Vad gör vi? Del CCXXXII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag minns bilarna min familj hade på 70-talet. Framförallt Amazonerna. De hade en liten vädringsruta längst bak vid sidorutan i baksätet och när det regnade bubblade det alltid in vatten där :D
Vi hade Pv 544 Favorit, alltså snikmodellen med 3-växlad låda och inga som helst finesser, kompisens familj hade en gammal televerksduett och hans mamma hade körkort så i den tröck hon in hela kompisgänget och sen åkte vi och badade. När duetten blev allt för skraltig blev det en bedagad Amazon och sen en WW bubbla med soltak a`la "plåsterlapp". Ibland var hennes mamma med och då satt dom båda därframme och bolmade som braskaminer.:wtf: Bubblan spraymålade hon hippieblommor på.:rofl:

Behöver man byta sånt?
Kan inte minnas att jag under mina 49 år som bilägare behövt bekymra mig om sånt?
Saab 900 kunde helt plötsligt tvärdö, den har en spole till varje cylinder, som ett lock man trycker på över alla tändstiften och som innehåller lite elektronik och dom går inte att öppna för allt är ingjutet. Spolarna dör aldrig men elektroniken dör. Vad var det för fel med en tändspole och tändkablar?:banghead:

Fejjan består av fake och ännu mera fake, detta är en "trusted" annons på "fantastiska" glasögon som kom upp i flödet:

"Användare över hela landet är eniga: äntligen en lösning för perfekt skärpa utan att behöva skifta mellan läsglasögon och vanliga glasögon hela tiden.
👓

SynKlar™ anpassar sig helt automatiskt efter dina behov, oavsett om du fokuserar på boken i handen eller blickar ut mot horisonten.
👉
Slipp krånglet med flera par och njut av klar sikt i varje ögonblick. Just nu får du dessutom 50% rabatt!"

Mitt svar på annonsen:
"Fake, detta strider helt mot fysikens lagar att ett par glasögon kan "anpassa sig själv", hur då? Glasen är ju statiska och kan inte ändra form eller brytning. Ren bluff, precis som alla andra liknande, låter nåt för bra så är det fake och dom finns inte heller upptagna på Trustpilote fast detta står med på hemsidan."

Deras kommentar på mitt svar:
"Tack för din kommentar. Skicka gärna ett privat meddelande till oss så att vi kan ge dig den information du behöver."

Vad f*n säger man? Undrar hur många som blir blåsta den här gången? :banghead:

Gått tidig promenad med tösen innan det blir för varmt. Sen har jag pysslat om tomat och gurka i växthuset.
Skördat en massa fina grönsaker som sockerärt, broccoli, sallad och majrova. Drog även upp en vitlök för att kolla status och den börjar bli "klyftig" :D
Nu ska jag sila flädersaften och koka flädermarmelad på citronerna som blir över.

I eftermiddag lär vi inte göra ett skvatt. Det ska bli minst 30 grader idag och imorgon pendlar prognosen mellan 35-37 grader. Alltså, jag vill inte vara med!! :wtf:

Trött. Av någon underlig anledning vaknade jag av att mina fötter började krampa vid halv tre på morgonen. För det mesta så slutar det ju snart, men den här gången höll det på i 20 minuter ca och i båda fötterna. Mysko.

phu... nu börjar det bli ruggugt varmt här på kontoret. Vi samlades precis ett gäng ute i skuggan där det fläktar iallafall.

Hade tänkt ta en promenad vid lunch men tror jag skippar den och bara käkar tillsamman med resten i vår kylda del av huset

• Gilla
Reactions: Sel
Städat av hemma (dammsugit, moppat golven, diskat, fixat kattlådorna) och varit till återvinningsstationen med papp och plast.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXVII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund