Vad gör vi? Del CCXXXIII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Klart man vågar. Vad är det värsta som kan hända? Man kan alltid flytta tillbaka igen i värsta fall! 😁
I mitt fall är det inte så lägligt då jag inte skulle ha råd med två hyror och min mamma skulle vara tvungen att flytta också 😅 samt att jag troligen inte skulle ha råd att köpa utan att sälja sommarstugan som jag delar med min 90-åriga faster som jag tänkt att hon åtminstone ska få leva livet ut med den kvar i ägo 😬😅

Dvs det är inte bara mig det påverkar, men det begriper ju du såklart med tanke på vad du precis gjort 😅😅

Jag säger samma till dig som jag sagt till andra som övervägt att flytta iväg. Om du ångrar dig står gamla stället kvar.
Men inte mitt nuvarande jobb om jag ångrar mig, och det tog drygt tre år innan jag lyckades få det jobbet 😬

Skulle kanske ha varit enklare om jag var arbetslös och känt att det var värt risken! 😅

Det är på.landet det händer...

Inatt har 2 skott gåtts av (jakt på vildsvin högst troligt)
Lodjuret har vrålat sig hes
Hundarna har skällt på skotten och det innebär att jag inte kan sova...

Äsch får åka upp till Norrköpings centrum med lyhörd lägenhet istället.Var banne mig mindre ruljans där 😂

Haa, absolut inte! Jag är så glad att jag tvärsäkert inte vill ha en labrador, annars vore det farligt. :D
Labbe är nästan min dröm hund, förutom storleken. Den ska helst inte vara större än en cockerspaniel. Så länge vi bor som vi gör i stan med andra oansvariga hundmänniskor så vill jag ha en hund jag enkelt kan lyfta upp för att avlägsna mig från potentiellt farliga situationer. Nu är det ju inte aktuellt eftersom vi skaffade ponny, men om någon skulle hitta en sån typ av hund skulle jag kasta pengar efter dem :D

Har du provat eluppvärmda kläder?

Jag ska kika på det till vintern. Nu i vintras hade jag så ont i händerna att jag nästan kräktes, när det var ensiffrigt på termometern..och jag jobbar utomhus, med händerna (mobilen är ett viktigt arbetsredskap). Jag brukade inte ha problem med kylan, har såklart fått klä på mig men inget överdrivet. Men nu förra säsongen var det helt vansinnigt, det gick verkligen inte - fruktansvärt. Tittade på eluppvärmda kläder då, men när jag lade ihop det så blev det väldigt mycket pengar (och då kikade jag på Engelssons, så inte det dyraste.)..men det får nog lov att bli ändå, det funkar liksom inte att stå och gråta av smärta vid -6 grader.

Värmen har jag som tur är inga större problem med. Den kan jag hantera - såklart lite anpassningar (vätska och jag springer inga maraton kl 12 på dagen), men inga problem. Jobbar utomhus även sommartid och förutom att jag svettas och drar ner tempot lite när jag går, så knallar jag utan problem runt en hel dag i solen. Även igår, när det var riktigt riktigt varmt här. Kan vara ute och gå flera timmar på fritiden också.

I dag blev det en joggingrunda före frukost. Stod 15 grader på termometern nu efter sex km
Och dusch är det 21.🙂
Ska åka till stranden strax före elva.
Nu njuter jag av java.
IMG_1105.webp

Är snart klar med en arbetsuppgift som ska ta ca tre gånger så lång tid. Tycker vi oftast har väldigt generöst med tid. Problemet nu är att alla andra har semester så kan inte få mer arbete. Arbetsuppgifterna jag fick ska ungefär motsvara den tid ingen annan jobbar. Då har jag ändå börjat jobba långsammare och nogrannare.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXIX

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Autistic meltdown
  • SHL 26/27