Vad gör vi? Del CCXXXII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Just klar med lunch. Tog lunchrasten och inhandlade mer jordgubbar och blommor...

Får fasen ta köpförbud men blev stressad av att få samtal från byggaren om att göra om ritningen. Inte tusan vill jag ha ett 17cm högt trappsteg till utbyggnaden på övervåningen. Missad detalj från arkitekten som byggnissen upptäckte.

Så går med på att sänka taket. Kommer fortfarande vara öppet så det blir nog bra.

På jobb.

Magen är lite orolig men det är som det är (tack mediciner) spydde galla imorses nu springer jag på toa stup i ett) Brukar gå över efter ett tag skönt att vara på en och samma plats och inte behöva sitta i bil :D

Har en bra dag. Fint väder och ska till gymmet med mamma i eftermiddag efter jobbet.
Kass mage och bilåka eller än värre, måste-handling är en mardröm, jag har testat det en enda gång och jag säger bara tack gode gud för att blöjor är uppfunna, dessutom är dom osynliga under ett par mjukisbrallor. Jag klarade mig från den totala förnedringen men jag kan lova att det var väldigt nära i kassakön, 🥶 hade det varit nåt smittsamt hade jag hållit mig borta från allt vad butiker heter och ringt grannen. Susanne Lanefeldt hade blivit grön av avund om hon sett hur koncentrerat jag stod och knep där i kassakön, det var nästan så det svartnade framför ögonen.:D

Har man ramlat och slagit sig gul och blå i badkaret så är det inte ett "vanligt" ryggont utan i värsta fall frakturer och ledskador, oavsett så är nog @MJLee rejält blåslagen överallt och då är det kanske inte alltid motion utan vila som gäller. TS har varit i kontakt med vården men då hon inte kräks efter att ha slagit huvud och nacke bedömde de att hon kan gå hem igen och återkomma om det blir värre.
Exakt, det är när det gäller överbelastningsskador, ryggskott och liknande man ska röra mycket på sig för att främja genomblödning och läkning, skador pga. våld mot random kroppsdelar ja då blir det en helt annan sak.

Sådär har nu varit och hämtat ut alla paket. Samt handlat färskpotatis, ägg, massor av lättdrycker (extrapris idag) och en sillburk. Nektariner och körsbär. De håller sig ju i kylen fast jag är borta tors-söndag. Samt 2 askar miniplommontomater.

Och jag kom just på att jag glömde hämta ut min klänning och byxor! Jäklar. Ska jag orka gå ut igen?

Sådär har nu varit och hämtat ut alla paket. Samt handlat färskpotatis, ägg, massor av lättdrycker (extrapris idag) och en sillburk. Nektariner och körsbär. De håller sig ju i kylen fast jag är borta tors-söndag. Samt 2 askar miniplommontomater.

Och jag kom just på att jag glömde hämta ut min klänning och byxor! Jäklar. Ska jag orka gå ut igen?
Om du mår så dåligt kan det väl vänta tills imorgon?

Om du mår så dåligt kan det väl vänta tills imorgon?

Jag åker ut med min syster och hennes man, men vi åker inte förrän vid tre. Samtidigt vill jag ha allt gjort idag så jag slipper stressa. Och ja, jag stressar även om vi åker tre (på eftermiddagen) och är alltid ute i sista minuten.

Jag åker ut med min syster och hennes man, men vi åker inte förrän vid tre. Samtidigt vill jag ha allt gjort idag så jag slipper stressa. Och ja, jag stressar även om vi åker tre (på eftermiddagen) och är alltid ute i sista minuten.
Jag tycker du och Megara ska stanna hemma och åka ut någon annan gång när det är lite lugnare än nu i midsommar. :idea:

Själv har jag hunnit packa upp ett par flyttkartonger, kört en tank med röjsågen så nu har den fått vila lite medan jag varit inne och plockat. Nyss ätit en stor mugg snabbnudlar med gräddfil för att dämpa värsta hettan, bara läpparna som hettar lite fortfarande. Klämt ihjäl två fästingar som kröp omkring på lillknas, hittade inga på Norpan men hon springer väl så fort när hon är ute att de inte hinner med! 😅

När min mugg med te är slut ska jag se om jag får igång röjsågen igen, annars får jag väl fortsätta plocka inne och även klippa bort lite mer av syrénerna som böjt sig av snön tidigare i vintras. Får se om jag orkar grilla något ikväll eller om jag hoppar över det.

Jag vill tacka mig själv tusen gånger om för att jag lyckades få till ett kollektivavtal på min arbetsplats :bow::bow::bow:
Blev precis lite tjafs med chefen som sa att hen inte alls kände till att jag var ledig imorgon (trots att jag hade frågat om det för en månad sedan och då fört in det i min semesterplanering :rolleyes:). Hen sa att jag hade fått en annan ledig dag men jag visste att det var två skilda saker och kunde tackolov ta fram kollektivavtalet och visa henom det.

Blev snabbt mera "Huh, okej" :grin:
Höll på få hjärtklappning där då jag redan avtalat med systern och modern om att jag skulle vara tillgänglig imorgon 😅

Så, tack gode mig (tänkte först skriva gud men nej, det var faktiskt helt min förtjänst!), att jag fick henom att skaffa ett kollektivavtal! 🙌

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXVII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund