Vad gör vi? Del CCXXXIII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det var lite komiskt. När jag pluggade i York så snöade det varje vinter och varje vinter blev det kaos på vägarna och folk körde av och körde i varandra och allting bara stannade.
Jag tycker mest det är paniken hos gemene man som är rolig. Skolorna stängs, folk panikköper mjölk, ringer in till jobbet och säger att de inte kan komma trots att de har gångavstånd... och detta för typ tio flingor som smälter så snart de snuddar marken. :D
Det faktiska kaoset i trafiken är inte lika kul.

Jag har haft en riktigt bra dag idag och mått rätt så bra. Biverkningarna av ena medicinen har äntligen gett med sig och effekten fortsatte vara bra trots att vi sänkte dosen. Så jag hoppas verkligen att det fortsätter åt det rätt håll nu, vore underbart att få uppleva resten av sommaren på ett bättre sätt än den första delen. 😊

Packar och städar ur skåp och lådor. Haft folk här som hämtat möbler jag sålt.
Så fort det svalnar lite ute ska jag lasta släpet så att jag bara behöver lasta andra släpet imorgon. Men just nu är det fortfarande alldeles för varmt ute. 🥵

Ska äta lite kvällsmat när jag nattat sonen, sen blir det ljudbok och mer fix.

Jag tycker mest det är paniken hos gemene man som är rolig. Skolorna stängs, folk panikköper mjölk, ringer in till jobbet och säger att de inte kan komma trots att de har gångavstånd... och detta för typ tio flingor som smälter så snart de snuddar marken. :D
Det faktiska kaoset i trafiken är inte lika kul.
Jag har väl berättat om när pappa jobbade i Oxford? Det hade kommit någon cm snö och har promenerade till universitetet som vanligt. Men där var det tomt. Till slut hittade han en vaktmästare som berättade att det var ju en snow day så då stannade alla hemma. :D

Jag tycker tvärtom. När det är kallt och surt går det inte att klä sig. Man fryser dygnet runt. I värme kan man vara inne, i skuggan ute, i vattnet eller duscha kallt.
Det beror på om man är värmekänslig eller inte. Många älskar värmen och mår bra i den. Inte jag.
Jag kan inte kyla mig i skugga eller annan stans så pass min kropp och mitt huvud fungerar. Kan inte gärna bo i vattnet, går jag upp är det lika hett igen. Skugga skyddar bara mot sol inte mot värme.

Jag skulle vara oerhört glad om jag kunde tåla värme.

Jag har väl berättat om när pappa jobbade i Oxford? Det hade kommit någon cm snö och har promenerade till universitetet som vanligt. Men där var det tomt. Till slut hittade han en vaktmästare som berättade att det var ju en snow day så då stannade alla hemma. :D
En kompis jobbade ett par år i USA. När det snöat körde han som vanligt till jobbet. Bara lite försiktigare med sina sommardäck. I dikena låg drivor av bilar som halkat av.
Jag talade en hel del med mina SFI-elever om detta att köra bil vintertid. Som t.ex att det inte är nån bra ide att gasa på om det slirar....

Det beror på om man är värmekänslig eller inte. Många älskar värmen och mår bra i den. Inte jag.
Jag kan inte kyla mig i skugga eller annan stans så pass min kropp och mitt huvud fungerar. Kan inte gärna bo i vattnet, går jag upp är det lika hett igen. Skugga skyddar bara mot sol inte mot värme.

Jag skulle vara oerhört glad om jag kunde tåla värme.
Precis, det beror på vad man tål bäst.
Men folk ska ha det till att det är lättare med kyla än värme. Det vill jag påstå att man inte kan säga. Finns ju tex folk med värk som lider när det är kallt och rått.

En lugn liten skrittur barbacka kravlöst på bästa pållan igår i sommarhettan, idag följde sambon med och red typ 5 min 😄. Till och med lite,lite trav utan att åka av 😊. Pållan var inte alls nöjd (förutom när hon lyckades beta med husse på ryggen 😂) då hon ville få vara kvar inne i sin box från hettan och insekterna, nöjda pållar som slumrade 🥰.
Älsklingar ❤️.

