Vad gör vi? Del CCXXXIII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är något oerhört märkligt med akustisken ute idag, eller så är jag inte van att höra grannar 😂 det ekar över vattnet och jag kan inte avgöra varifrån ljuden kommer, några som är typ 100 meter bort trodde jag stod två meter ifrån mig. Jag kan verkligen inte läsa min bok, så sjukt märklig upplevelse 😅

Tillägg, rakt över viken finns båtplatser, som ni ser långt borta. Två personer pratar med varandra i normal samtalston och jag hör exakt vad som säger.
Visa bifogad fil 187613
Vid fuktigt väder färdas ljud längre.
Jag bodde ett antal km från en motorbana. Var det fuktigt väder kunde jag höra vilken grå volvo med regnr xxx stor med lyset på. Vilket nr av blå lott som vunnit osv.

Ätit av min frukostkasse till middag.

Idag fick jag tre kokta ägg, två chokladcroissanter, en vanlig och en hotellbakad frukostfralla. Tre olika sorters ost, rökt kalkon, skinka och massor med skivad gurka och tomat. En proppfylld al-form med prinskorvar, äggröra, potatis och bacon. Ostarna, kalkonen och en del av grönsakerna + ägg och alla croissanter blev middag tillsammans med en halv liter te. :d
Jag läste det först som AI-form... :rofl: Kan man fråga AI om att laga mat nu också 🤪:D????

@manda mat var väldigt bra!

Och, tydligen, en TRETIMMARS tupplur efter lunch :bag: vaknade och hade sovit så djupt att jag inte ens hade tidsuppfattning, trodde det gått en timme.

Nu är vi iaf ute på landet och det ska vilas. Imorgon seglar de ner båten från varvet men jag ska för första gången icke med. Istället för att hoppa upp 05:30 och ta hand om hästen innan, så tar jag en lugn mysdag i stallet och sen lite shoppingdag :D

Planerar även för lunch med bakelse till efterrätt :d

@manda mat var väldigt bra!

Och, tydligen, en TRETIMMARS tupplur efter lunch :bag: vaknade och hade sovit så djupt att jag inte ens hade tidsuppfattning, trodde det gått en timme.

Nu är vi iaf ute på landet och det ska vilas. Imorgon seglar de ner båten från varvet men jag ska för första gången icke med. Istället för att hoppa upp 05:30 och ta hand om hästen innan, så tar jag en lugn mysdag i stallet och sen lite shoppingdag :D

Planerar även för lunch med bakelse till efterrätt :d
Gillar planen! Låter perfekt. Oplanerade lång-luren också.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXIX

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund