Vad gör vi? Del CCXXVIII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag firar inte heller påsk.
Vi brukar däremot få mat på jobbet när vi jobbar storhelger, men vi sköter inköpen själva. Jag har brukat fråga runt när jag handlar så vi köper det alla vill ha och nu är det varken sill eller lax, fast en sabla massa potatis! 😄
Vi kampanjade på stan. frågade folk vad som är bra med vår ort. Lapparna sattes sen i en björk tillsammans med en ruta färgglatt silkespapper i skrynklig strut.
Blev ett snyggt påskris!

Det känns som om jag är den enda som inte firat påsk på något vis alls, inte ens i matväg. Har bara ätit knäckemackor i dag till och med då jag inte ens orkar göra någon mat. Matlådorna i frysen är slut och behöver fyllas på, tur att jag är ledig nästa vecka, har ingen ursäkt för att inte laga mat...

Kom nu på mitt i allt att jag nog ska prata med chefen om att jobba 10-14 istället för 8-12 nu när jag börjar jobba fyra timmar igen, kan ju se om det går att göra en tid.

Jag har inte heller firat något. Tänkte inte ens på att det var påsk innan mina föräldrar ringde för att önska glad påsk.

Nu tittar jag på film och lyssnar på stormen utanför.

Ska kravla mig ut med hundarna inför natten och sen lägga mig så jag orkar upp igen i morgon, vilket påminner mig att kolla så lamet är ställt på 05. 😳

Så fina glas! Inget för mig dock. Dricker inte champagne. Men någon här kanske gör?
IMG_3225.webp

Det känns som om jag är den enda som inte firat påsk på något vis alls, inte ens i matväg. Har bara ätit knäckemackor i dag till och med då jag inte ens orkar göra någon mat. Matlådorna i frysen är slut och behöver fyllas på, tur att jag är ledig nästa vecka, har ingen ursäkt för att inte laga mat...

Kom nu på mitt i allt att jag nog ska prata med chefen om att jobba 10-14 istället för 8-12 nu när jag börjar jobba fyra timmar igen, kan ju se om det går att göra en tid.
Jag med

Har haft en väldigt lugn påskafton, dottern vaknade med feber och snuva så vi har mest tittat på tv, spelat tv spel och målat ägg. Maten blev simpel och baserat på vad framfärallt dottern ville äta. Nu sitter jag och spelar tv spel med katten i knäet
1000015578.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXVII
  • Vad gör vi? Del CCXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Valvaka!