Vad gör vi? Del CCXXXII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har nu lärt mig att DIREKT känna av minsta lilla när min bil har en spole på väg att ge sig, borde lära mig byta såna själv eftersom Biltema antingen säljer ren skit alt. Nått fel på min bil som "käkar" dem. Då hade jag sluppit ta sambons bil som höll på att både grilla, steka och koka mig på väg till jobbet. Typ 100 grader-bastu ish med skinnklädsel och seg AC....Förhoppningsvis (och troligtvis) lite svalare när jag ska hem om några timmar och sen ledig till söndag kväll 😌.
Spole? Vad är det? 😅

Trött men tänker vara uppe ett tag till. Kan ju inte sova redan, hur skulle det se ut? :D

Min bi-man var här idag. Alltså han som sköter om och äger bikupan på vår tomt. Trevlig kille!
Snälla bin också, de såg helt obrydda ut över vår närvaro. Eller ja, jag stod en bit bort förstås.

Har varit iväg på utbildning med/för jobbet i ett par dagar. Det var kanon - bortsett från att jag mår skit efter all god mat osv (alltså inte dåligt samvete eller så, utan fysiskt pga ätit för mycket. Uppsvälld och illamående.). Men utbildningen var toppen! Men nu är jag och lilla katten, som bott hos min mor, hemma igen. Jag har packat upp osv. Hämtat paket och lagt in några fakturor så att de betalas imorgon.

Nu har jag långhelg! Woop woop! Tagit ledigt imorgon :banana::bump:

Uppror inombord. Utåt allvarlig och klar.

Vedmannen dök upp idag för att stapla. Turligt nog såg jag honom gå mot veden och gick dit. Frågade om han inte förstått vad avkomma sagt. Då invände han att han fixat till de staplar som var vingliga. Och ansåg därmed att saken var ur världen . Du har fått sparken. Fortsatta invändlingar. Du har fått sparken. Du är inte välko0mmen här.
Då gick han in i gästhuset. Jag stod utanför och väntde. När han dröjde gick jag in för att kolla. Då sitter han i godan ro och scrollar i en fåtölj. Fick argumentera rätt rejält för att få ut honom därifrån. Han hade ju två öppnade drickor som han inte kunde bära. Inte mitt problem. Pappan(skjutsen) svarade inte i telefon. Inte mitt problem. "du får väl börja gå och möta honom"

Finns den här människan på riktigt???
Jag har ont i magen. Det tär på de mentala krafterna att vara arg men civiliserad.

Sådär. Pyst klart
Han verkar ju vara lite "eljest", eller en hel del faktiskt, jag hade släpat ut honom, ställt honom vid tomtgränsen, pekat med hela armen åt det håll han skulle och rytit till "BÖRJA GÅ!!! Undrar hur han ska klara resten av livet.

Har färgat håret för första gången på 20 år 😅 lyckades inte boka en tid hos frisören innan sommaren så hon sålde samma färg som hon använder, men det ser väldigt mörkt ut innan det torkat helt. Så det här kan bli kaos 😅 well, det är sommar och solen bleker.. 🤭

Har nu lärt mig att DIREKT känna av minsta lilla när min bil har en spole på väg att ge sig, borde lära mig byta såna själv eftersom Biltema antingen säljer ren skit alt. Nått fel på min bil som "käkar" dem. Då hade jag sluppit ta sambons bil som höll på att både grilla, steka och koka mig på väg till jobbet. Typ 100 grader-bastu ish med skinnklädsel och seg AC....Förhoppningsvis (och troligtvis) lite svalare när jag ska hem om några timmar och sen ledig till söndag kväll 😌.
Hehehe, välkommen till 60-talet, AC vad var det för nåt, nä KD gäller och sen inte glömma sätta sig på handduken när man badat och solen värmt galonsätena i grannens Amazon annars sa det "Fräääs" och blev stekt skinka.:eek:

Första fiskgjuseungen är kläckt hos traktens par! :love:
Mitt i värsta sommarhettan, hoppas det går bra. <3 Jag tror det ska åska imorgon.

1782418249238.webp

Har färgat håret för första gången på 20 år 😅 lyckades inte boka en tid hos frisören innan sommaren så hon sålde samma färg som hon använder, men det ser väldigt mörkt ut innan det torkat helt. Så det här kan bli kaos 😅 well, det är sommar och solen bleker.. 🤭
Okej, det gick åt skogen 😅 det här är väldigt nära färgen som jag var ute efter.

1000017805.webp

Resultatet? Typ svart. 🥹😂

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXVII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok