Vad gör vi? Del CCXXVIII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det blev lite fika till slut men hela dagen blev konstig (speciellt matmässigt) och det blev inte den njutningen jag hade tänkt.

Lär barnet om pms på mindre pedagogiskt sätt (eller kanske väldigt pedagogiskt eftersom han får se det live? :bag: ).

Barnet hostar också. Hoppas han håller sig hyfsat frisk ändå.
Imorgon ska vi försöka få en glimt av Smash Into Pieces som ska spela i stan.
På måndag ska vi gå på restaurang.

När jag äntligen fick tummen ur och skickade in bilden hade naturligtvis UK.gov tekniska problem så jag kunde inte få tillgång till koden som bekräftar min status här i UK. Alltså jag haaaatar pappersarbete! (en stor anledning till att jag flyttade ifrån Sverige faktiskt, det här är ju egentligen ingenting. :p )

Kom upp 6.05 idag :up: Sitter nu och väntar på att resten av huset ska vakna, och undrar vad jag ska göra medan jag vaknar. Försökte läsa lite men huvudet var inte med. Skulle kunna lyssna på en pod eller kolla på något på plattan men är rädd att somna.

Sonen önskade picknick i skogen idag. Självklart ordnar vi det! Sen visade det sig att det var lite större planer än att packa ner saft och bullar och rulla upp till närmsta skogen, istället ville han till ett naturreservat några mil bort och ville köpa baguette och grejer innan. Så fick det givetvis bli då! 😍
(Tycket för övrigt att det är rätt fint att min 8-åring har större vilja och kompetens att planera utflykter/event än någon vuxen man jag haft i mitt liv. 😅)

Fokus blev såklart picknick och vi gick därför bara en kort runda på några kilometer. Lika bra med tanke på att jag känner mig rejält skruttig; trött, hängig, ont i kroppen och sticker i halsen. 😔

MEN! Promenad i vacker skog och fika vid vattnet i solsken är ju liksom alltid välkommet. ☀️

IMG_9498.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXVII
  • Vad gör vi? Del CCXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn