Vad gör vi? Del CCXXXIII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Aldrig hört om. Var köper man dom. Strumpor vet jag men andra?
Det finns på väldigt många ställen. Och i stort sett alla typer av plagg. Byxor, tröjor, jackor, västar, handskar...

Jag köpte en väst till min man, det kändes som en bra början, man kan ha den som den är, eller under en tjockare jacka tex. Det kändes mest anpassningsbart. Man kunde också variera hur varmt man ville att den värmde.

Jag köpte den här till honom: https://www.jagarliv.se/elektronisk-varmevast-dunfodrad-herr/?attr1_id=20

Men det finns hur många olika varianter som helst.

Det finns på väldigt många ställen. Och i stort sett alla typer av plagg. Byxor, tröjor, jackor, västar, handskar...

Jag köpte en väst till min man, det kändes som en bra början, man kan ha den som den är, eller under en tjockare jacka tex. Det kändes mest anpassningsbart. Man kunde också variera hur varmt man ville att den värmde.

Jag köpte den här till honom: https://www.jagarliv.se/elektronisk-varmevast-dunfodrad-herr/?attr1_id=20

Men det finns hur många olika varianter som helst.
Ok, ska kolla men har till och med gått med dunjacka inne och frusit. Vintern går liksom in på skinnet på mig.

Det jag tycker är absolut tråkigast med extrem värme (utöver brandfaran, torkan oc fara för liv) är ju att det inte går att Göra någonting! Man sitter och tittar på vädret som ser så himla ljuvligt ut och så går det inte att arbeta, påta i trädgården eller göra Någonting vettigt utan antingen måste man ligga i vatten eller eventuellt i skuggan. Alternativt gömma sig inne. Det går inte rida, inte promenera med hunden, knappt hänga med katten.
Slöseri med fint väder liksom! :p
Är det svinkallt och miserabelt känns det inte lika surt att sitta inne.

Här är det nästan perfekt väder idag! Tjugo grader och sol, lagom bris. Var kanske runt tjugotvå under dagen. Det enda vi behöver nu är ett ordentligt men stillsamt regn, gärna på natten/morgonen. :)
Håller med till fullo :) . Därav att jag gillar när det är runt 20-25 grader på sommaren. Jag vill inte bli fast inomhus i AC!! Jag vill kunna promenera, vara ute och måla och fixa, osv utan att svetten rinner av minsta rörelse.

Ok, ska kolla men har till och med gått med dunjacka inne och frusit. Vintern går liksom in på skinnet på mig.
Det är miljsvidd skillnad på dunjacka och eluppvärmda kläder. Med en dunjacka måste ändå du producera värmen, det behöver du inte med eluppvärmda kläder. Han frös verkligen jämt.

Sytt ett par chinos till sonen. Tog sin lilla tid när fingrarna på vänsterhanden inte går att böja. Det gav lite av en extra dimension till sömnaden :D

Bombat Skatteverket med en massa kvitton från förra året efter jag svarat på frågor om förra årets avdrag. Jag undrar om han verkligen orkade gå igenom allt eller om han drunknade i mängden. Deklarationen blev iaf godkänd några timmar efter mina inskick. Tror det var totalt över 60 filer jag skickade in. :angel:

Det är miljsvidd skillnad på dunjacka och eluppvärmda kläder. Med en dunjacka måste ändå du producera värmen, det behöver du inte med eluppvärmda kläder. Han frös verkligen jämt.
Amen!
Min kära pappa är Otroligt frusen! När han är här får han låna gamla hundens elfilt för att han ska kunna må bra utan att vi andra avlider, och det blev enorm skillnad på våra promenader när jag såg till att han fick eldrivna värmare att ha i fickorna på jackan bara.

Enda gången jag inte fryser på vintern är när jag står i en riktigt varm dusch eller när jag kryper under täcket i sängen med en filt över mig. Har tack och lov en väldigt bra lägenhet som är varmt på vintern och hyfsat sval när det är sommar.

Ajdå, det låter ju lika jobbigt det då. Det låter skönt! Här får vi jobbigt varmt under värmebölja (annars hyfsat förutom sovrummet där vi vill sova svalt) och ganska kyligt om vintern men ändå skönt med braskamin som extra värme måste jag säga 😊.

Har du provat eluppvärmda kläder?

Min man klagar jättemycket på kyla, men oftast så har han helt enkelt klätt sig för lite. Och sedan jag köpte den eluppvärmda västen så klagar han extremt sällan. Förutom just att det är ett jävla jobb att klä på sig - och det håller jag verkligen med om.

Med värmen håller jag inte med dig. Jag har 26 grader inne, att vara inne hjälper alltså inte. Duscha och slösa vatten är inte riktigt görbart heller, och jobbar man så fungerar inte det.

Har man AC, har semester eller sådär så är det klart att det går lättare.

Samma här. Otrevligt varmt inne under värmebölja hemma precis som på jobbet, värmen blir jobbigare vid arbete än om jag får bara vara eller bara förstås 💦

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXIX

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund