Vad gör vi? Del CCXXXII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det ar varit så härligt hela dagen men nu jävlar blev det kallt igen! Mycket märkligt väder, men vi är ju bara i Juni ändå. Lätt att glömma.

Ska slänga lite färg i håret och dröna framför datorn, kika lite på bussar och adresser så att jag kommer i tid till konsulatet och kan hämta ut passet imorgon.

Avslutade dagen med att stressa av framför cadprogrammet, tomaterna behöver stöd så nu har jag caddat plantclips och imorgon får skrivaren processa ett gäng av dom. Så himla skönt att inte behöva beställa en massa eller köra med Åsa-Nisse-lösningar, det är jag klar med.

Satte lilla hunden i cykelkorgen och cyklade bort och kollade till hästarna, bc´n har en skadad trampdyna på baktassen så hon fick stanna hemma. Lilleman kändes lite jäst så vi tog en liten promenad för att säkerställa att magen fungerade. Det är fasligt mycket knott ute i kväll :cool:, hade glömt att man skulle haft solglasögon när man cyklar på kvällen så man slipper få dom i ögonen :o:angel:
Jag är ju så antik så när jag hade moppe var det antingen barhuvat på sommaren eller mössa på vintern eftersom det inte var hjälmtvång och kom man in i ett knottmoln var man ju med eller mindre halvblind sen och ögonen sved så då var det bara att stanna. När jag skaffade hjälm ställde jag kravet att det skulle vara visir, nåt annat var otänkbart, innan hjälmtvånget var det ju "bara gamla gubbar och efterblivna" som hade hjälm sa man, nu är jag ju gammal gubbe själv.:D

Jag blir så himla paranoid när det är en "udda" tid jag måste passa på morgonen så nu kan jag inte sova...
Det spelar ingen roll att jag nästan ofelbart vaknar minst en timme innan morgondagens larm, jag har ändå ställt två på telefonen och ett extra på datorn. Vi människor är så skumt kodade ibland...

Har ju kommit en bit på vägen i dag. Lite i taget i alla fall.

Nu ska jag dock borsta gaddarna och kravla i säng. Måste upp tidigt i morgon för ett besök hos terapeuten. Sedan ska jag till apoteket, och även köpa sparris och svamp.

Jag blir så himla paranoid när det är en "udda" tid jag måste passa på morgonen så nu kan jag inte sova...
Det spelar ingen roll att jag nästan ofelbart vaknar minst en timme innan morgondagens larm, jag har ändå ställt två på telefonen och ett extra på datorn. Vi människor är så skumt kodade ibland...
Jag förstår dig! Jag vill ju byta jobb och det som oroar mig mest typ är att inte komma i tid till jobbet :o då det handlar om verksamhet som går 24/7 så är det ju någon som vill gå hem...

Jag är ju så antik så när jag hade moppe var det antingen barhuvat på sommaren eller mössa på vintern eftersom det inte var hjälmtvång och kom man in i ett knottmoln var man ju med eller mindre halvblind sen och ögonen sved så då var det bara att stanna. När jag skaffade hjälm ställde jag kravet att det skulle vara visir, nåt annat var otänkbart, innan hjälmtvånget var det ju "bara gamla gubbar och efterblivna" som hade hjälm sa man, nu är jag ju gammal gubbe själv.:D
Minns grannen som hade mopedstrut.
(googla om ni inte vet)
Egentligen en genialisk uppfinning

Mörkt, regnigt och murrigt idag. Gör mig ingenting faktiskt! Kan behöva en dag jag kan spendera inne utan att ha dåligt samvete för ute. 😅

Har en kopp te, en filt och en stickning. Så ska lata mig med det en stund, sedan rensa något.

Jag har kompis på bussen! ❤️
20260616_083027.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXVII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok