TackOh, my bad!Då blir det grattis i förskott!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
TackOh, my bad!Då blir det grattis i förskott!
Be chefen ta upp saken med kollegan?En kollega har börjat ställa in saker i det skåp som min arbetsgrupp har. Nu funderar jag på om jag ska:
A. Låsa skåpet
B. Ställa ut hens saker på golvet.
C. Ställa ut hens saker på golvet och sen låsa skåpet.
Men jag är öppen för andra sätt att lösa situationen. På grund av orsak så utgår "prata med hen".
Trist med dålig kommunikation på en arbetsplats, för då lär man ju inte veta om det t.ex. är ett misstag att sakerna ställs där.En kollega har börjat ställa in saker i det skåp som min arbetsgrupp har. Nu funderar jag på om jag ska:
A. Låsa skåpet
Men jag är öppen för andra sätt att lösa situationen. På grund av orsak så utgår "prata med hen".
Jag antar att vi ska förstå att kollegan inte tillhör din arbetsgrupp? Så som det är formulerat låter det som särbehandling från din sida annars och den är ju aldrig okej.En kollega har börjat ställa in saker i det skåp som min arbetsgrupp har. Nu funderar jag på om jag ska:
A. Låsa skåpet
Det är inte enkelt. Vårt skåp är tydligt uppmärkt för att misstag inte ska ske. Det finns gott om andra förvaringsutrymmen. Min chef jobbar på en annan ort. Varför kollegan valt att lagra sina saker på just den här ytan är en gåta. En gåta som jag inte kommer att gräva något djupare i.Jag antar att vi ska förstå att kollegan inte tillhör din arbetsgrupp? Så som det är formulerat låter det som särbehandling från din sida annars och den är ju aldrig okej.
Att prata med hen kanske inte är möjligt, men skulle det vara möjligt att ställa någon/några öppna, nyfiket utforskande frågor? Typ - jag ser att du har ställt in saker i vårt skåp, har du behov av extra utrymme? Finns det något vi kan göra för att skapa mer utrymme för dina saker, förutom i vårt skåp?
Om det inte ens går att ställa öppna frågor skulle jag be chefen hantera det. Under förutsättning att kollegan inte ingår i arbetsgruppen då såklart. Apropå att kommunikation inte är lätt, varken i skrift eller irl.
Det är inte enkelt. Vårt skåp är tydligt uppmärkt för att misstag inte ska ske. Det finns gott om andra förvaringsutrymmen. Min chef jobbar på en annan ort. Varför kollegan valt att lagra sina saker på just den här ytan är en gåta. En gåta som jag inte kommer att gräva något djupare i.
Jag kommer att lösa problemet utan att någon blir irriterad. Mitt inlägg ovan var mest ett försök att göra mig lustig över arbetskamraters oförmåga att se till övriga kollegers behov.
Som sagt. Jag kommer att hitta en lösning som gör att ingen blir irriterad.Det är svårt att förstå problemet och därmed att föreslå lösning.
Kollegan tillhör alltså inte er arbetsgrupp, är det därför hen inte ska använda ert skåp?
Eller tillhör kollegan er arbetsgrupp men ert gemensamma material får inte plats när hen lägger sitt personliga material där?
Om det finns gott om utrymme, varför föreslår du inte att hen ber att få ett personligt skåp oavsett vilken arbetsgrupp hen tillhör, när hen verkar behöva det? Det låter i mina öron som en bättre lösning för alla inblandade än de tre du föreslår.
Som sagt. Jag kommer att hitta en lösning som gör att ingen blir irriterad.
Mitt inlägg ovan var mest ett försök att göra mig lustig över arbetskamraters oförmåga att se till övriga kollegers behov.
Jag kommer så klart inte att varken låsa in eller ställa kollegans material på golvet."Arbetskamraters oförmåga till att se till övriga kollegors behov" - som i din eller hens...? Det går inte att utläsa ur dina inlägg.
Jag hade blivit antingen irriterad eller ledsen (beroende på kontexten) om du hade valt någon av dina tre lösningar, så jag antar att det ska tolkas som att du släppt dem. Att det var det som var skämtet?
Ber om ursäkt för att jag inte förstår vad skämtet är, ibland är det svårt med lustigheter i text eftersom det kan läsas på ett annat sätt än som var avsett när det skrevs.