Vad gör vi? Del CCXXXIII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vaniljglass är absolut godast till en bit blåbärspaj, det är sen gammalt 😍😋.
Idag stalledig och istället hunnit fixa ikapp här hemma med tvätt, lite städ och annat pyssel i sommarvärmen efter en lång, skön sovmorgon 😊. Nu är det dags att åka och jobba kväll; dags att dra igång en ny jobbvecka igen innan lite mer semester så småningom 😊.

Anar ett visst färgtema bland mina second hand-köp idag 😁

IMG_8131.webp

(Inte förvånad då petrol-blå är min absoluta favoritfärg 😅)

Varit inne i Norrköping några timmar idag som fick mig att söka bland arbetsförmedlingens jobbannonser - det är så fint där! 😭

Hittade en annons som verkade intressant även om det inte var inom det område jag hade tänkt mig. Men hur törs man chansa på att flytta till en annan stad? Tänk om man inte trivs! :nailbiting:

Jag och katten har ätit. Jag sitter i mysbyxor, tofflor och insvept i en varm filt och fryser. Min innertemperatur är lite underlig. Jag svettas sent på kvällen när det är svalare enligt termometern och fryser när det är varmt mitt på dagen.

Hänger nog ihop med din egen dygnsrytm och vad du gör om dagarna?

Jo fast idag kom jag upp i relativt ok tid och har varit och handlat på två ställen så jag har inte bara suttit framför datorn. Måste ta foton av vad jag vill att tiptapp ska komma och hämta. Sedan är nästa grej att bygga ihop garderoben och byta ben på sängen.

Kaske tiptapp först så jag blir av med saker så jag kan få lite plats att fixa med garderoben.

Puh. Jobbet har ordnat en liten personalfest nu på eftermiddagen. Lite fördrinkar, grillat och sedan quizkväll i hotellets pub. Vi på städet har jobbat hela dagen och nästan ingen tänkte gå, men jag vill gärna uppmuntra de få gånger de faktiskt ger till personalen så jag tänkte att jag stannar för ett glas prosecco och drar sen - och vilken tur det var, så skönt att ha djur att skylla på.
Alltså jag satte mig där och fick nästan panikkänsla. Att mingla och vara trevlig med folk bara sådär, utanför uniformen och näää! Det var faktiskt gräsligt. Jag brukar visserligen aldrig gå på sådant där men riktigt såhär jobbigt har det inte känts förut, jag fick nästan fly därifrån. O_o Kände mig så otrevlig. Chefen försökte propsa på mig en hamburgare i påse. Det gjorde det bara ännu värre. 😅

Skönt att mata hönsen på vägen hem istället, sedan noppa lite blommor i trädgården. Nu känner jag mig som folk igen. Jag undrar om jag börjar bli eremit på riktigt.

Har jordens värsta panikångestattack vid otroligt dåligt tillfälle. Vill typ dö. Kan nån tala lite lugnande till mig tack?
Det händer. Och det är lika jobbigt varje gång. Men fler än vad vi tror sliter med samma sak. Fler än vad vi tror förstår.
Och man har ju faktiskt inte gjort något fel.
Men jag vet känslan och önskar ingen känslan.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXIX

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund