Vad gör vi? Del CCXXXII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men varför skulle hon vilja läsa en främlings journal? Troligtvis har hon bara knappat in fel personnummer :confused:
Det är väldigt lätt, och även väldigt lätt att trycka på fel namn i en lista när man går igenom saker. Skulle någon ringa upp mig rakt ur det blå och fråga mig varför jag varit inne i dennes journal för ett år sedan hade jag nog svarat rätt märkligt. Förvånat, chockat, syrligt, beroende på om någon ringer på mitt privata nummer eller ej... Jag gör liksom mitt jobb. Ibland händer det att man trycker fel, men även till synes okända kan ha anledning att gå in i ens journal.

Sitter och kanner mig tacksam - har efter en langre tid med skada och sedan lakning efter operationen antligen kunnat ga tillbaka till gymmet och lyfta/trana pa sadant satt att jag blir trott och om - och vad bra jag mar av det!
Det ar en san ynnest att ha en frisk och stark kropp, och det ar sa latt att glomma sa lange allt funkar som det ska.

Det ar nog sedan slutet pa februari sedan jag gymmat ordentligt

Helt otroligt att jag trots gårdagen var så utpumpad att jag knappt orkade hålla två tankar i huvudet samtidigt ändå inte har den minsta lilla muskelvärk efter att vi kämpat med att bära in mina möbler från flyttbussen. Jag hade så ont igår att jag knappt kunde gå och vi var så trötta efter att inte ha ätit sedan frukosten > 12 timmar tidigare att jag knappt orkade äta, ändå känner som jag kan flytta berg, även om det tar emot något enormt att packa ytterligare ett släp för att köra 150 mil nästa helg.

Mycket skumt. Det finns ju liksom ingen vinning alls i det, det är ju inte ens intressant.
Personligen skulle jag nog skita i vilket men samtidigt är det förstås brottsligt och bör anmälas, och sådana personer ska givetvis inte arbeta inom vården alls.
Tyvärr är det ju så att dom ofta sprider informationen vidare och pratar om det som om det varit deras patient om dom hittat något dom tycker är intressant. Dom bryter ofta sekretessen flera gånger om.

Kände samma! Och om hon svarade konstigt på din fråga kanske det bara var för att hon blev paff över att bli uppringd… det hade jag blivit. Hur fick du ens tag på numret?
Numret fanns på nätet så det var inte svårt alls att hitta. Jag sökte på namnet och fick upp det. Det var ju inte första vägen jag valde att gå men efter att ha försökt alla andra utan framgång pga att jag inte visste avdelningen så kände jag att jag inte hade något val i det hela.
Jag hade faktiskt inte blivit varken arg eller gått i försvar om någon hade ringt mig så. Förvånad absolut, men inte arg. Jag hade sagt att jag nog måste ha gått in av misstag men det kan visas med loggarna så ingen fara. Jag har nämligen inget att dölja. Jag sa till henne att det kanske bara var så att hon slagit fel personnummer men nej, det hade hon inte, skulle aldrig ha gjort, det fann inte en chans att hon skulle ha gjort det av misstag. Hon sa att hon hon tar hand om och analyserar prover hela dagarna från avdelningen, men det stämmer inte för det gör en bma och inte en uska vilket hennes chef sen bekräftade för mig dessutom. Jag påpekade då att då att det finns ju registrerat på hennes legitimation men nej, jag hade fel. Så om hon nu inte gjort det har hon lånat ut sin legitimation till någon annan och då är det också ett stort problem på många punkter. Hennes chef var mycket förstående och tyckte jag hade gjort helt rätt även om man kunnat önska mer av deras regionservice som hon sa så jag sluppit gå den vägen. Såna här saker måste komma fram ifall det är ett problem.

Väntar på att mina kunder ska dyka upp och stör.mig såpass på ljudboken att jag var tvungen att stänga av :rofl;

Du lyfte precis bort en 800kg arab..

Helvete vilken tjockis det måste vara var det enda jag tänkte och kunde inte fokusera på.annat. (hästen hade stegrat sig och välltöver ryttaren)

Japp jag är skadad

Det går ju typ två araber på 800kg... :cautious: :D

Varmt sovrum i natt igen så sömnen har varit skit och då var det inte ens särskilt varmt igår. Jag fasar för helgen 🥵. Prognosen säger 35 grader på lördag.

Paketet med min AC dök upp i Växjö inatt vilket är lite fel håll. Än kan jag inte välja ny leveranstid så antagligen får jag den inte innan helgen. Skit!

Åker med mamma till Ikea idag för hon vill ha bärhjälp. Där borde vara hyfsat svalt i alla fall :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXVII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund