Vad gör vi? Del CCXXVIII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag undrar hur många familjer eller singlar utan barn som regelbundet äter vid matbordet egentligen.
Föräldrarna mina gör det ibland vet jag, men absolut inte till vardags. Frukosten inmundigas nog i köket i och för sig.
Jag äter allt i köket. Bara tekoppen får följa med in på kontoret.

Att sitta i en soffa med tallriken på soffbordet känns obekvämt och opraktiskt? När jag kan sitta vid köksbordet med tidning eller bok.

Antar att soffätätandet kanske beror på TVn? Annars känns det kontraproduktivt att sitta obekvämt och krokigt?

Jag har ingen TV och att flytta maten till vardagsrummet känns underligt.
Dessutom är köket mer lättstädat. Det blir alltid smulor och nåt spill. Sånt jag inte vill ha i soffor och fåtöljer.

Har varit på ÅVC med barstolarnas "fötter". Tungt men det gick (jag går dit) - det funkar att vara tjurskallig! :D

Jag har redan jobbat mina två timmar, varit ute med hundarna, ätit frukost och OVK-personal har varit här och kontrollerat nyss. Tror jag ska vila lite innan jag tar en prommis med vildhundarna, på tal om det var spionen väldigt pigg och glad i morse och hade rally ute så jag asgarvade åt honom! Sovit gott + vårkänslor :D

Hemma men systemet bråkar med mig :mad: Surt

Fått i mig lite lunch och även hunnit med att köra 2 maskiner tvätt medans jag jobbat. Första var bara 2 ytterjackor som jag passade på att hänga ut så kunde snabbt släng i den andra. Fördelar med att vara hemma och ta minipaus istället för att hämta kaffe/prata med kollegor :)

Det är strålande solsken, balkong i sydväst, stort fönster i vardagsrummet och varmt och soligt på soffan. Katten har varit och gosat med mig framför datorn, kurr, sitter framför skärmen med fram och baktassar på båda sidorna av min arm. Tänker att hon vill gosa, går ut och lägger mig i solen. Katten börjar omedelbart attackera och bita mina fötter. Går tillbaka till datorn när hon inte ger sig och hon kommer direkt tillbaka och sätter sig igen med fram och baktassarna över min hand, spinner och går fram och tillbaka och stryker sig mot mig. Stångar mig, slickar ivrigt. Bestäm dig 😼

På väg hem efter att ha ätit en macka på stationen (gick förbi en Subway som hade "dagens sub", vilket på måndagar råkade vara den som jag gillar :up: ), det satt fint efter att inte ha ätit något sedan tidig förmiddag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXVII
  • Vad gör vi? Del CCXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund