Vad gör vi? Del CCXXXIII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu kör "firman" Linux på alla burkar, inga molnbaserade programvaror finns kvar utan är utbytta och allt som inte är ett måste har inte längre någon internetaccess. Safety first och i vår skakiga omvärld känns det bra att ha egen infrastruktur som går att köra på batteri.:up:

Jag får spunk. Jag måste hämta ut ett paket från dhl (min nya avläsare) och länken i sms från dhl fungerar inte! Den måste hämtas idag och jag har efter åtta sorger och sju bedrövelser lyckats hitta kollinummret. Förhoppningsvis räcker det och id-handling för att få ut det.

Jag får spunk. Jag måste hämta ut ett paket från dhl (min nya avläsare) och länken i sms från dhl fungerar inte! Den måste hämtas idag och jag har efter åtta sorger och sju bedrövelser lyckats hitta kollinummret. Förhoppningsvis räcker det och id-handling för att få ut det.

Det har hänt mig några gånger att QR-koden (för att hämta paketet i paketskåp) inte fungerat. Eller att det inte funnits någon jäkla QR-kod i appen, fast det står där att den finns.. :mad: Då har jag kunnat ge kollinummer och visa leg, så har ombudet kunnat skriva ut en ny QR-kod på en lapp som jag kunnat använda. Så hoppas att det löser sig!

Sparkat igång 3D-printern och fortsatt tömma det sista i gamla elektronikcontainern, sen ska jag rensa ogräs och ev. gallra morötterna om jag hinner.

Ätit en sen lunch tillsammans med hundarna. Jag åt upp äggröran från igår, nästan all potatis + hälften av baconet medan hundarna fick prinskorvarna, andra hälften av baconet och lite potatis. Jag är nöjd även om de vill ha mer. :grin:

Fick upp ett semesterboende på facebook och läste inlägget av nyfikenhet. "Toalett med dusch och kroppsspegel". Vill man verkligen ha det? Jag trivs rätt bra i min något runda kropp numera men inte känner jag behov av att se den varje gång jag kliver ur duschen... 🤪 :D (tycker att det var en rätt intressant sak att ta med i en lista av fördelar med ett semesterboende).

1000017895.webp

Blev inte mördad inatt 😁 vaknade vid tre och då sov katten i soffan. Var magiskt väder imorse, nu är det tyvärr lite mulet.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXIX

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund