Vad gör vi? Del CCXXXIII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nåde om man gnäller över kyla på vintern.
Men på sommaren ska det gnällas och varnas måste det också.
Konstigt det där.
Jag njuter i alla fall av varenda grad och det gjorde jag på somrarna förr också!

Är väl för vissa mår dåligt av värme såväl som kyla. Mor min är inte den som gnäller även fast hon har jobbigt både i sommarhettan (ms) och vinter (fibro) ❤️.

Jag är nog mer gnällig över värmen än kylan (som du ju vet älskar jag rejäl vinter) men jag upplever att värmen är värre nu av mer fukt i värmen snarare än torr....Sen blir det varmt inne som ute och ptja kanske min övervikt påverkar också 😝. Ändå klagade jag när det var onödigt kallt när vi fick mycket regn (välbehövligt. Behövs igen) och ville ha värme tillbaka 🤣.

Senast ändrad:
Den bilverkstaden jag fick använda nu när min ordinarie har semesterstängt är jag inte imponerad av. Nästa år ska jag boka en månad i förväg på min ordinarie :meh:
Tur i oturen att jag kan kidnappa dotterns sommarkort med Skånetrafiken så jag inte behöver betala för att åka buss.
Firman erbjöd iofs som kompensation fri lånebil men jag vill inte ha mer än nödvändigt med firman att göra.

Har iaf varit i stallet, motionerat, solat och läst. Nu ska jag duscha och sen äta. Laxfilé i ugn med smaskiga kryddor och till det klyftpotatis med täcke av Västerbottensost.

Ja precis som att jag och flera med mig måste få gnälla när det är kallt. Men då får man höra att det minsann är normalt, att Sverige har fyra årstider och att jag kanske borde fundera på att flytta.
Och nu är det extremt mkt gnäll på värmen. Av många som inte anser att jag ska gnälla på vintern.
Njae?
Kyla kan man skydda sig från med kläder.
Inget hjälper mot hetta. Kroppen lägger av och värker, hjärnan dimmar ihop, pulsen är hög, utom på natten när det svalnar.
I min omgivning är jag den enda som gnäller:D

Min alldeles egengjorda borste! (Nä det blir ingen häst borstad med den.) Så roligt!

IMG_8478.webp

Tankat bilen, traskat hem från päronens altan, ätit Bärry och lyssnat på Emil Hansius sommarprat. Rekommenderas. Nu äter jag godis och kollar serie i väntan på fotboll.

Det blir ju varmt varje sommar och kallt varje vinter. Hur kan folk bli chockade?
Det är ju lite samma sak när det varnas på vintern. Jag behöver inte höra av SMHI att jag inte ska ge mig ut och köra när det är snöstorm eller att jag ska sätta på vinterdäck.
Och nu vet jag att det är bra att dricka lite extra och akta mig för att bränna mig.
Men visst gå ut med varningar.
Och gnäll på men säg inte till mig med flera på vintern när vi gnäller.
Apropå hur man kan bli chockad så har jag varje sommar glömt hur jävla allergisk jag är mot pollen :bag:
(Eller så blir det värre och värre)

Och apropå det ska jag nu få prova med en kortisonkur via min doktorvän så får vi se om det lägger sig lite…

Apropå hur man kan bli chockad så har jag varje sommar glömt hur jävla allergisk jag är mot pollen :bag:
(Eller så blir det värre och värre)

Och apropå det ska jag nu få prova med en kortisonkur via min doktorvän så får vi se om det lägger sig lite…
Usch. Sen har har jag undrat om det blir mer och mer? Jag är inte allergisk men har vid löprundor reagerat på det. Det har känts som hela näsan har varit full.

Fast jag vet inte riktigt hur du ser just varningar som onödiga? Jag tycker snarare att folk som "hö-hö-ar" varningar (vare sig det är hög värme, brandrisk, stor snömängd eller blåst) är tramsiga. Det är jättesvårt att veta exakt vad som ska hända, men varför skulle man inte vilja bli förvarnad och förberedd på att något KAN hända :confused: ?
Jag måste erkänna att jag arrogant höhö-ar åt snövarningar här i Skottland ibland. :angel: :D
Inte i trafiken dock, där förstår jag det helt och hållet! Här är ingen vare sig utrustad eller utbildad för att köra ens i slask.

Jag måste erkänna att jag arrogant höhö-ar åt snövarningar här i Skottland ibland. :angel: :D
Inte i trafiken dock, där förstår jag det helt och hållet! Här är ingen vare sig utrustad eller utbildad för att köra ens i slask.

Det var lite komiskt. När jag pluggade i York så snöade det varje vinter och varje vinter blev det kaos på vägarna och folk körde av och körde i varandra och allting bara stannade.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXIX

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund