Vad gör vi? Del CCXXVIII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag undrar hur många familjer eller singlar utan barn som regelbundet äter vid matbordet egentligen.
Föräldrarna mina gör det ibland vet jag, men absolut inte till vardags. Frukosten inmundigas nog i köket i och för sig.
Vi äter där när vi är själva. Är vi fler äter vi vid matsalsbordet. Är jag själv äter jag i köket sambon själv äter vid tv...

• Gilla
Reactions: Sel
Jag undrar hur många familjer eller singlar utan barn som regelbundet äter vid matbordet egentligen.
Föräldrarna mina gör det ibland vet jag, men absolut inte till vardags. Frukosten inmundigas nog i köket i och för sig.

Jag äter alltid frukost och lunch vid matbordet, samt middag när jag äter ensam. Tycker att det är mycket skönare att sitta vid ett bord än i soffan och äta.

Jag bor ensam och äter nästan alltid vid köksbordet. Även mina föräldrar, så antar att jag fått det från dom.

Vi äter där när vi är själva. Är vi fler äter vi vid matsalsbordet. Är jag själv äter jag i köket sambon själv äter vid tv...

Jag äter alltid frukost och lunch vid matbordet, samt middag när jag äter ensam. Tycker att det är mycket skönare att sitta vid ett bord än i soffan och äta.
Där ser man! Jag lägger absolut ingen laddning i det men jag som bor själv har väldigt svårt att använda matbordet till någonting vettigt. Att bara sitta där rätt uppochned utan någonting att titta på eller pyssla med samtidigt känns väldigt märkligt.
Å andra sidan använder jag sällan mina tallrikar och grejer heller. 😅 Det åker bara fram när jag ska låtsas vara civiliserad.

Frukost kan jag å andra sidan tänka mig av någon anledning. Om jag åt frukost skulle det nog vara vid matbordet. Kanske.

Det vore en intressant omröstning men känns helt omöjlig att formulera.

Där ser man! Jag lägger absolut ingen laddning i det men jag som bor själv har väldigt svårt att använda matbordet till någonting vettigt. Att bara sitta där rätt uppochned utan någonting att titta på eller pyssla med samtidigt känns väldigt märkligt.
Å andra sidan använder jag sällan mina tallrikar och grejer heller. 😅 Det åker bara fram när jag ska låtsas vara civiliserad.

Frukost kan jag å andra sidan tänka mig av någon anledning. Om jag åt frukost skulle det nog vara vid matbordet. Kanske.

När jag äter frukost brukar jag lyssna på radion eller podd, annars har jag laptopen framför mig på bordet med någon serie på när jag äter. 😊

Jag brukar nog bara titta ut genom fönstret på småfåglarna eller på katten när han sover. Jag jobbar på att inte konstant utsätta mig för en massa intryck från skärmar och högtalare men är inte så jättebra på det annat än när jag äter 😅

Jag har bara mitt för att det skulle se konstigt ut med en lägenhet utan tror jag. För det skulle det! :D Och för mina förädrars skull.
Jag tillhör dom som vill ha stooooora kök, hemma är det 24kvm, äter jag vid bordet i köket, nä just det, varför vill jag då ha ett stort kök om jag inte använder det fullt ut?
Här nere är köket litet och har ett matrum ,på dom snart 5 åren jag haft huset har jag aldrig ätit vid bordet , suck!
Men det är lättare att äta i köket man dräller inte lika mycket som man gör när man sitter i soffan o balanserar tallriken med ena handen o slabbar med den andra :D

Jag tillhör dom som vill ha stooooora kök, hemma är det 24kvm, äter jag vid bordet i köket, nä just det, varför vill jag då ha ett stort kök om jag inte använder det fullt ut?
Här nere är köket litet och har ett matrum ,på dom snart 5 åren jag haft huset har jag aldrig ätit vid bordet , suck!
Men det är lättare att äta i köket man dräller inte lika mycket som man gör när man sitter i soffan o balanserar tallriken med ena handen o slabbar med den andra :D
Ditt kök är typ hälften så stort som min lägenhet... :D Å andra sidan är hälften av min lägenhet kök/vardagsrum så det går kanske på ett ut?
Jag tycker inte att jag sitter annorlunda i soffan än vid köksbordet egentligen? Å andra sidan har jag en pigg liten soffa (inte en sådan där djup och mjuk) och ställbart soffbord.

Jag brukar nog bara titta ut genom fönstret på småfåglarna eller på katten när han sover. Jag jobbar på att inte konstant utsätta mig för en massa intryck från skärmar och högtalare men är inte så jättebra på det annat än när jag äter 😅
Jag förstår! Men jag skulle nog känna mig lite konstig och lyssna för mycket på mina egna tuggljud. 😅

Fixat sysslor hemma, trotsat träningsvärken I låren och förutom den vanliga skötseln av pållan och boxen, tog jag in en ny spånbal i hennes box och fyllde vatten I ett gäng boxar och tömkörde hästen ca halvtimmen med fokus på cavalettikryss i skritt och trav 😊. Härligt att hålla igång 😊. Sen börjar nya jobbveckan med kvällspass idag och hemma igen var det himla skönt att krypa ner nyduschad I renbäddad säng 😍 och nu ska jag soooova 😴.

Åh, orkar inte! 🤯 Ikväll hittade jag vår lilla lånekompis i hagen halt. Han hade dragit av sig en framsko och trampat upp ett sår. Hovis är bortrest.
Han blir så öm utan sko. Så måste försöka jaga rätt på annan hovis imorgon. Vår rara lilla olycksfågel! ❤️
Jaja, när alla djur är friska och jag fått sova lite så blir jag nog glad och trevlig igen. Just nu är det lite väl trött och nära till meltdown.

Måndag ledig dag. Kom precis hem frn favoritstranden efter en promenad med hunden. Var underbart de första 45 minuterna som sedan sista 10 förstördes av en idiot med stor lös hund utan kontroll på den. Fick skynda oss över vägen och hoppas på det bästa.
Min hund kan vara lite kaxig mot nya hundar så ja undviker gärna hundmöten med hundar jag vet vi aldrig kommer umgås med.
Min hund skulle garanterat vara den som "börjar" men också den som förlorar i slutändan pga hans lilla storlek.

Vårt köksbord är en utmärkt avställningsyta! :angel:

Åh, orkar inte! 🤯 Ikväll hittade jag vår lilla lånekompis i hagen halt. Han hade dragit av sig en framsko och trampat upp ett sår. Hovis är bortrest.
Han blir så öm utan sko. Så måste försöka jaga rätt på annan hovis imorgon. Vår rara lilla olycksfågel! ❤️
Jaja, när alla djur är friska och jag fått sova lite så blir jag nog glad och trevlig igen. Just nu är det lite väl trött och nära till meltdown.
Min gammelhäst var så känslig. Jag blev riktigt duktig på att göra hovskydd av blöjor och silvertejp i väntan på hovis! Rekommenderas att ha sånt hemma. Eller göra som jag gjorde till slut, stalla upp hästen hos hovslagaren :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXVII
  • Vad gör vi? Del CCXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund