Vad gör vi? Del CCXXXII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lite adrenalinstinn.
Jag ska göra en mindre operation imorgon. Inget att hetsa upp mig för.
MEN jag har en sjuktaxi som hämtar 05.40. Jag går annars upp vid 8.
Är rädd att jag inte ska vakna i tid, att jag glömmer ta med något som jag behöver... och och och.
Vovve hämtas vid 8 av min hundtränare och vän. Vet ju inte när jag kan komma hem så hundvakt behövdes.

Tja, jag tror på Gud (nej jag pracka inte min tro på någon) och jag svär, tycker man kan göra det trots att man tror på Gud. Har Gud något emot att jag svär utav helvete när jag tex slår i min fot i ett sängben så får han arbeta på sin förlåtande sida.
Jag är likadan och, nej kom inte och tryck upp nån religion i ansiktet på mig, tron ska komma inifrån om den är ärlig, jag har aldrig tvivlat på att nånting styr och sen får man kalla det för vad som helst.

Lite adrenalinstinn.
Jag ska göra en mindre operation imorgon. Inget att hetsa upp mig för.
MEN jag har en sjuktaxi som hämtar 05.40. Jag går annars upp vid 8.
Är rädd att jag inte ska vakna i tid, att jag glömmer ta med något som jag behöver... och och och.
Vovve hämtas vid 8 av min hundtränare och vän. Vet ju inte när jag kan komma hem så hundvakt behövdes.
Dessutom stinker jag och har hår som svinto. Eftersom jag behövde descutan-duscha. :(

Åkte från huset i morse och ligger nu på en uppblåsbar madrass i sovrummet i lägenheten. Tog med mig lite flyttlådor upp och bar upp stegen och några dunkar från källarförrådet som ska med ner. Blir uppringd av polisen att de fått in en anmälan att jag har två stressade hundar som sitter och flämtar i bilen. :meh:

Förklarade att de suttit i ca 5 minuter medan jag bar in lite grejer då jag inte ville att de skulle springa lösa. Går ner till bilen. Träffar två trevliga poliser som håller med om att det inte är någon värme, bilen står i carporten som ligger i skuggan. Ingen imma på fönstrena och det är två glada hundar som hoppar ut när jag öppnar och de hälsar på poliserna.

Får frågan om voffan är en blandras och jag står som ett frågetecken och frågar om han aldrig sett en malle tidigare? Jag fick förtydliga att de är två belgiska vallhundar, reggade i SKK och att hon är en malinois med stamtavla som ska gå MH lite senare i sommar. Han trodde hon var en schäferblandis, han hade aldrig träffat en malle tidigare. 😄

Någon däremot har för lite att göra. När vi åkte ner med ett flyttlass i förrgår ringde polisen första gången att de fått en anmälan att det satt ett par hundar i min bil, som stod i skuggan, i samma carport och det var svalt i bilen. De fick vänta där så vi kunde bära ut mina möbler utan att de var i vägen eller skulle smita ut lösa.

Nåja, bra ändå att folk reagerar, önskar bara att de använde sina små grå innan de ringer in och larmar polisen varje gång när bilen står i skuggan och hundarna mår bra när de går förbi. Poliserna jag träffade ikväll bad om ursäkt och sa att de måste kolla upp det och jag sa att jag tycker det är bra att de tar det på allvar och inte tog illa upp att de sköter sitt jobb. :up:
Här var det nån som anmälde gång på gång att grannens alpackor var på rymmen, dom var inte alls på rymmen utan gick bara en förmiddagspromenad upp till skogen, kollade läget och sen gick dom hem igen och hoppade in i hagen. Mig mötte dom vid postlådan och en av dom skulle prompt pussas :love: innan dom gick vidare, ingen mer än den som ringde hade ont av deras dagliga utflykt och jag vet vem det var som ringde, han kallas gnälltrut och gör skäl för öknamnet, hans pipa kan spräcka en hel servis. Fast morsan hans var ännu värre, fattade hälften och gissade resten och så spreds skvallret utan substans, och nej, han har inga vänner kvar, konstigt va.

Just det upptäckte i morse att någon obehörig för ett år sedan gått in i min journal i typ andra änden av landet. Blev ett hiskeligt många samtal, till slut fick jag stalka upp personen på nätet, för att få fram var människan jobbade då det bara stod region och då kan tydligen ingen hjälpa på nåt vis. Så jag hittade hennes nummer och ringde helt enkelt upp henne och frågade var hon jobbade och varför hon gått in i min journal, ringde sedan hennes verksamhetschef som tog det hela på fullaste allvar och nu är bollen i rullning. Återstår att se om det var ett misstag att råka gå in i min journal eller inte, med tanke på hennes reaktion så var det nog inte ett misstag. Jaja, hon bråka med fel uska och jag borde får svar närmsta veckan från loggarna.
Men varför skulle hon vilja läsa en främlings journal? Troligtvis har hon bara knappat in fel personnummer :confused:

Men varför skulle hon vilja läsa en främlings journal? Troligtvis har hon bara knappat in fel personnummer :confused:

Det var min tanke också. Vad ska man med en främmande persons journal till? Snokande släkting hade jag eventuellt förstått.

Kände samma! Och om hon svarade konstigt på din fråga kanske det bara var för att hon blev paff över att bli uppringd… det hade jag blivit. Hur fick du ens tag på numret?

Den regionen har haft stora problem senaste åren med personal som kontinuerligt går in och läser journaler dom inte har behörighet till. Flera har avskedats, polisanmälts och dömts. Det gör att jag är lite extra vaksam. Jag var patient på sjukhuset vid ett tillfälle för 7 år sedan. Inget jag vill ska läsas av någon obehörig.

Den regionen har haft stora problem senaste åren med personal som kontinuerligt går in och läser journaler dom inte har behörighet till. Flera har avskedats, polisanmälts och dömts. Det gör att jag är lite extra vaksam. Jag var patient på sjukhuset vid ett tillfälle för 7 år sedan. Inget jag vill ska läsas av någon obehörig.
Men varför? Det finns ju ingenting att vinna på det.

Men varför? Det finns ju ingenting att vinna på det.
Ja du jag vet inte alls faktiskt hur sån där människor tänker. Jag finner verkligen inget värde i att läsa en journal om en vilt främmande människa men tydligen finns det människor som tycker sånt är intressant.

Ja du jag vet inte alls faktiskt hur sån där människor tänker. Jag finner verkligen inget värde i att läsa en journal om en vilt främmande människa men tydligen finns det människor som tycker sånt är intressant.
Mycket skumt. Det finns ju liksom ingen vinning alls i det, det är ju inte ens intressant.
Personligen skulle jag nog skita i vilket men samtidigt är det förstås brottsligt och bör anmälas, och sådana personer ska givetvis inte arbeta inom vården alls.

Jodå det blir jättebra när vänsterpartiet kommer, då kan dom lägga till kommunisterna igen så allt blir som förr.:up::D
Hela min tanke låg i hur S har accepterat att driva den politik SD vill genomföra. Jag tänker att i allt utom den rent ekonomiska politiken har V rätt mycket att lära ut till vindflöjlarna i S.

Att vi har drivit hela utgångspunkterna i svensk politik långt åt det nationalistiskt högerextrema är helt enkelt INTE tillräckligt bra. Ändå oändligt mycket bättre än att ha de högerextrema att styra regeringsarbetet.

Herregud vilken dag.

I morse spårade jag min DHL-försändelse för att se om det fanns någon uppdatering på när den kunde tänkas levereras. (Den var planerad till idag, men fick igår sms om att leveransen försenats med minst en arbetsdag och att jag skulle invänta ny info.)
På spårningen stod det fortfarande att leverans skulle ske idag så jag fick lite panik och kontaktade kundtjänst via chatt. (Totalt värdelöst!)
Efter många om och men bekräftade han att leveransen skulle ske idag mellan 13 och 16, trots allt.

Jag fick då paniklasta släpet och bilen med kartonger och möbler, övertala barnet - som var helt inställd på en lugn dag hemma - att vi måste åka, och kasta mig iväg. Sjöblöt av svett efter allt kånkande. (Liksom herregud vad billyhyllor är otympliga?!)
Körde de ~22milen upp, superstressad över att inte hinna upp till 13 och att de då skulle slänga av mina grejer ute (många tusenlappar jag inte vill ha liggandes öppet på gårdsplanen).
Kommer fram runt 13.30, ingen leverans i sikte. Lastar ut bil och släp (tvärsvettig igen) och väntar. Och väntar. Och väntar lite till.
16.15 ringde jag kundtjänst, fick sitta 45minuter i kö innan jag fick prata med en människa som sa att ”ja det är en vikarie som kör den turen så han är sen. Men om drygt en timme är han nog på plats.
Jag förklarade att jag inte kan vänta så länge pga måste hem igen.
Till slut fick jag boka om frakten till nästa vecka. Herregud, det är inte JAG som gjort fel här, det är ni som inte kommer på utsatt tid och inte ens meddelar att ni är sena?!

2,5h senare (!) ringer chauffören och bara ”Jo men nu är jag på plats här, är det någon hemma?”
”Nej alltså du är 2,5h sen och jag var tvungen att åka. Jag har över 20 mil att köra hem igen och kunde liksom inte vänta längre. Det är ombokat till nästa vecka och kundtjänst skulle meddela det.”
”Jo jag vet att jag är sen alltså men… jaha.”

Har lite dåligt samvete över att jag fräste åt honom, han har uppenbarligen haft en tuff dag. Men jag var så trött och less och bara allmänt irriterad.
Hade han ringt och meddelat sin försening så hade det kunnat lösas med att jag Lämnat nåt förråd olåst för honom att kasta in grejerna i, och sedan trycka igen hänglåset. Men det vill jag ju inte göra när jag inte ens vet om han dyker upp alls? 😬

Hemma igen vid 20.30 och fick snabbt kasta ihop kvällsmat till sonen, trycka i mig en macka och ta en dusch. Sedan dess har jag legat som ett stök i sängen. Helt slut.

Imorgon lär jag ringa DHL och dubbelkolla att han inte dumpade grejerna där ändå (får inte då de ska kvitteras med id osv) och att de faktiskt kommer nästa vecka. Då kan vi sova kvar och har ingen tidspress att åka hem igen iaf. 😅

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXVII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund