Vad gör vi? Del CCXXXIII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Besviken när jag vaknade och det hade regnat trots att prognosen inte hade sagt ngt om det. Kvavt som tusan.
Nu är det uppehåll men halvklart. Skulle ju säkert gå att bada men nja. Sitter på altanen och ska börja läsa En sjunde brigad.

Kunskapsbristen inom vissa hobbies verkar blivit kompakt, jag är med i en hobbyelektronikgrupp och där var det ytterligare en som ondgjorde sig över att en firma inte kunde varken cadda som han ville ha kretskortet eller bestycka det med komponenter rätt, folk beställer alltså färdiga kretskort av billiga kinesiska leverantörer, lär sig inte varken cadda eller tillverka korten hemma, har svårt för att löda för "det är ju så jobbigt". Dom beställer nåt dom inte ens vet varken om det passar eller om det funkar och kopplar ihop med nästa felbyggda enhet dom också beställt via nätet, detta kallar iallafall inte jag en hobby och den sortens plug-and-play kallar jag "plug-and-pray" och jävlar vad ilskna dom blir om man ifrågasätter kunskapen.:rofl:

När jag började min bana inom elektronikhobbyn var det komponenter från slaktade radio och tv-apparater som gällde, egen kretskortstillverkning där banorna antingen gjordes med gnuggisar eller kurvtejp,,,,, som ibland lossnade i etsbadet :arghh:, handborrade komponenthål och mycket man-tager-vad-man-haver. Det är så man lär sig lösa problem och idag med datacadprogrammen som bara är att ladda ner gratis och kopiatorerna som finns i snart sagt varje hem är det ju skitenkelt att skapa själv men folk har blivit lata och ska daddas ända in i kaklet.:meh:

Trist när allt ska göras så överdådigt att inte ens en liten portion får vara liten... Matsvinn är inte bra, och att folk äter mer än de borde/vill är inte heller bra :( .
En kille här i stan som jag känner åker till såna matställen där man får mest "junkfood" för pengarna, skulle han ställa sig på en normal våg skulle den haverera direkt, han skryter dessutom med hur mycket han kan sätta i sig.:banghead:

Hö hämtat. Tvätt ilagd och diskmaskinen surrar. Nu funderar jag på vad jag ska göra resten av dagen :) . Imorgon ska det bli svalare och vi kommer att få lite regn - skönt som omväxling :) . Då kanske jag till och med kan locka med mig mamma ut på en liten tur till Rusta och fika.

Är det fråga om byte? Nu åker jag sällan tåg men de gånger jag gjort det har jag haft en QR-kod för hela resan.
Nej. Jag åker till Gbg på måndag och har en qr kod.
På onsdag åker jag hem men den biljetten saknar qr kod.
Jag har inte bokat tur och retur utan det är två fristående biljetter.

Hämtat ett par frukostkassar från TGTG. Helt klart värt 49 kr. Det här är vad en kasse innehöll idag. 😀

Bifogade filer

• IMG_0657.webp
    IMG_0657.webp
    156,9 KB · Visningar: 80
Satsade storstilat på att åka till stan med lååång inköpslista. Hittar min bil med platt framdäck. Pumpar med kompressorn och det pyser från ett hål.

Nu är jag nedklädd i hemmasunk igen och väntar på däckverkstan. De kommer alltså ut och hämtar däcket. Fixar och kommer tillbaka. DET är service det. Glada miner dessutom.

Känner mig trött och rastlös på samma gång. Lika ledsen varje gång jag ska äta något och jag inte kan tugga ordentligt. Sjulhuset lyckades pricka in den enda dagen iseptember för återbesök jag hade något planerat i förväg. Känner mig så krånglig men ändå skickat och frågat om jag kan boka om tiden.

Känner mig trött och rastlös på samma gång. Lika ledsen varje gång jag ska äta något och jag inte kan tugga ordentligt. Sjulhuset lyckades pricka in den enda dagen iseptember för återbesök jag hade något planerat i förväg. Känner mig så krånglig men ändå skickat och frågat om jag kan boka om tiden.
Nä, känn dig inte krånglig! Du hade ju något annat bokat först!

Handlat, jordgubbar och körsbär på extrapris :d dock är de inte svenska så inte den där intensiva söta jordgubbssmaken. Plus lite mer revbensspjäll. Det är så himla lätt att slänga in ett revbensspjäll i ugnen och sedan leva på det några dagar. Orkar inte göra mycket så allt som går lätt prioriterar jag. Inte mycket att skära och hacka, Hmm, ska kanske ta ut en påse fruysta kycklingben, de behöver ju gnuggas dagen innan. Bara det att mitt kylskåp är helt proppat med grönsaker. Så mysigt på sommaren med färsk frukt och bär. Snart nog kommer det vara mest äpplen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXIX

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund