Vad gör vi? Del CCXXVIII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Trött och sliten idag. Men vi har varit på biblioteket, ätit på donken och köpt målarbok - precis som önskat. Dessutom promenerat med sonen på cykel, inventerat fröer och sått örter.
Ska ta en liten promenad nu straxt innan jag bäddar ner mig i soffan för kvällen. 🫩

Livskrisar idag (eller ja, har gjort ett tag) och funderar på om det helt enkelt är dags att göra något drastiskt och faktiskt flytta långt härifrån och starta ett nytt liv?
Inte så stort steg för mig, men för sonen, frågan är väl om det är värt att riva upp honom från skola och vardag för att jag ska må bättre? Svårt.. 😔

Promenerat samt tagit hand om två jättestora kartonger och ett täcke som någon på väg till åvc lyckats tappa i min slänt. Praktiskt att denne någon inte tagit bort fraktlappen med sitt namn på från kartongen. Återstår att se hur den medelålders mannen svarar på mitt meddelande på Facebook (jag var vänlig men upplyste om att det kan vara bra att förankra sitt skräp när man åker till tippen :devil:)

Träffade grannkatten på jakt på min promenad så nu är jag glad över att ha gosat katt, men också lite allergisk 😁

Vid tio kommer min kusin och hans son + min syster och hjälper mig bära in möblerna jag tog med mig från släktings lägenhet. Blir bara nervös över att jag behöver hjälp att bära upp dem för trappan. Om det inte var så sent skulle jag använt tipptapp.

Ett utmärkt sätt att göra av med smårester eller sånt som håller på att bli gammalt, det går ju ha i i princip vad som helst och det blir gott ändå! :)
Jag misslyckas alltid, de blir inte "hårda" eller stabila utan är mer simmiga typ. Har därför inte ätit det på länge.

Pytt i panna är en annan bra rätt för att skåpsrensa, älskar det, kan variera i oändlighet och snabbt är det. Kan koka mer potatis än vad jag behöver bara för att göra någon slags restpytt dagen eller dagar efter.

Hade tur idag med vädret när vi åkte till stallet och skogen. Vi hann gå en lägre runda och jag var klar precis i tid i stallet innan regnet kom. Skorna fungerade bra, jag var lite orolig att de skulle skava och det kändes lite skumt att traska på genom grundare pölar av is och vatten utan att noja över det.

Jag misslyckas alltid, de blir inte "hårda" eller stabila utan är mer simmiga typ. Har därför inte ätit det på länge.

Pytt i panna är en annan bra rätt för att skåpsrensa, älskar det, kan variera i oändlighet och snabbt är det. Kan koka mer potatis än vad jag behöver bara för att göra någon slags restpytt dagen eller dagar efter.
Det blir mina också ibland men jag bryr mig inte så mycket. Ibland ids jag inte och då gör jag bara en äggröra av dem istället. :)
Pytt i panna har jag nog inte ätit sedan jag bodde hemma hos mor och far, men det är ju både praktiskt och gott!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXVII
  • Vad gör vi? Del CCXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund