Vad gör vi? Del CCXXXIII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hade varit redigt arg på maken också. Jag VET att det är svårt att säga nej, men någon måtta får det faktiskt vara.
Jotack, han fick sin beskärda del.
Tänker rent spontant: Tråkigt att han inte verkar prioritera att umgås med sin familj? Hade tolkat det som att han inte vara en del av familjen.
Håller helt med. Men han säger bara "de har ingen annan och den och den ställer ju upp för mig". Jo tjena..
Vad vill maken? VILL han åka in och jobba?
Nej, han säger att han vill vara hemma. Han har dessutom ärenden som skulle uträttas imorgon men det sket sig det med.

Jag är inte bara arg på hans jobb, jag är rejält sur på honom också. Men han verkar inte fatta.

Håller helt med. Men han säger bara "de har ingen annan och den och den ställer ju upp för mig". Jo tjena..

Nej, han säger att han vill vara hemma. Han har dessutom ärenden som skulle uträttas imorgon men det sket sig det med.

Jag är inte bara arg på hans jobb, jag är rejält sur på honom också. Men han verkar inte fatta.
Grejen är att de naturligtvis aldrig kommer att bättra sig om det alltid finns personal som offrar sig. Jag har varit den där personalen alldeles för många gånger, men aldrig på bekostnad av mina djur (jag har ju inga barn eller liknande). Någonstans måste han börja säga nej, de får helt enkelt lösa det. Det kommer de att göra om han inte dyker upp. Han är inte oumbärlig, ingen är det. De kanske måste hyra in personal, men... tufft liksom. Det är arbetsgivarens problem.

Helt klart kan han ta upp det via facket och hävda att de i princip kör känslomässig utpressning, för jag inser att det är jättesvårt när man arbetar med medmänniskor som behöver vård. De kan kanske stötta på något vänster.

Grejen är att de naturligtvis aldrig kommer att bättra sig om det alltid finns personal som offrar sig. Jag har varit den där personalen alldeles för många gånger, men aldrig på bekostnad av mina djur (jag har ju inga barn eller liknande). Någonstans måste han börja säga nej, de får helt enkelt lösa det. Det kommer de att göra om han inte dyker upp. Han är inte oumbärlig, ingen är det. De kanske måste hyra in personal, men... tufft liksom. Det är arbetsgivarens problem.

Helt klart kan han ta upp det via facket och hävda att de i princip kör känslomässig utpressning, för jag inser att det är jättesvårt när man arbetar med medmänniskor som behöver vård. De kan kanske stötta på något vänster.
Exakt det säger jag med. Kommunen är huvudman, de kan gå in med personal om det krisar. Inte kul, men då får de ju anställa fler. Han har liksom jobbat 250 timmar i månaden sen april.. Men får inte ens en fast anställning, trots att han varit där i fem år. "Visstid så länge uppdraget varar".

Jag är så arg! På alla inblandade!

Exakt det säger jag med. Kommunen är huvudman, de kan gå in med personal om det krisar. Inte kul, men då får de ju anställa fler. Han har liksom jobbat 250 timmar i månaden sen april.. Men får inte ens en fast anställning, trots att han varit där i fem år. "Visstid så länge uppdraget varar".

Förstår verkligen det! Jag hade blivit jätteledsen över att bli bortprioriterad för jobbet hela tiden.

@sthu Här har du anledningen till varför dom ringer honom: han ställer upp utan extra ersättning. Klart som korvspad att dom ringer honom först och kör med att ”ingen annan kan”. Assistansbolag kan vara riktigt, riktigt fula och göra allt för att dra in så mycket pengar som möjligt.

@sthu Här har du anledningen till varför dom ringer honom: han ställer upp utan extra ersättning. Klart som korvspad att dom ringer honom först och kör med att ”ingen annan kan”. Assistansbolag kan vara riktigt, riktigt fula och göra allt för att dra in så mycket pengar som möjligt.
Ja, jag har sett igenom det för länge sen. Men han är naiv och tror på det..

Sitter på verandan och tittar på regnet. Är kanske mitt fel att det blev regn med tanke på mina nyinstallerade markiser 😂
Har iallafall varit i ladan och spikat upp lite panel på en vägg som ska förses med konsoler för virkesförvaring så småningom. Borde laga mat men kommer inte på vad jag vill ha...

Men vad är det med assistentföretag?!
Jag jobbade med en kille som var snabb och hoppade runt. De ringde och undrade om jag kunde ställa upp och jobba när jag hade brutit foten och hoppade på kryckor. Jag kunde ju ta värktabletter. Öh? Och det hjälper hurdå?

Hm. Jag tycker att kommuner brukar vara väldigt tydliga med vad som gäller kring anställningar, ledighet, frånvaro, osv. Går det inte att gå in på intranätet och läser vad som gäller för semester? Det brukar väl vara väldigt speciella skäl om arbetsgivaren ska gå in och kräva att någon avbryter sin semester?

• Gilla
Reactions: Sel
Fråga honom hur han tänker lösa det med jobb när han har sonen varannan vecka efter er separation och se vad han svarar 🙃
Jag har sagt det med. Men han verkar ändå inte fatta..
Hm. Jag tycker att kommuner brukar vara väldigt tydliga med vad som gäller kring anställningar, ledighet, frånvaro, osv. Går det inte att gå in på intranätet och läser vad som gäller för semester? Det brukar väl vara väldigt speciella skäl om arbetsgivaren ska gå in och kräva att någon avbryter sin semester?
Han jobbar inte i kommunen. Privat bolag. Men kommunen är huvudman, som för all omsorg.

Nu visade det sig dessutom att det inte var chefen som ringde in honom utan en annan kollega. Som också är helt slutkörd. Det gör inte saken bättre :meh:

Hade besök på förmiddagen av av stoets uppfödare som även är veterinär och vaccinerade henne åt mig, det var så trevligt och jag fick så mycket beröm, för hullet, för hur tillfreds hon såg ut att vara och för hur fint jag fått ordning på hovarna! :love:

Så mitt lilla ifrågasättande om min egen kompetens häromdagen är på tillbakagång och jag har bestämt mig att inte sko hingsten oavsett. Vi kommer lösa det ändå ;)

Köpt nya flugtäcken på hööks till hästarna, inte för att dom behöver dom just nu i stormen men en dag så och sen var jag på Gekås en sväng och ja....:o så nu har vi ett nytt zebra randigt ridflugtäcke med fransar och ett nytt träns till stoet och lite annat smått och gott 😇

Idag har jag varit på promenad och fotat fjärilar :)

1000029962.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXIX

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn