit stök (polisnärvaro mm) hos grannen och nu 2 veckor har han inte varit hemma men de sitter 2 katter i lägenheten. Sett dem senast igår så hoppas jag bara oroar mig i onödan men bättre att säga till antar jag än de sitter ensamma.

Nyss kommit hem, vi åkte till Uppsala på lite loppisar medan elen skulle stängas av här. Hoppades att de skulle ha bökat färdigt tills vi kom hem men icke. Vi har el, men hyresvärd Jr och Sr håller på och gräver upp min gräsmatta med sina två grävmaskiner...
Inte mycket till påsklov när man ändå blir lite satt i husarrest med konstant stesspåslag liksom... :(

Att missa måndagsmöten kan ju också bidra till minskade skador på kollegerna. Jag kan lätt räkna upp en handfull kolleger som gärna såg att jag missade måndagsmötena ibland. :)
Jag har en som är glad att jag missar det, och även om jag kan tycka det är trevligt med information man får så är jag nog också glad att jag missar det. Av någon anledning är mitt humör bättre än när jag var där på måndagarna :D På måndagsmötena och APT önskar jag att jag vore kaffedrickare, för ett lugnare blodtryck och hjärtslag, resten av tiden duger te utmärkt :D

Hunden satte sig och gjorde nr två framför min häst som åt. Han sniffade i luften och sen fnös han högre än han gjort någonsin i sitt liv. Så äcklad! 😂😂
IMG_4026.webp

Det blev inte blev något handlande, får göra det imorgon. Ikväll ska jag röja hemma. Fattar inte hur snabbt det blir stökigt igen.

Internet ligger nere. Tur det finns mobilnät.
Lilleman ville inte sova så jag fick lägga mig i sängen jag med. Nu snarkar han gott och jag är för seg för att gå upp och hitta på något. Ligger kvar här med en katt på magen och slösurfar lite.

Så sent som möjligt idag ska jag skicka iväg ett meddelande som i princip innebär att jag avslutar kontakten med en nära släkting. Just det kommer bli så oerhört skönt, men jag tror tyvärr att resten av den nära släkten kommer ringa och kräva en förklaring..... Orkar inte uppståndelsen det kommer orsaka, men det kommer vara SÅ VÄRT att slippa den otroligt energikrävande, diagnostiserade narcissisten till odräglig släkting.

Sköna lediga dagar och vara i stallet om eftermiddagen i lugn och ro utan att passa någon tid efter att först ha fixat hemma som tvättat ikapp osv 😊. Idag lika härligt vårväder med solsken som ruggigt igår; så igår fick pållan behålla regntäcke på medan hon fick lösgaloppera- och fyra av ett rejält bocksprång 😅- och så promenix med hagkompisen 😊. Idag passade jag på att köra min underbara och pigga häst i finvädret, härligt 😍. Och härligt att vara i nuet och bara njuta av bland annat ljudet av hovklapper i trav mot asfalten ett kort stycke och så otroligt mycket fågelkvitter i skogen 😍.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXVII
  • Vad gör vi? Del CCXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund