Vad gör vi? Del CCXXVIII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hittade en hundboll och rullade med den mot väggen och min rygg för lite smärtlindring. Hjälpte en stund i alla fall. Får nog nog göras stup i kvarten tills jag får botox om knappa två veckor, men skönt med bollen! En piggig pipboll först, skönt det med, men den rullade inte så bra och pep så två intresserade hundar satt intill mig och studerade varje rörelse :D Bättre med tennisboll i det avseendet.

Har fått förfrågan om att baka tre sorters kakor, så det ska jag göra denna helg. Håller också på att äta ur frysen lite grann, bland annat för att jag måste få plats med sagda kakor i frysen i några dagar... :D Sedan måste jag läsa lite kurslitteratur inför måndag. Vädret idag - enstaka plusgrader och regn - lockar verkligen inte till uteaktiviteter!

Hemma efter jobbet och stallet. Har haft ganska mycket att göra på jobbet så känner mig redo att sova. Men nix, först packa upp och ner samt duscha och borsta tänderna först.

AAAAJJJ! Slog i en nagel och finger i träskivan när jag packade höpåsar i förrgår...(även där tror jag jag fick en liiiiten glasflisa som jag fick ut när jag var klantig) och igårkväll började det göra ont och var besvärligt mot slutet av jobbpasset. Riktigt bultade av smärta i fingret när jag lyckades somna vid 1. Vaknade 1,5 timme senare av att det var för varmt I sovrummet och kände direkt hur ont det gör, men somnade om igen. Blev väckt 3 timmar senare med typ hjärtat i halsgropen för hankattjävel (ja just då) bråkade med honkatten så var en jävla catfight 😡, lyckades sen sova 3 timmar till. Jäkla natt alltså.

Sitter på wiks slott och väntar på att kursen i beskärning ska börja.
DET är ett jättespännande ämne. I våra trakter har en skola inom beskärning jobbat med att få grenarna att böja nedåt. Jag ser spår överallt med kvastar av skott som går uppåt. De klipps bort och blir ännu fler. När trädets naturliga växsätt mera liknar det som en gammal mästare kallade vinglas.

Min far lärde mig grundprinciperna och jag har sedan dess beskurit mina själv. Det hr mestadels funkat bra :D

Ska fara in till stan senast 11.30 för en demonstration, så måste få i mig lunch innan. Jag har verkligen noll aptit för varken frukost eller lunch. Men jag vet ju att så fort jag börjar gå hemifrån kommer jag bli hungrig, så inget alternativ att inte äta.
Blir så stressad.

Har haft en aktiv vecka för att vara jag. Var och klippte mig i onsdags och igår åkte jag till en orkidé show här i närheten och tittade på fina växter (och köpte med mig några nya roliga sorter). Var så skönt att vara ute och göra något normalt, bästa dagen på länge!

Nu har jag och maken planerat klart kolonilotten för året och nu ska jag bara vila resten av dagen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXVII
  • Vad gör vi? Del CCXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Valvaka!
  • Dejtingtråden 39