Vad gör vi? Del CCXXVIII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Själv har jag upplevt det precis tvärtom med gammal och nyare lägenhet. vår förra lägenhet var byggd på 70-talet och det var fruktansvärt lyhört och kändes som flortunna väggar. . I vår nuvarande lägenhet byggd på 30-talet är det väldigt tyst, tjocka väggar och till och med så jag har svårt att höra om någon försöker fråga mig något när jag är i vardagsrummet och den andra i köket.

Låter trevligt som du bor nu! :up:

Huset jag bor i är byggt -58/-59. Äldre standard i allmänhet imo: ojordad el, självdragsventilation etc etc. Det är inte extremt lyhört här på något sätt, upplever jag, men det hörs absolut mellan lägenheterna. Jag har bara ett rum som ligger vägg i vägg mot en granne, förutom uppåt/neråt förstås då (i det rummet hör jag dock ganska tydligt när grannens tv/musik är igång..). Den granne jag upplever att jag hör mest från numera är en barnfamilj ovanför (både ev skrik/hojtande, spring/duns, och när de haft gäster = många som pratar högt och samtidigt..). Mest lyhört upplever jag att det är ut till/från trapphuset, jag har dock en innerdörr som dämpar det en del. Men ja, absolut att det hörs i rören emellanåt när det spolas vatten. Jag har hört från grannar som bott på bottenvåningen (i huset bredvid, som är byggt samtidigt och är likadant - jag bodde där innan) att ljud från tvättstugan i källaren hörs rätt så väl hos dem.

Med nybyggnation syftade jag på hus som är byggda betydligt senare :D .

Jag är också vaken-ish... pga en marodör som studsat på min mage och vrålat :cautious:

Lillan sov gott intill mig, men följde förstås med upp - frukost funkar alltid och skall alltid ätas när matte går upp! :laugh:

Det är väldigt skönt att lilla fröken vant sig av med att gå upp vid halv fyra varenda dag, dock.. (Det var då husse klev upp på jobbdagar, vilket gjorde att hon tyckte att det var frukostdags alla dagar :cautious: .)

Ögonen svider värre än på länge :arghh: tog två kortisontabletter och hoppas det hjälper. Första gången jag testar kortison. Står tio tabletter i ordinationen 🫣

Idag kommer min syster med familj till mor och far. Kanske min bror också. Vi åker också dit och käkar lunch. Blir lite svårt att parkera bilar, de har grävt upp hela gatan utanför (byta va-ledningar). Till sonens stora glädje, det står en grävmaskin där ju! Och en traktor!

Jag blev väckt tidigt idag av att katten skrek på mig. Tydligen behövde han akut gos och få sova på mitt bröst. Nu tycker han att det är frukostdags och jag funderar på om jag kanske också tycker det.

Idag tänker jag inte göra något mer än att åka upp till hästen en liten stund och sedan läsa resten av dagen. Maken är ute och roar sig så har huset för mig själv.

Vaken, väldigt skönt att få vakna av sig själv istället för av ett alarm. Fika+bio igår var supertrevligt, tror det är 6-7 år sedan jag senast såg en film på bio för min skull (räknar inte smurfarna och dylikt som jag sett med barnen 😅) och nu blev det Hamnet som var väldigt bra!
Idag ska jag ta det lugnt, gå en promenad och någon går under dagen hämta barnen.

Klockan ringde alldeles för tidigt i morse, jag hade gärna sovit några timmar till. 🥱
Nu är jag på jobbet däremot och ätit en påskfrukost bestående av stekt flatrökt sidfläsk, ägg, två knäckemackor, påskmust och en massa påskgodis. 😇

Ska äta lunch senare innan jag åker hem, har skalat och klyftat potatis som jag funderar på om jag ska testa att laga i fryern. 🤔

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXVII
  • Vad gör vi? Del CCXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Valvaka!
  • Dejtingtråden 39