Ser på fotboll och funderar på om det vore gott med lite glass. Fikade iofs med en banan-pinnglass men det finns fler sorters glass 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Aldrig hört om. Var köper man dom. Strumpor vet jag men andra?Jag rekommenderar verkligen eluppvärmda kläder då. Det gör STOR skillnad.
Engelsons.se tex ställen som säljer friluft/jaktkläder.Aldrig hört om. Var köper man dom. Strumpor vet jag men andra?
Det finns på väldigt många ställen. Och i stort sett alla typer av plagg. Byxor, tröjor, jackor, västar, handskar...Aldrig hört om. Var köper man dom. Strumpor vet jag men andra?
Ok, ska kolla men har till och med gått med dunjacka inne och frusit. Vintern går liksom in på skinnet på mig.Det finns på väldigt många ställen. Och i stort sett alla typer av plagg. Byxor, tröjor, jackor, västar, handskar...
Jag köpte en väst till min man, det kändes som en bra början, man kan ha den som den är, eller under en tjockare jacka tex. Det kändes mest anpassningsbart. Man kunde också variera hur varmt man ville att den värmde.
Jag köpte den här till honom: https://www.jagarliv.se/elektronisk-varmevast-dunfodrad-herr/?attr1_id=20
Men det finns hur många olika varianter som helst.
Håller med till fulloDet jag tycker är absolut tråkigast med extrem värme (utöver brandfaran, torkan oc fara för liv) är ju att det inte går att Göra någonting! Man sitter och tittar på vädret som ser så himla ljuvligt ut och så går det inte att arbeta, påta i trädgården eller göra Någonting vettigt utan antingen måste man ligga i vatten eller eventuellt i skuggan. Alternativt gömma sig inne. Det går inte rida, inte promenera med hunden, knappt hänga med katten.
Slöseri med fint väder liksom!
Är det svinkallt och miserabelt känns det inte lika surt att sitta inne.
Här är det nästan perfekt väder idag! Tjugo grader och sol, lagom bris. Var kanske runt tjugotvå under dagen. Det enda vi behöver nu är ett ordentligt men stillsamt regn, gärna på natten/morgonen.![]()
Det är miljsvidd skillnad på dunjacka och eluppvärmda kläder. Med en dunjacka måste ändå du producera värmen, det behöver du inte med eluppvärmda kläder. Han frös verkligen jämt.Ok, ska kolla men har till och med gått med dunjacka inne och frusit. Vintern går liksom in på skinnet på mig.
Tycker jag också ungefär, fast fluktuerande mellan plus och minus. Det behöver inte vara mycket varmare än +15 och inte mycket kallare än -15. Liksom lagom.Jag det skulle kunna vara typ 15 grader året runt![]()
Amen!Det är miljsvidd skillnad på dunjacka och eluppvärmda kläder. Med en dunjacka måste ändå du producera värmen, det behöver du inte med eluppvärmda kläder. Han frös verkligen jämt.
Enda gången jag inte fryser på vintern är när jag står i en riktigt varm dusch eller när jag kryper under täcket i sängen med en filt över mig. Har tack och lov en väldigt bra lägenhet som är varmt på vintern och hyfsat sval när det är sommar.
Har du provat eluppvärmda kläder?
Min man klagar jättemycket på kyla, men oftast så har han helt enkelt klätt sig för lite. Och sedan jag köpte den eluppvärmda västen så klagar han extremt sällan. Förutom just att det är ett jävla jobb att klä på sig - och det håller jag verkligen med om.
Med värmen håller jag inte med dig. Jag har 26 grader inne, att vara inne hjälper alltså inte. Duscha och slösa vatten är inte riktigt görbart heller, och jobbar man så fungerar inte det.
Har man AC, har semester eller sådär så är det klart att det går lättare.
Trodde och hejade på Spanien. Och vilken match de gjorde!️