Jobbar, just nu ser vi på allsång på skansen och äter vindruvor, jordgubbar och vattenmelon 😋.

Jag tycker tvärtom. När det är kallt och surt går det inte att klä sig. Man fryser dygnet runt. I värme kan man vara inne, i skuggan ute, i vattnet eller duscha kallt.

Får du typ sån där inre frusenhet som mor min kanske? Då är det ju inte lika lätt som för mig, nej. Det kan jag föreställa mig

Får du typ sån där inre frusenhet som mor min kanske? Då är det ju inte lika lätt som för mig, nej. Det kan jag föreställa mig
Enda gången jag inte fryser på vintern är när jag står i en riktigt varm dusch eller när jag kryper under täcket i sängen med en filt över mig. Har tack och lov en väldigt bra lägenhet som är varmt på vintern och hyfsat sval när det är sommar.

Har du provat eluppvärmda kläder?

Min man klagar jättemycket på kyla, men oftast så har han helt enkelt klätt sig för lite. Och sedan jag köpte den eluppvärmda västen så klagar han extremt sällan. Förutom just att det är ett jävla jobb att klä på sig - och det håller jag verkligen med om.

Med värmen håller jag inte med dig. Jag har 26 grader inne, att vara inne hjälper alltså inte. Duscha och slösa vatten är inte riktigt görbart heller, och jobbar man så fungerar inte det.

Har man AC, har semester eller sådär så är det klart att det går lättare.

Har du provat eluppvärmda kläder?

Min man klagar jättemycket på kyla, men oftast så har han helt enkelt klätt sig för lite. Och sedan jag köpte den eluppvärmda västen så klagar han extremt sällan. Förutom just att det är ett jävla jobb att klä på sig - och det håller jag verkligen med om.

Med värmen håller jag inte med dig. Jag har 26 grader inne, att vara inne hjälper alltså inte. Duscha och slösa vatten är inte riktigt görbart heller, och jobbar man så fungerar inte det.

Har man AC, har semester eller sådär så är det klart att det går lättare.
Bara filt men jag lovar dig att jag inte klär mig för lite. Har till och med köpt en ”fröken snusk luva” för att skydda ansiktet helt.
För mig är det lika omöjligt att hålla mig varm på vintern som en del anser att det är att hålla sig sval på sommaren.
Men nu ska jag njuta av varenda dag och hoppas på en lååååång härlig höst efter semestern och sen en kort och mild vinter.

Det jag tycker är absolut tråkigast med extrem värme (utöver brandfaran, torkan oc fara för liv) är ju att det inte går att Göra någonting! Man sitter och tittar på vädret som ser så himla ljuvligt ut och så går det inte att arbeta, påta i trädgården eller göra Någonting vettigt utan antingen måste man ligga i vatten eller eventuellt i skuggan. Alternativt gömma sig inne. Det går inte rida, inte promenera med hunden, knappt hänga med katten.
Slöseri med fint väder liksom! :p
Är det svinkallt och miserabelt känns det inte lika surt att sitta inne.

Här är det nästan perfekt väder idag! Tjugo grader och sol, lagom bris. Var kanske runt tjugotvå under dagen. Det enda vi behöver nu är ett ordentligt men stillsamt regn, gärna på natten/morgonen. :)

Bara filt men jag lovar dig att jag inte klär mig för lite. Har till och med köpt en ”fröken snusk luva” för att skydda ansiktet helt.
För mig är det lika omöjligt att hålla mig varm på vintern som en del anser att det är att hålla sig sval på sommaren.
Men nu ska jag njuta av varenda dag och hoppas på en lååååång härlig höst efter semestern och sen en kort och mild vinter.
Jag rekommenderar verkligen eluppvärmda kläder då. Det gör STOR skillnad.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXIX

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund