Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast det är ju viss skillnad i att vara fuktig av vatten och fuktig för att man svettas.Det räcker för mig att ha fuktiga kläder under dagen. Jag behöver inte ta på mig fuktiga kläder...
Är orimligt glad, kom igen nu lilla minigjusen! Du klarar det!Första fiskgjuseungen är kläckt hos traktens par!
Mitt i värsta sommarhettan, hoppas det går bra.Jag tror det ska åska imorgon.
Visa bifogad fil 187227
Samma här! Väldigt glad att vi fick igång pumpen (har bergvärme som primär uppvärmning) när vi flyttade in.Idag ska det bli 32 grader, imorgon 36 och på söndag 35 grader. Tur vi har AC via vår luftvärmepump!!
spole?Har nu lärt mig att DIREKT känna av minsta lilla när min bil har en spole på väg att ge sig, borde lära mig byta såna själv eftersom Biltema antingen säljer ren skit alt. Nått fel på min bil som "käkar" dem. Då hade jag sluppit ta sambons bil som höll på att både grilla, steka och koka mig på väg till jobbet. Typ 100 grader-bastu ish med skinnklädsel och seg AC....Förhoppningsvis (och troligtvis) lite svalare när jag ska hem om några timmar och sen ledig till söndag kväll.
Behöver man byta sånt?Tändspole`?
Jag har ett knep för att hålla mig sval om jag måste jobba utomhus i värmeböljan, man köper billiga tunna neoprenebrallor som går upp på halva överkroppen och drar dom på sig, blöter ner dom på utsidan och jag kan lova att där finns ingen risk för överhettning längre utan snarare frostskador på insidan om man står i gassande sol, när dom börjar torka fuller man på med mer dusch utanpå, avdunstningen är enorm, ja rena bärbara ac-n. Visst blir man fuktig på insidan men skit samma, man dör inte av värmeslag iallafall.Fast det är ju viss skillnad i att vara fuktig av vatten och fuktig för att man svettas.Det första kan vara rätt angenämt om det är varmt.
Jag minns bilarna min familj hade på 70-talet. Framförallt Amazonerna. De hade en liten vädringsruta längst bak vid sidorutan i baksätet och när det regnade bubblade det alltid in vatten därJa den speciella lukten av underredsmassa, impregnerad dämpmatta, galon och varm motor och lite bensin den lukten glömmer man aldrig och hade bilen stått i solen ett tag och man öppnade dörren kunde bensindoften slå emot den som öppnade med full kraft, täta kupèer fanns inte.
Ja. Två timmar är bedömt för lite.2 timmar sömn är nog för lite.
Förutom jobb o allt annat är det höskörd. 2800 småbalar är än så länge lavade på en skulle hos bonden. Troligen två dagar kvar av arbete. Fredag och lördag. Tur det inte är varmt![]()
Idag ska det bli 32 grader, imorgon 36 och på söndag 35 grader. Tur vi har AC via vår luftvärmepump!!
Jag kommer att "sitta på sluten avdelning", sen verkstan blev isolerad behövs ingen AC där för den är extremt värmetrög och håller 20 grader oavsett hur varmt det är ute.Samma här! Väldigt glad att vi fick igång pumpen (har bergvärme som primär uppvärmning) när vi flyttade in.