Vad gör vi? Del CCXXXII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sov mig igenom Sveriges match men positivt överraskad över resultatet.
Lite tidigt att vara vaken nu. Ska försöka slumra ngn timme till.

Klockan är inte ens halv åtta och det är 20 grader ute. Kommer bli en en svettig dag.
Kan ha råkat beställa tyg från lokala tygaffären. Hoppsan? Ska åka och hämta i eftermiddag.

Maken jobbar dygn så jag är själv med sonen hela dagen. Ska nog åka till mina föräldrar en sväng och kolla läget. De åker till Nordkap på söndag.

Nyvaken. Semesterdag 3 och jag och barnen har redan vänt på dygnet, försöker att inte vara stressad över det men det är svårt när man i grunden är en rutinmänniska 😅

Idag ska jag klippa dotterns hår, sen åka och handla till två kalas och lite andra nödvändiga sommarprylar. Ikväll badet.

Har nu lärt mig att DIREKT känna av minsta lilla när min bil har en spole på väg att ge sig, borde lära mig byta såna själv eftersom Biltema antingen säljer ren skit alt. Nått fel på min bil som "käkar" dem. Då hade jag sluppit ta sambons bil som höll på att både grilla, steka och koka mig på väg till jobbet. Typ 100 grader-bastu ish med skinnklädsel och seg AC....Förhoppningsvis (och troligtvis) lite svalare när jag ska hem om några timmar och sen ledig till söndag kväll 😌.
spole?

psst - AC går att fixa ;)

På jobb. Hann nästan hela vägen hit innan jag kom på att Nä fasen medicinerna ligger på bänken. Bara vända om och köra hem igen. :rofl:

Vart "bara" 25 min sen istället för 25 min tidig.

Borde ha mer träningsvärk idag. Tyckte jag gjorde ett bra pass igår men det känns nämnbart. Så måste nog öka eller nått. Kanske bara borde skita i träning helt istället :rofl:

Fast det är ju viss skillnad i att vara fuktig av vatten och fuktig för att man svettas. :) Det första kan vara rätt angenämt om det är varmt.
Jag har ett knep för att hålla mig sval om jag måste jobba utomhus i värmeböljan, man köper billiga tunna neoprenebrallor som går upp på halva överkroppen och drar dom på sig, blöter ner dom på utsidan och jag kan lova att där finns ingen risk för överhettning längre utan snarare frostskador på insidan om man står i gassande sol, när dom börjar torka fuller man på med mer dusch utanpå, avdunstningen är enorm, ja rena bärbara ac-n. Visst blir man fuktig på insidan men skit samma, man dör inte av värmeslag iallafall.

Bara ett litet problem, man bör nog inte ha dom om man ska gå in i nån butik för då blir man nog utvisad eftersom skrevet är det ställe som sist torkar.:o

Ja den speciella lukten av underredsmassa, impregnerad dämpmatta, galon och varm motor och lite bensin den lukten glömmer man aldrig och hade bilen stått i solen ett tag och man öppnade dörren kunde bensindoften slå emot den som öppnade med full kraft, täta kupèer fanns inte.
Jag minns bilarna min familj hade på 70-talet. Framförallt Amazonerna. De hade en liten vädringsruta längst bak vid sidorutan i baksätet och när det regnade bubblade det alltid in vatten där :D

Idag ska det bli 32 grader, imorgon 36 och på söndag 35 grader 😬 . Tur vi har AC via vår luftvärmepump!!
Samma här! Väldigt glad att vi fick igång pumpen (har bergvärme som primär uppvärmning) när vi flyttade in.
Jag kommer att "sitta på sluten avdelning", sen verkstan blev isolerad behövs ingen AC där för den är extremt värmetrög och håller 20 grader oavsett hur varmt det är ute.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXVII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund