Vad gör vi? Del CCXXVIII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
En längre runda med djuren och spionen ligger nu sedan en tid på altanen och njuter av friheten. Han är så gullig, så fort han kommer in tar han en leksak i munnen och skäller på mig med den i munnen och går mot altandörren, inte svårt att missförstå vad han vill, och ett måste med ut varje gång han går ut är förstås en leksak. Förstår inte varför, men så är det :D

Blir automatiskt vädrat här inne nu, jag är kanske inte helt fullt nöjd med kylan här men står ut... Rottekotten är gärna där ute i två sekunder och bara om jag är med, sedan är hon inne hos mig, passar mig utmärkt- frihetshunden ska vara i frihet på sitt smultronställe och vakthunden får egentid med matte och har koll på mig, hon är mer än nöjd så märker jag :D

Käkade en macka med leverpastej, havrebröd och satte nog en smula i halsen eller blev riven av det mjuka brödet. Det är irriterat där nu, som om något sitter och stör. Rätt jobbigt, har druckit men det ger sig inte. Är det som det blev irriterat blir det väl bättre snart tänker jag.

Annars i dag får jag nog städa lite, renbädda, duscha, gå ut med hundar osv. OVK-personer kommer nästa vecka för sådan koll, får gärna vara rent på golven då tänker jag. Och det är ju söndag, vilket är min städdag egentligen.

Promenad - check! Dammsugare - faktiskt också check! ICA maxi hade en trevlig modell för 999 kr, så jag slog till. Tror den blir bra till oss :up: ! Nu ska jag tillbringa eftermiddagen med lite mer tvätt och lite mer skrivande på uppgiften. Jag har ju hela veckan och hela nästa helg på mig också, så jag känner mig inte speciellt stressad alls... :)

Dricker te med manukahonung och försöker komma fram till hur jag mår och hur rimligt/vettigt det är att gå på Eid-firande senare idag. Blev förkyld i onsdags men gjorde sedan misstaget att igår tycka att jag var frisk eftersom halsontet var borta, så jag jobbade i trädgården, gick till frisören och avslutade med middag hemma hos nyfunna vänner där vi hade så trevligt att vi blev kvar till efter midnatt. Det var tydligen för mycket för min lilla kropp att hantera och i natt var halsontet tillbaka igen... Att man aldrig lär sig! :meh:

Lutar starkt åt att det blir en dag på soffan så får maken gå på galej själv i eftermiddag, jag vet innerst inne att det är rätt beslut för alla men har så väldigt svårt att tacka nej p.g.a sjukdom eftersom jag alltid inbillar mig att folk dömer mig eller inte tror på mig... Så det är väl en bra grej för mig att öva på, antar jag ;)

Golvet är på plats! Här var det brun heltäckningsmatta igår.
IMG20260322142127.webp

Ska upp lite lister och grejer men vi är nog klara för idag tror jag. Vill ut i det fina vädret istället!

Fantastiskt väder idag, då får man energi! Började med att dammsuga och skura golven på bottenvåningen. Sen har växthuset fått en storstädning, odlingsbäddarna är genomgångna och nu är jag faktiskt lite mör.
Men lite upppiggande kaffe, så blir det en promenad i solen med tösen strax. :)

Dricker te med manukahonung och försöker komma fram till hur jag mår och hur rimligt/vettigt det är att gå på Eid-firande senare idag. Blev förkyld i onsdags men gjorde sedan misstaget att igår tycka att jag var frisk eftersom halsontet var borta, så jag jobbade i trädgården, gick till frisören och avslutade med middag hemma hos nyfunna vänner där vi hade så trevligt att vi blev kvar till efter midnatt. Det var tydligen för mycket för min lilla kropp att hantera och i natt var halsontet tillbaka igen... Att man aldrig lär sig! :meh:

Lutar starkt åt att det blir en dag på soffan så får maken gå på galej själv i eftermiddag, jag vet innerst inne att det är rätt beslut för alla men har så väldigt svårt att tacka nej p.g.a sjukdom eftersom jag alltid inbillar mig att folk dömer mig eller inte tror på mig... Så det är väl en bra grej för mig att öva på, antar jag ;)
Manukahonung - är det bra? Grannen ville ge det till sin hund Googlade mig fram till att det inte var så hälsosamt för hund invärtes men bra för t,ex sår.
Är det annorlunda för människor?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXVII
  • Vad gör vi? Del CCXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn