Vad gör vi? Del CCXXXIII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kul i hjul. Väntar på däckfirman. Hund skeptisk till arrangemanget
20260717_142913.webp

Gick ut när solen var i moln. Matade hästarna och började gå runt och plocka små otäcka korsörts-barn :wtf: Sedan kom solen fram igen och - jäklar - vad olidligt hett det blev. Fick i alla fall mockat (inte alls lika varmt inne i stallet) och nu sitter jag här och eftersvettas... 🥵 Blir väl strax en dusch, tänker jag.

Seglar hemåt. Snart framme. Ätit makaroner med Felix (Findus kanske?) köttbullar i gräddsås på burk till lunch. Bästa som finns :D

Idag strålande sol och perfekt med vind.
Imorgon 31mm regn. Då sitter vi gott hemma :angel:
Det absolut sämsta med segelbåtar är när inombordaren lagt av och man ska komma till och kunna mecka, i början av 80-talet jobbade jag ett par somrar som ambulerande båtreparatör i Stockholms skärgård med Utö som hemmahamn och vissa segelbåtar var rena mardrömmen att meka motor i, hade båtbyggarna tänkt ett varv extra hade dom enkelt kunnat lösa detta med lösa detaljer istället för ett helplastat motorrum med bara en ynklig liten lucka. Annars är segelbåtar riktigt trevliga.:)

Vi startade dagen med att åka till lokala badplatsen för första gången. Så himla fint! Långgrunt och mjuk sandbotten, vidunderlig utsikt också. 😍
Dessutom var vi helt ensamma på stranden där vid 8.45 och först när vi tyckte att vi var klara, en timme senare, började det trilla in folk. Och bromsar. 😅 Så perfekt timing!

Sen åkte vi till Bollnäs och gick på Jula, shoppade en paviljong som jag ska sätta upp någon dag när det är mindre hett.
En sväng på mataffären blev det också och sedan åkte vi hemåt med varsin glass i näven.

Spenderat eftermiddagen med att läsa ut boken jag började på igår, positivt överraskad över att jag för första gången på MYCKET länge, faktiskt blev överraskad av twisten i slutet. Kul! 🤩

Nu ska jag skära renoveringstapet och prova måla. Halva rummet är tapetserat, så jag tänker måla det som är gjort. Då kan jag få dit bokhyllorna sen och på så vis frigöra massor av golvyta när böckerna packas upp - vilket kommer underlätta för att göra klart resten av rummet. (Nackdelen med att renovera efter att man flyttat in grejerna 😅)

Fått en ny tid på sjukhuset. Men nu blev det en ny läkare igen. När jag var på besök i juni fick jag uppfattningen att jag skulle få en tid hos samma läkare i september. Blir lätt tröttsamt att börja om på varje besök så nu var jag faktiskt så besvärlig att jag skrev ett meddelande till och frågade om det går att få träffa samma läkare som i juni. Ska dessutom det tas ställning till sjukskrivning är det ju en fördel om läkaren har träffat mig tidigare. Läkaren som jag träffade sist sa att eftersom jag träffat många olika läkare skulle jag få ha henne i fortsättningen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXIX

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Valvaka!
  • Dejtingtråden 39