Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur känns det?Nu har jag flyttat in och mina föräldrar har åkt hem. Så skönt!
Pappa kommer förbi imorgon igen och hjälper mig att sätta upp hyllor och greja lite mer.
Det känns stort och lite overkligt. Nu är det på riktigt liksom, att jag faktiskt har flyttat tillbaka hit efter alla år utomsocknes.Hur känns det?
Grannkatten som flyttade in när grannarna vräktes, han förastårde tapet för tusenlappar, en Mio-soffa och två omklädda vintage-fåtöljer. Aldrg mer en katt innanför den här tröskeln.Hur lyckas/låter du katten tugga sönder möblerna?!
Finns det över huvud taget katthem utan förstörd inredning? Eller nedkissade textilier.
Hur lyckas/låter du katten tugga sönder möblerna?!
Min "lyxstallkatt" har ett eget uppvärmt rum i stallbyggnaden som han kan avända fritt via kattlucka. I rummet finns bland annat en soffa och en fåtölj. Han har sin mat där inne, och sover där inne när det är kallt. Han har inte förstört en endaste sak i det rummet. Inte klöst på något. Inte bitit på något. Och inte kissat på något. Jag ser honom klösa på trästolpar i stallet, men det gör ju ingenting.Grannkatten som flyttade in när grannarna vräktes, han förastårde tapet för tusenlappar, en Mio-soffa och två omklädda vintage-fåtöljer. Aldrg mer en katt innanför den här tröskeln.
Finns det över huvud taget katthem utan förstörd inredning? Eller nedkissade textilier.
Eh, ja, det gör det definitivt. Här är ett!
Lillan har kloat lite lite lite på soffan (så några maskor har dragits ut lite i klädseln), för att få uppmärksamhet. Nu står det en liten klösmöbel där och hon kloar på den istället.
Lillebror klöste på ett par äldre fåtöljer och kloade lite på bl a en golvlist, tyvärr, men det fanns skäl till att han gjorde det - han klöste generellt inte på möbler etc. Han gjorde lite klomärken på en skåpluckas överkant i köket, genom att ta tag där och stå på bakbenen vid matdags.
Visst har tapeterna något enstaka risp av en klo på några ställen. Men inte från klös, utan från att kisse tagit i väggen när det rejsats runt och busats. Och det gör verkligen inget, dels syns det väldigt lite och dels är tapeterna här inte nya. De som bodde här innan hade barn, som slitit betydligt mer på tapeterna.
Ingen av mina katter har kissat utanför lådan. När vi flyttade ut ur förra lägenheten syntes det inte att det bott två katter där.