Vad gör vi? Del CCXXVIII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min sambos far dog förra året efter en kort tids sjukdom. Det var ett par jobbiga månader men min sambo kunde åtminstone vara där de två sista veckorna med honom på sjukhuset.
Efter sig lämnade han min sambo sin sportbil. Av några olika anledningar passade den inte min sambo (för kort, kunde inte se över motorhuven.. Den typen av problem). Så han sålde bilen två månader efter begravningen av sin far. 9 månader senare, hittar vi drömbilen. Same same but different av vad fadern lämnade efter sig.
Så förra veckan flög vi till Brisbane och kollade på bilen. Och slog till! Vi lämnade bilen hos en trucker i Brisbane och flög tillbaka till norr.

I morse levererades bilen till vår stad på mainland och vi åkte över och plockade upp den och tog den hem på bilfärjan!
Omg, vi nyper osslite i armarna idag.
Och tänker på fadern idag och har en skål för honom ikväll.

Tack!

20260317_124132.webp

I 10 år har jag suttit på händerna för att inte engagera mig politiskt. Jag har inte tid, jag är uppgiven, och nej det där med tiden. Nu är det valår och både mitt parti och mitt jobb drar i mig. Det bubblar lite från avgrunden i mig och jag tror jag är rökt. Jag tror inte jag kan stoppa mig längre.

I 10 år har jag suttit på händerna för att inte engagera mig politiskt. Jag har inte tid, jag är uppgiven, och nej det där med tiden. Nu är det valår och både mitt parti och mitt jobb drar i mig. Det bubblar lite från avgrunden i mig och jag tror jag är rökt. Jag tror inte jag kan stoppa mig längre.
Jag har tänkt engagera mig när jag flyttat klart norrut. Både mitt syskon och min mamma är engagerade i mitt parti, så känns enkelt att haka på dom.
Tänker att jag kan dela ut flygplan och kampanja lite.

Kör! :banana:
Ju fler vettiga personer som engagerar sig desto bättre. Nästan (hrm...) oavsett parti.

Ska mocka hagarna och motionera en ponny innan jag är klar i stallet. På vägen hem ska jag tanka och därefter duscha och köra till Malmö. Ska få naglarna fixade. Handla mat på vägen hem från Malmö.
Väl hemma ska jag bädda om, tvätta och kanske dammsuga.

Väntar på att sotaren ska komma. Någon gång mellan 8 och 11... :meh:
För väldigt många år sedan skulle sotarn komma och kolla ventilen i köket ovanför spisen. Jag kollade datumet och såg att jag skulle jobba natt så jag skulle sova när han kom, tänkte inte mer på det utan glömde helt bort det. Så ringer det på dörren, jag drar på mig min halvgenomskinliga morgonrock för att se vem det är, öppnar dörren på glänt och när han presenterar sig släpper jag in honom, visar honom till köket och utan att tänka mig för säger jag att jag går och lägger mig så länge. Han visste ju inte att jag jobbade nätter, men sen hör jag en lite försynt röst säga i hallen att "jag går nu".

Kom på efteråt att det hade kunnat misstänkas grovt och jag undrar vad han sa till sina kollegor efteråt. 😆

Min sambos far dog förra året efter en kort tids sjukdom. Det var ett par jobbiga månader men min sambo kunde åtminstone vara där de två sista veckorna med honom på sjukhuset.
Efter sig lämnade han min sambo sin sportbil. Av några olika anledningar passade den inte min sambo (för kort, kunde inte se över motorhuven.. Den typen av problem). Så han sålde bilen två månader efter begravningen av sin far. 9 månader senare, hittar vi drömbilen. Same same but different av vad fadern lämnade efter sig.
Så förra veckan flög vi till Brisbane och kollade på bilen. Och slog till! Vi lämnade bilen hos en trucker i Brisbane och flög tillbaka till norr.

I morse levererades bilen till vår stad på mainland och vi åkte över och plockade upp den och tog den hem på bilfärjan!
Omg, vi nyper osslite i armarna idag.
Och tänker på fadern idag och har en skål för honom ikväll.

Tack!

Visa bifogad fil 182629
Snygg! Och bra märke ;)

Gick inte att logga in på Skatteverket men på Kivra låg ett trevligt meddelande från mammografin. Skönt då kan man slappna av en liten stund till.
På jobbet med en hiskelig muskelinflammation i höger sida som går ut i höger överarm. Blir Alvedon idag för att kunna fungera på jobbet.
Morgonpromenad fixad

Har varit i stan och lämnat blodprov och handlat. Dricker kaffe och packar det sista jag kan i bb-väskan. Det är sol ute så funderar på att ta en promenad, samtidigt fick jag ont av foglossningen när jag handlade så är kanske ingen bra idé ändå.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXVII
  • Vad gör vi? Del CCXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund